Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Ja BMW 7.sērijai jaudas par maz...

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Alpina

Vācu uzņēmuma Alpina Automobiles meistari ir pabeiguši jaunākās BMW 7.sērijas pilnveidošanu un šī procesa iznākums ir jaunais BMW Alpina B7 Biturbo. Tā publiskā pirmizrāde notiks jau ļoti drīz, marta sākumā Ženēvas auto šovā.

Jaunais Alpina klāsta flagmani ir apgādāts ar pazīstamo BMW 4,4 litru V8 turbo motoru, taču tā jauda nu jau pacelta līdz 608 zirgspēkiem, savukārt maksimālais griezes moments sasniedz 800 Nm (pie 3000 apgriezieniem minūtē). Pēc šiem uzlabojumiem piecmetrīgais sedans spēj 100 km/h sasniegt nieka 3,7 sekundēs, tiesa gan, šis rādītājs ir spēkā tikai modelim, kurš apgādāts ar xDrive pilnpiedziņas sistēmu. Ja motors piedzen tikai aizmugurējos riteņus vilkmi optimāli izlietot ir grūtāk un standarta sprints aizņem 4,2 sekundes. Alpina B7 Biturbo maksimālais ātrums ir 310 km/h.

Ar nelielu atkāpi var piezīmēt, ka BMW nupat ir sagatavojuši arī savu 7.sērijas flagmani - M760Li xDrive V12. Šis auto tiek apgādāts ar 6,6 litru V12 turbo dzinēju, kurš attīsta 600 ZS un tādu pašu griezes momentu kā Alpina B7 Biturbo, tiesa, 800 Nm tiek sasniegti jau pie 1500 kloķvārpstas apgriezieniem minūtē.

Atgriežoties pie jaunās Alpina B7, jāatzīmē, ka automobiļa dzinējā ir nomainīti virzuļi, tam ir modificēti turbo kompresori ar lielākiem starpdzesētājiem, citas aizdedzes sveces, kā arī izplūdes sistēma. Alpina B7 biturbo ir ieguvusi arī spēcīgākas bremzes ar 394 un 368 milimetru diskiem uz attiecīgi priekšējās un aizmugurējās ass.

Alpina B7 Biturbo uzstādītā pneimopiekare ir regulējama gan manuāli, gan arī automātiski. Piemēram, automātiskajā režīmā pie 230 km/h sedana klīrenss pazeminās par 20 milimetriem. Ja nepieciešams, tad balstiekārtu iespējams arī pacelt par 20 milimetriem. Šādu opciju elektronika piedāvā ātrumos līdz 35 km/h. Tāpat jaunajam auto ir sistēma, kura jau pirms pagrieziena, balstoties uz navigācijas sistēmas datiem, maina balstiekārtas regulējumus.

Alpina B7 Biturbo salonā redzams, ka šeit izmaiņas notikušas tikai detaļu un akcentu līmenī. Cita starpā auto ir jauns, pilnībā digitāls LED instrumentu panelis, citādāka stūre un plāksnīte ar konkrētā automobiļa izlaides kārtas numuru un vēstījumu par piederību Alpina saimei.

BMW Alpina B7 Biturbo ir pasūtāms jau tagad. Vācijas tirgum noteiktā klasiskās piedziņas modeļa cena ir 144 tūkstoši eiro, savukārt pilnpiedziņas modelis maksās vismaz € 147 300.

Foto: Alpina

Tēmas

Uz augšu