Materiālā tiek skaidrots arī laulības institūts un tā nepieciešamība, tas arī iepazīstina ar laulības tiesiskajām sekām, ar apstākļiem, kad ģimenē ienāk bērns, un visbeidzot arī informē par laulības šķiršanu.
Interesantākā sadaļa ir par laulības psiholoģiskajiem un ētiskajiem aspektiem un dzimumu lomu ģimenē.
Ģimenes dzīve izziņas materiālā iedalīta astoņos periodos atkarībā no notikumiem un uzdevumiem ģimenes dzīvē, un lielākoties šie periodi noteikti, vadoties pēc bērna vecuma.
Sadaļā par dzimumu bioloģiskās un psihes īpatnībām un attīstības iespējām topošie laulātie var iepazīties ar stipri stereotipisku skatījumu uz laulības dzīvi.
Vīrietis pasauli uztver tieši un konkrēti, viņš ir orientēts uz sasniegumiem, taustāmiem panākumiem, konkrētu mērķi («nomedīt mamutu»), rīcību. Tāpēc arī skolas solā puikām nosēdēt ir daudz grūtāk nekā meitenēm, viņiem vajag skriet, kustēties, uzvarēt. Grūtībās vīrietis meklē risinājumu un jūtas slikti, ja tas nav atrodams.
Tas, kā vīrietis izjūt sevi un cik labi jūtas, lielā mērā atkarīgs no konkrētiem sasniegumiem, varēšanas, ko pauž arī nopelnītās naudas daudzums.
Tas vistiešākajā mērā ir saistīts ar dzimuma ārējām pazīmēm - anatomiju.
Vīrieša dzimumorgāni atrodas ķermeņa ārpusē un ir labi aplūkojami un izpētāmi. Līdz ar to zēns sevi labi iepazīst, un sajūtas ir skaidras, tiešas un saprotamas.
Tāda ir arī vīrieša dzīves uztvere - skaidra, tieša un saprotama, un viņi apjūk un ir pilnīgi dezorientēti sieviešu mājienu, intrigu, slēpto aprēķinu, savstarpējas aprunāšanas pasaulē. Līdzīgi arī vīriešu savstarpējās attiecībās vērojams tiešums un hierarhija, mērīšanās ar spēku. Skolas laikā pozīciju nereti nosaka izkaušanās, vēlāk - panākumi dzīvē, vīriešiem raksturīga atklāta domstarpību risināšana, arī brālība un izpalīdzība. Vīrieti raksturo fizisks spēks, mērķtiecība, darīšana, virzība uz priekšu. Sievieti raksturo maigums, plastiskums, harmonija, vides un telpas iekārtošana un radīšana.