2010. gada aprīlī tika emitētas airBaltic obligācijas. Tā brīža B. Flika plāns bija palielināt kompānijas pamatkapitālu par 30 milj. Ls, ko valsts kā vairākuma akcionārs atbalstīja. LR obligācijās ieguldīja 15,8 milj. Ls, bet B. Flika pārstāvētajam BAS pienācās obligācijas 14,2 milj. Ls vērtībā. Saskaņā ar emisijas noteikumiem, šīm obligācijām 2015. gada 1. jūlijā bija jātransformējas par reālām airBaltic akcijām.
Krājbankas maksātnespējas administrators KPMG uzskatīja, ka BAS bankā bija ieķīlājis visu savu mantu, taču 2011. gada oktobrī noskaidrojās, ka BAS īpašumā bijuši 14,19 miljoni airBaltic emitēto konvērtējamo obligāciju, kuras ieķīlātas Norvik bankā, pie tam ar 2011. gada 21. jūlija Finanšu instrumentu pirkuma līgumu nokļuvušas pie SIA Veriko.
KPMG savā prasībā akcentēja, ka slēgtās emisijas obligācijas pieskaitāmas pie lietām, kas var kļūt par komercķīlas priekšmetu, tāpēc BAS neesot bijis tiesību bez Krājbankas rakstveida piekrišanas atsavināt un ieķīlāt obligācijas trešajām personām.
Tikmēr konvertējamās obligācijas, kas ar laiku ļāva kļūt par nozīmīgu airBaltic akciju paketes turētāju, turpināja savu riņķa deju. No KPMG tiesvedības par šo vērtspapīru atgūšanu izriet, ka vēl nesen obligācijas atradās kādā Pārdaugavas dzīvoklī reģistrētas firmas Sevra kontā Norvik bankā, pēc kā, izskatās, atkal mainījušas īpašnieku.
Ko lai saka par firmām Veriko un Sevra, kuras, saprātīgās biznesa kategorijās rēķinot, varētu kļūt par 46% airBaltic akciju turētājām?
Valkas loma globālajā aviobiznesā
Varētu domāt, ka SIA Veriko sākotnēji pārstāv Valkas biznesa aprindas; pēc laika šīs firmas īpašnieks jau ir Luksemburgas uzņēmums Aerienne Services Group. Par Veriko darbību liecina informācija, ka 2012. gada 2. janvārī šis SIA saņēmis 74 tūkst Ls lielu aizdevumu no SIA INPO 13.