Pētījumā konstatēts, ka visatklātākie Latvijas uzņēmumi ir «Aldaris», «Cemex», «Grindex», «Latvenergo», «Cēsu alus», «Latvijas Mobilais telefons», «Swedbank», «SEB banka», «Neste Latvija» un «Bosch».
Lielākajai daļai jeb 85% no 500 lielākajiem uzņēmumiem ir izstrādātas interneta vietnes, kas vienmēr ietver vismaz kontaktinformāciju saziņai, tomēr pārējais saturs lielākoties nesniedz nekādu priekšstatu par uzņēmumu un tā sniegumu, norādot, ka atklātība netiek novērtēta.
Komunikācijas uzņēmuma «Mccann Consulting» valdes priekšsēdētājs un Ilgtspējas indeksa eksperts Arnis Vērzemnieks sacīja, ka, lai gan jebkura Latvijas uzņēmuma finanšu dati par simbolisku samaksu ir pieejami jebkuram interesentam, tomēr tikai 15% no lielākajiem uzņēmumiem publisko finanšu datus savās mājaslapās, tādējādi demonstrējot atvērtību un atklātību pret saviem potenciālajiem klientiem un sadarbības partneriem.
No Latvijas «Top 500» uzņēmumiem savus biznesa ētikas un/vai godīgas komercdarbības prakses principus ir publiskojuši tikai 11%, un pārsvarā tie ir uzņēmumi ar ārvalstu kapitālu, kas par pamatu izmanto grupas definēto uzvedības standartu.
«Daudz satraucošāk ir tas, ka
tikai 7% no Latvijas lielākajiem uzņēmumiem ir publiski definējuši savas prasības piegādātājiem un apakšuzņēmējiem,
turklāt starp šiem uzņēmumiem ir tikai piecas valsts un pašvaldību kapitālsabiedrības,» uzsvēra Vērzemnieks.
Informāciju par uzņēmuma īpašniekiem savās mājaslapās ir publiskojuši tikai 13,6% no Latvijas 500 lielākajiem uzņēmumiem.
Kritērijos tika vērtēts, vai uzņēmumam vispār ir interneta mājaslapa, kādās valodās ir šī lapa, vai tajā ir pietiekama informācija par uzņēmuma vadību un īpašniekiem, finanšu datiem, kā arī vai mājaslapā ir informācija par uzņēmuma darbības principiem.