Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Seile: Visas iesāktās reformas pamatotas starptautiskos novērtējumos un pētījumos

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Edijs Pālens/LETA

Visas izglītības un zinātnes nozarē sāktās un īstenotās reformas ir pamatotas starptautiskos novērtējumos un pētījumos, pārliecināta izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile.

Sarunā ar aģentūru LETA Seile uzsvēra, ka iesāktie darbi ir konceptuāli pareizi, turklāt tie nav bijuši saistīti ar īpaši individuālu redzējumu.

«Darbi ir bijuši balstīti starptautiskos novērtējumos un pētījumos, tostarp arī darbs ar atalgojuma modeli, kam pirms tam bija plašs OECD pētījums,» atgādināja ministre. Līdz ar to, viņasprāt, visi iesāktie darbi ir darāmi neatkarīgi no tā, kas ir valdībā un kas ir ministrs, uzskata Seile.

Tomēr Seile raizējas par to, kā politiskās intereses var ietekmēt sākto procesu ieviešanu.

«Visi darbi, raugoties no veselā saprāta, ir loģiski, bet katrs no tiem ietekmē kādu individuāli. Un te ieslēdzas politiskā spēle - vai un kā šīs pārmaiņas ietekmēs politiķa vēlētāju, viņa pilsētas skolu vai augstskolu. Šī ir visa stāsta problēma, nevis reformu ideja pēc būtības,» sacīja ministre.

Seile uzsvēra, ka jebkuru pārmaiņu procesā būs zaudētāji, tomēr arī te ir politisks jautājums - vai koncentrēties uz ieguvēju vairākumu, vai arī zaudētāju mazākumu. Seile uzskata, ka politiski var izvēlēties mazāku virzību vai uz priekšu nevirzīties nemaz, katram iedodot pa mazumiņam un apmierinot individuālās vēlmes, tomēr var arī «spert drosmīgākus soļus», sniedzot ieguldījumu valstī kopumā. Šajā gadījumā gan var palielināties individuālās neapmierinātības līmenis, norādīja Seile.

Līdz ar to Seile uzskata, ka visi iesāktie darbi virzās pareizā gultnē, tomēr to tālākā īstenošana atkarīga no tā, vai «koalīcijai pietiks vēlmes un drosmes virzīties uz priekšu».

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu