Vai saistošs dizains un bezvadu lādētājs tiešām ir viss, kas nepieciešams mūsdienu automobilim?
TVNET tests: Kia Sportage IV
Kas tas ir?
No četrām Sportage paaudzēm Kia labprāt piemin tikai divas pēdējās, jo tās tapušas dizaina šefa Šraijera un «Power to surprise» ērā. Dizains un pārsteigumi joprojām ir spilgtākie Sportage akcenti, kas, pateicoties krāšņam mārketingam, līdz šim veiksmīgi piesedza ne pārāk modernos dzinējus un pabālo piekari.
Jaunais Sportage iznācis patiesi efektīgs –pazīstamais siluets padarīts vēl atlētiskāks, sevišķi akcentējot priekšdaļu
ar t.s. Tiger nose jeb «tīģera deguna» radiatora resti. Var redzēt, ka Pēters Šraijers savulaik pielicis roku gan Golf, gan Audi TT tēliem.
Septītās paaudzes golfam vairs nav agrākajos modeļos piepacelto motorpārsega «plecu», bet, ceturtajam Sportage, lūk, ir. Savienojumā ar pētīgiem lukturiem, Sportage «ģīmis» sekmīgi imitē augstā plaukta SUV. Tas ir arī garāks par veco, lai gan no malas izskatās gluži otrādi. Arī to varam uzskatīt par dizainera veiksmi. Dzinēji ir tie paši iepriekšējie plus jaunais 1,6 litru benzīna turbo ar obligātu 7 pārnesumu divsajūgu pārnesumkārbu un austriešu firmas Magna konstruētu automātisko pilnpiedziņu, kas, - uzmanību! – nekad un nekādos apstākļos nepārkarsīšot.
Salonā uz ātru roku atpazīstama vien stūre, pārējais radīts pilnīgi no jauna.
Panelis ir augsts, gandrīz vertikāls un visbiežāk melns, tāpēc Sportage interjers sākumā uzdveš lietišķu vēsumu, un tikai pēc tam ir gatavs tēvišķi uzmundrināt ar lielām, viegli atrodamām pogām un pārskatāmu izkārtojumu. Jautrs, bet zīmīgs sīkums – vertikāls rokturis, pie kā pieķerties, ir tikai pasažiera durvīs, vadītāja pusē tāda nav.
Kā tas brauc?
Tā kā Sportage ne tuvu nav tas auto, ko izvēlas imidža vai pēctecības dēļ, vispirms apskatīsim praktiskos ieguvumus. Viens no tādiem ir tievāka priekšējā jumta statne, kas Sportage III tiešām ierobežoja redzamību.
Kia apgalvo, ka uzlabota arī skaņas izolācija, taču «lauka izmēģinājumi» rādīja ko citu,
– rites trokšņi joprojām ir uzkrītoši. Ar viltu vai naudu Kia pārvilinājusi no BMW kādu piekares ekspertu, kurš patiešām šo to mainījis, piemēram, ieviesis piekarē pastiprinātas bukses un pārlicis elektrisko stūres pastiprinātāju no stūres kolonnas lejup, tieši uz zobstieņa. Tas ir signāls, ka korejieši beidzot aptvēruši, ka nav iespējams uzbūvēt labu auto, noskatoties visu no cita laba auto. Tad kas no tā iznācis? Rezultāts ir duāls. Lētie Sportage ar priekšpiedziņu un mazajiem dzinējiem brauc tāpat kā brauca – diezgan pliekani. «Resnās» versijas, t.i. ar AWD, jaudīgo 2 litru dīzeli vai jauno turbo, «automātu» un GT-Line jau ir pieteikums uz kaut ko iekārojamu, taču arī maksā savus 35 000 eiro.
Jau pirms došanās uz pildspalvas testu viens otrs Rīgā tirdīja ar jautājumu, kas tad būs labāks – Sportage vai Tucson, jo abi taču ražoti uz vienas šasijas (viens Čehijā, otrs Slovākijā)? Atbildi uz šo jautājumu pārsteidzošā vaļsirdībā Katalonijas krūmājos izsniedza paši Kia pārstāvji: «Mūsu auto ir sportisks, tāpēc tam ir cieta (stiff) piekare». Labi, lai būtu, bet kāpēc tad automašīnas vadīšana ir tik attālināta kā ārpakalpojums? Var jau būt, ka pie vainas ir smagnējie 19 collu riteņi, tomēr
atsvešinātā sajūta stūrē un pedāļos, it kā tu brauktu ar radiovadāmu auto....
Pirms desmit gadiem Sportage izskatījās pagalam tizli, toties brauca, mazākais, godīgi. Vai tagad būtu otrādi?
Kas to pirks?
Tikpat labi varētu jautāt, kas pirks kārtējo Samsung telefonu.
Kia Sportage tik nekautrīgi ir vairāk produkts nekā automobilis,
ka gribas uzdot neērtu jautājumu – vai automašīnas tiešām drīkst projektēt tāpat kā viedtālruņus? No materiāliem, kas ir šiki šodien, bet dies’ vien zina, kā izskatīsies kaut vai izslavētās 7 gadu garantijas beigās, nekautrējoties ekspluatējot idejas un risinājumus, kas debitējuši divas un trīs reizes dārgākās ierīcēs, tāpēc padarījuši tās ja ne ilgmūžīgas, tad vismaz neatkārtojamas.
Uzdrīkstos apgalvot, ka automašīna vismaz pagaidām nav vis braucošs viedtālrunis, tāpēc bezvadu lādēšana, interneta tiešsaiste un radaru kaskādes automātiski nepadara to labāku par citām vai labu vispār. Nopuriniet nost visas tās blēņas, kas mūsu ziemas purgā pat lāgā nedarbojas, un vai tas, kas paliks pāri, vēl arvien būs automobilis vai tikai automobiļa izstrādājums?
Ja pieņemam, ka Samsung viedtālruņu biznesā noķēris Apple, tad Kia vēl arvien krietni atpaliek no Audi, BMW un pat VW, kam tik karsti vēlas līdzināties. Jaunais Sportage ir glīts no vaiga un patīkams uz tausti, kā arī pielādēts dažādām aplikācijām, piemēram, navigācijas karti, kas tiek bez maksas atjaunota visa 7 gadus garā garantijas termiņa periodā. Salonā ir daudz vietas, piekare mazāk «staigā», tomēr braukšana joprojām ir mazliet sintētiska, it kā autori būtu centušies piešķirt automobilim pašu sadomātu, nevis konstrukcijas noteiktu raksturu. Jaunais modelis jau ir pieejams Rīgā.
Pērkot neaizmirstiet palūgt pildspalvu – varbūt noder.