Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Konceptauto Lexus LF-LC taisnā ceļā nonāk uz konveijera

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lexus

Detroitas auto šovā Lexus prezentējuši automobili LC 500 - tā ir kupeja ar tik drosmīgu dizainu, ka pirmajā brīdī šo auto var noturēt par konceptuālu transportlīdzekli, kura sērijveida ražošana, ja vispār notiks, sāksies stipri tālā nākotnē.

Patiesībā ar LC 500 ir pilnīgi otrādi - šis auto jau ir sasniedzis to brīdi tālā nākotnē, kad izredzētie kļūst par sērijveida auto, jo tā prototips LF-LC Lexus stendā gozējās jau pirms četriem gadiem, turklāt turpat Detroitā.

Ja noliek blakus konceptuālo LF-LC un jauno Lexus kupeju klāsta flagmani LC 500, redzams, ka ārējā dizaina galvenās vadlīnijas, kā arī virsbūves proporcijas ir saglabātas. Un Lexus arī īpaši uzsver, ka

sadarbība starp dizaineriem un inženieriem šajā gadījumā ir bijusi īpaši cieša no izstrādes sākuma līdz pat beigām,

lai automobilis, kurš drīzumā būs meklējams japāņu zīmola pārstāvju salonos, no konceptmašīnas pārņemtu tik daudz, cik vien iespējams.

Iegūtais rezultāts ir drosmīga, futūristiska izskata auto, kurš neatspoguļo tikai jauna modeļa radīšanas procesu, bet arī demonstrē, kā ir mainījusies pieeja jaunu auto izstrādē, proti, ka

turpmāk dizaineri un inženieri ciešāk sadarbosies arī pārējo modeļu izstrādē un pilnveidošanā.

«Dizaineri un inženieri kopīgiem spēkiem spēja pārvarēt visus šķēršļus. Viņiem sērijveida modelī izdevās īstenot krietni vairāk nekā tikai konceptuālā auto pamata ideju,» saka Lexus galvenais inženieris Koži Sato.

Iegūtais rezultāts ir zems, plats, sportiska izskata auto ar sportisku, bet tai pašā laikā arī pietiekami elegantu salonu. Vārds sportisks tik daudz lietots apzināti, jo LC 500 tā ne tikai izskatās, bet arī brauc. Kupejai ir no jauna izstrādāta balstiekārta un ģeometrija, kas pēc galvenā inženiera solītā nodrošina īpaši precīzu vadāmību, bet zem motora pārsega atrodas modeļos RC F un GS F sastopamais 5 litru V8 atmosfēriskais motors ar 473 ZS un 527 Nm.

Dzinējs standartā strādā pārī ar jaunu 10 pakāpju automātisko pārnesumkārbu, kas ir pirmā premium segmentā.

Tā vilkmi novada aizmugurējās ass riteņiem, turklāt pārslēgšanās ziņā šī transmisija esot faktiski tikpat ātra kā divsajūgu automātiskās pārnesumkārbas. Šādā komplektācijā automobilim neesot vajadzīgas pat 4,5 sekundes, lai sasniegtu 100 km/h.

Vēl Lexus atzīmē, ka LC 500 pircējs iegūs Mark Levinson skaņu sistēmu un pilnu drošības asistentu kompleksu, kas ietilpst Lexus Safety System+ pakotnē. Piedevām 2017.gadā LC 500 saņems arī jauno Lexus multimediju sistēmu, kas būšot grafiski baudāmāka un ātrdarbīgāka nekā iekārta, kas zīmola mašīnās sastopama tagad.

Foto: Lexus
Uz augšu