Pāris dienas pirms plānotās pasaules pirmizrādes Detroitas auto šovā Mercedes-Benz atklājuši jauno E klasi, ko vācieši paši dēvē par «inteliģentāko biznesa klases sedanu».
Mercedes-Benz atrāda jauno E klasi
Jaunā E klase, kas konstruēta uz moduļveida platformas MRA, ir ieguvusi vairākas jaunas drošības un asistences sistēmas. Zīmīgākā no tām nodēvēta par Drive Pilot un sevī ietver adaptīvo kruīza kontroli, kura automātiski ietur distanci līdz priekšā braucošajam auto līdz pat 210 km/h ātrumam, pielāgo braukšanas ātrumu ierobežojumiem, kā arī palīdz noturēties ieņemtajā joslā. Sastrēgumos īpaši noderīga būs adaptīvās kruīza kontroles sistēma, kura, ja vien auto nav stāvējis ilgāk par 30 sekundēm, liks E klasei pašai atsākt gaitu, nevis gaidīs, kad vadītājs pieskarsies akseleratora pedālim.
Bez tā auto ir apgādāts ar sistēmu, kura palīdz izvairīties no sadursmēm un darbojas līdz pat 100 km/h ātrumam, sistēmu, kas palīdz noparkot auto bez cilvēka pie stūres, sistēmu, kas nodrošina informācijas apmaiņu ar citiem auto un ceļa infrastruktūras objektiem, kā arī sistēmu, kura uzmanīgi seko līdzi vadītāja stāvoklim.
Ārējā dizaina ziņā skaidri redzams, ka, E klasi veidojot, ir ieturēts pārējiem Mercedes-Benz jaunākās paaudzes modeļiem raksturīgais stils. Un izmēru ziņā modelis lieliski iederas starp C un S klasi. Tai pašā laikā gan jāpiezīmē, ka paaudžu maiņas rezultātā E klases riteņu bāze ir pastiepta par 65 milimetriem līdz 2939 milimetriem, savukārt kopējais garums ir palielināts par 43 mm līdz 4923 mm.
Pēc izvēles E klasi varēs apgādāt ar īpaši viediem LED priekšējiem lukturiem, kuros katrā būs 84 individuāli kontrolējami diožu spīdekļi. Tie dos iespēju optimāli izgaismot ceļu, neapžilbinot priekšā un pretī braucošo transporta līdzekļu vadītājus. Piedevām aizmugurējiem lukturiem pēc izvēles būs pieejams īpašs grafiskais noformējums Piena ceļa, reaktīvā dzinēja uzplaiksnījuma vai «zvaigžņu putekļu» izskatā. Detalizētas informācijas par to, kā šie noformējumi izpaudīsies, E klases sākotnējā aprakstā nav.
Arī mašīnas salonā ir paredzētas plašas individualizēšanas iespējas, talkā ņemot neskaitāmas LED lampiņas un 64 to krāsu izvēles opcijas. Ja pircējs būs pietiekami labi nodrošināts, viņš varēs izvēlēties modifikāciju ar diviem 12,3 collu ekrāniem - viens no tiem pildīs konfigurējama instrumentu paneļa funkciju, bet otrs būs multimediju sistēmas saskarne. Tāpat par papildu samaksu varēs iegādāties augstas klases Burmester audio sistēmu ar 23 skaļruņiem un 3D skanējuma efektu.
Kad E klase nonāks pārdošanā šā gada aprīlī, tai tiks piedāvātas vien divas motorizācijas opcijas - modelis E 200 ar 184 zirgspēku benzīna motoru un E 220d ar jaunu dīzeļdzinēju, kurš attīsta 195 ZS un 400 Nm un strādās pārī ar deviņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.
Vēlāk būs pieejams arī sešu cilindru dīzelis ar 258 ZS un 620 Nm, bāzes dīzeļdzinējs ar 150 ZS un vairāki benzīna motori ar jaudu no 183 līdz 245 ZS. Spēcīgākais modelis būs E 400 4Matic, kurš attīstīs 333 ZS un 480 Nm. Tāpat tiek gatavots arī Plug-in hibrīds E 350 e, kura sistēmas kopējā jauda ir 286 ZS un ar kuru līdz 30 km varēs veikt, tērējot tikai baterijas rezerves, bet ne gramu benzīna.
Modelis | Dzinēja tilpums | kW/ZS | Nm | 0-100 km/s | l/100 km | CO2g/km |
E 200 | 1991 | 135/184 | 300 | 7.7 | 5.9 | 132 |
E 220 d | 1950 | 143/195 | 400 | 7.3 | 3.9 | 102 |
E 350 d | 2987 | 190/258 | 620 | 5.9 | 5.1 | 133 |
E 350 e (sistēmas veiktspēja) | 1991 | 210/286 (155+65/211+88) | 550 (350+440) | 6.2 | 2.1 | 49 |