Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

SPRK: Par gaidīšanas režīmā pavadīto zvana laiku ir jāmaksā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Shutterstock

Zvani «gaidīšanas režīmā» ir uzskatāmi par veiktu sarunu un par «gaidīšanas režīmā» pavadīto laiku tiek piemērots tāds pats tarifs kā par jebkuru sarunu, norāda Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK). Par «gaidīšanas režīmā» pavadīto laiku zvanītājam jāmaksā atbilstoši tarifiem, kādus elektronisko sakaru pakalpojuma sniedzējs piemēro par sarunām.

Lai izvairītos no situācijām, kad par elektronisko sakaru pakalpojumiem tiek saņemti negaidīti lieli rēķini, regulatorā atgādināja, ka zvanītājs maksā par zvanu «gaidīšanas režīmā», kura laikā tiek atskaņota mūzika vai automātiskā režīmā sniegti paziņojumi.

«Uzņēmumi, kuriem ir liels ienākošo zvanu skaits, piemēram, ārstniecības iestādes, bieži vien izvēlas zvanu centra risinājumus. Zvanu centra risinājumi ir daudzveidīgi, taču reizēm nākas saskarties arī ar situācijām, kad vienlaicīgi ir ļoti liels ienākošo zvanu skaits un ierobežoti personāla resursi, kas zvanus apkalpo. Kamēr zvanu centra darbinieks nevar atbildēt uz izsaukumu,

zvanu centra iekārta klientam atskaņo mūziku vai kādu paziņojumu. Šādā situācijā zvanu centra iekārta imitē paceltu klausuli un rezultātā sākas sarunas tarifikācija.

Līdzīgi ir arī ar auto atbildētājiem un faksa aparātiem,» klāstīja SPRK.

Pēc tajā vēstītā, «gaidīšanas režīms» ir uzskatāms par veiktu sarunu

. Par «gaidīšanas režīmā» pavadīto laiku zvanītājam jāmaksā atbilstoši tarifiem, kādus elektronisko sakaru pakalpojuma sniedzējs piemēro par sarunām,

un maksas apmērs ir atkarīgs no izvēlētā tarifu plāna. «Protams, var būt arī situācijas, kad par «gaidīšanas režīmu» nav jāmaksā, ja to pieļauj izvēlētais tarifu plāns, piemēram, fiksējot konkrētu mēneša maksu par neierobežotu zvanu apmēru. Tomēr, ja tarifu plāns ir noteikts kā maksa par zvana minūtēm, tad iedzīvotājiem ir jāapzinās, ka nāksies apmaksāt «gaidīšanas režīmā» veiktos zvanus,» piebilda SPRK Komunikāciju nodaļas vadītāja Inese Krūmiņa.

Par klientiem draudzīgiem pakalpojumu sniedzējiem var uzskatīt tos, kuri pakalpojumu pieteikumiem izmanto «800.» sērijas numurus.

Zvanot uz «800.» sērijas numuriem, iedzīvotāji par sarunu nemaksā, jo elektronisko sakaru pakalpojumu apmaksu šajā gadījumā nodrošina pakalpojuma sniedzējs. Normatīvie akti gan nenosaka obligātu pienākumu šādus numurus izmantot, kā arī normatīvie akti nereglamentē «gaidīšanas režīma» ilgumu un zvanu centru darbību.

SPRK ir neatkarīga valsts iestāde, kas izveidota un darbojas, lai valsts regulējamajās nozarēs ‒ enerģētikā, telekomunikācijās, pastā, dzelzceļa transportā ‒ aizstāvēto sabiedrisko pakalpojumu lietotāju intereses un veicinātu sabiedrisko pakalpojumu attīstību.

Svarīgākais
Uz augšu