Kompānija VLF Automotive Detroitas auto šovā prezentējusi 755 zirgspēku kupeju Force 1, kuras izstrādātājs ir Henriks Fiskers - tas pats dāņu dizainers, kurš savulaik strādāja Aston Martin un vēlāk nodibināja hibrīdauto ražotāju Fisker Automotive.
Auto, kuru nevēlējās Aston Martin
Force 1 ir superauto, kura prezentēšanu vēlējās novērst Aston Martin. Britu kompānija uzskatīja, ka Fiskers, kurš savulaik izstrādāja tādus auto kā Aston Martin DB9 un BMW Z8, ir pārāk iedvesmojies no slepenā aģenta Džeimsa Bonda jaunākās dienesta mašīnas DB10. Uz Aston Martin vēlmēm Fiskers reaģēja ar vēršanos tiesā un prasību no kompānijas piedzīt 100 miljonus dolāru par nepamatotiem centieniem kavēt piedalīšanos izstādē.
Kāds ir tiesāšanās iznākums, nav zināms, taču redzams, ka pirmizrāde ir notikusi un uz skatuves Detroitā izbraukušā auto eksterjerā līdzības ar DB10 var saskatīt tikai ar lielu piespiešanos un krāšņu iztēli.
Zem Fiskera Force 1 motora pārsega atrodas 8,4 litru V10 motors ar 755 ZS un 928 Nm. Tos aizmugurējiem riteņiem pēc pircēja izvēles novadīs sešu pakāpju manuālā vai arī sešu pakāpju automātiskā transmisija.
No nulles līdz 60 jūdzēm jeb 96 kilometriem stundā Force 1 spēj paātrināties trīs sekundēs, un tā maksimālais ātrums ir 350 km/h.
Force 1 virsbūves paneļi ir izgatavoti no oglekļa šķiedras, un tie palīdz ierobežot auto kopējo svaru, kas ir 1538 kg. Ja ielūkojas ciešāk, profilā redzams, ka Force 1 proporcijas ļoti atgādina Dodge Viper. Gabarītu ziņā, kas ir 4544/2018/1243 milimetru, Fiskera garadarbs tikai nedaudz atšķiras no Dodge «odzes», savukārt dzinējs ir identisks, tiesa, tam veikts tūnings un veiktspēja ir augstāka.
VLF Automotive supermašīnu plānots izgatavot 50 eksemplāros, un katrs no tiem maksās vismaz 268 500 dolārus.