Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Detroitā debitē Tiguan GTE Active prototips

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

Detroitas auto šovā Volkswagen prezentē Tiguan GTE Active prototipu. Tā bāze ir jaunais Tiguan, un ar to tiek izrādītas modulārās šķērsvirziena platformas dāvātās iespējas. Galvenais mērķis ir radīt pie elektrotīkla pieslēdzama hibrīda un maksimālas bezceļu veiktspējas sintēzi.

«Tiguan GTE Active prototips atspoguļo pie elektrotīkla pieslēdzamo Volkswagen piedziņas sistēmu potenciālu. Jaudīgā visu riteņu piedziņas sistēma nodrošina, ka tāds apvidus automobilis kā Tiguan izceļas ar nevainojamu veiktspēju uz bezceļiem pat 100% elektriskajā režīmā. Tajā ir veiksmīgi ieviesta visu riteņu piedziņas elektrifikācija, kas apvidus automobiļiem ir ļoti svarīga,» skaidro Volkswagen valdes priekšsēdētājs Herberts Dīss.

Piecvietīgais prototips ir balstīts uz pilnībā pārstrādāto otrās paaudzes Tiguan. Tiguan GTE Active prototipa pie elektrotīkla pieslēdzamā hibrīdsistēma un visu riteņu piedziņa liecina par plašajām jaunās paaudzes Tiguan tehniskajām spējām. Konceptuālā auto spēka agregātu veido benzīna turbodzinējs, kam ir degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēma (150 ZS), viens elektromotors priekšā (40 kW/54 ZS) un viens aizmugurē (85 kW/115 ZS).

Normālos braukšanas apstākļos prototips ir tīrs bezizmešu automobilis, kas darbojas 100% elektriskajā režīmā. Tā piedziņu pamatā nodrošina aizmugurē esošais elektromotors, taču, kolīdz tiek konstatēts saķeres zudums, sāk darboties arī priekšā uzstādītais elektromotors. Tas notiek arī tad, kad tiek aktivizēts kāds no visu riteņu piedziņas vai bezceļu režīmiem, izmantojot jauno 4MOTION aktīvās vadības sistēmu. Bezizmešu režīmā automobilis var nobraukt līdz 32 kilometriem. Ar uzlādētu 12,4 kWh akumulatoru un pilnu 64 litru degvielas tvertni kopumā nobraucamais attālums ir 933 kilometri.

Bez tā prototipa salonā ir jauna informācijas un izklaides sistēma ar 9,2 collu skārienekrānu, kam ir augstvērtīgs stikla pārklājums. Šīs sistēmas pārvaldīšanai nav nevienas fizikālas pogas, un arī no grozāmā skaļuma regulētāja Volkswagen ir atteikušies; tā vietā visu funkciju pārvaldīšanai ir izmantojama žestikulēšana, ko vairāki sērijveida auto saprot jau šobrīd.

Eksterjera dizainā redzams, ka prototips ir jaunās paaudzes Tiguan, tiesa, tas papildināts ar īsta bezceļnieka cienīgiem akcentiem, piemēram, riepām ar rupju protektoru, paaugstinātu klīrensu un virsbūves apakšdaļas aizsargpaneli.

Jaunais Tiguan pārdošanā Vācijā nonāks 2016. gada pavasarī. Kad būs sākta tirdzniecība Eiropā, Tiguan ar pagarinātu riteņu garenbāzi nonāks arī ASV. Pilnībā pārstrādātais un Amerikas tirgum pielāgotais vidējās klases apvidus automobilis no montāžas līnijas ASV ražotnē Čatanūgā nobrauks jau 2016. gada beigās.

Foto: Volkswagen
Uz augšu