General Motors prezentē ambiciozu izaugsmes plānu (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Reuters/ScanPix

ASV autobūves gigants «General Motors» (GM) pagājušajā nedēļā prezentēja ambiciozu plānu, kurā paredzēts atgriezt Eiropas struktūrvienību pie peļņas, uzlabot rentabilitāti Ziemeļamerikā un palielināt pārdošanas apjomu pasaulē lielākajā automašīnu tirgū Ķīnā.

Investoru un analītiķu konferencē GM pauda solījumu, ka Eiropas struktūrvienība pie peļņas tiks atgriezta 2016.gadā, bet peļņas norma Ziemeļamerikā 2016.gadā tiks palielināta līdz 10%, salīdzinot ar 7,8% pērn.

Tāpat kompānija solīja paplašināt luksusa zīmola «Cadillac» modeļu līniju un panākt ietaupījumus visā uzņēmumā ar zemākiem administratīvajiem izdevumiem un piegāžu tīklu efektivitātes uzlabošanu.

Mērķis ir padarīt GM «par visvērtīgāko autobūves uzņēmumu,» norādīja autoražotāja vadītāja Marija Bara.

Bara pavēstīja, ka Eiropā GM plāno samazināt fiksētās izmaksas par 100 miljoniem dolāru un ietaupīt vēl 700 miljonus dolāru ar zemākiem izdevumiem. Uzņēmums plāno arī tirgū laist jaunus modeļus, kas ar tiem saistītās izmaksas palielinās par 300 miljoniem dolāru.

«GM Europe» pērn strādāja ar pamatdarbības zaudējumiem 844 miljonu dolāru apmērā, tam esot vienīgajam reģionam, kas reģistrējis pirmsnodokļu zaudējumus.

Tikmēr Ķīna joprojām saglabājas GM izaugsmes plāna centrā, uzņēmumam plānojot valstī pārdošanas apjomu 2018.gadā sasniegt 30,7 miljonu automašīnu apmērā, salīdzinot ar 24,3 miljoniem šogad.

Kompānija Ķīnā nākamgad arī plāno izveidot finanšu struktūrvienību, tādējādi cenšoties gūt labumu no lietoto automašīnu tirgus straujās izaugsmes.

Atsevišķā paziņojumā GM arī pavēstīja, ka kompānijas automašīnu tirdzniecība pasaulē šā gada septembrī palielinājās par 19% - līdz 223 437 vienībām.

Uz augšu