Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Ķīnas interneta mazumtirdzniecībā mobilās ierīces pārspēj PC

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Reuters/ScanPix

Ķīnas interneta mazumtirdzniecībā preču vērtība, kas pārdotas, lietojot viedtālruņus un planšetdatorus, šī gada 2.ceturksnī pirmoreiz pārsniegusi to preču vērtību, kas pārdotas, lietojot internetu personālajos datoros (PC), konstatēts pētījumā, par kuru vēsta Ķīnas ziņu aģentūra «Sjiņhua».

Interneta tirdzniecības ar viedtālruņiem un planšetēm īpatsvars visā Ķīnas interneta mazumtirdzniecībā šī gada 2.ceturksnī sasniedza 50,8%, kas bija par 3,2 procentpunktiem vairāk nekā 1.ceturksnī. Par to liecina pētījums, kura rezultātus publicējusi konsultāciju firma «iResearch «.

Ķīnas lielākie tiešsaistes mazumtirgotāji cenšas panākt lielāku preču noietu ar mobilajām ierīcēm, ņemot vērā viedtālruņu pieaugošo izplatību Ķīnā. Pirmā pusgada beigās Ķīnā pieeja mobilajam internetam bija vairāk nekā 594 miljoniem cilvēku – par 6,7% vairāk nekā gadu iepriekš, liecina Ķīnas Interneta tīkla informācijas centra dati.

Ķīnas e-tirdzniecības milzis «Alibaba» augustā savos 2.ceturkšņa darbības rezultātos paziņoja, ka šīs kompānijas tiešsaistes tirdzniecības vietnēs Tmall.com un Taobao.com 55% preču pēc to vērtības ir pārdoti mobilās transakcijās.

«Alibaba» sāncensis JD.com savos 2.ceturkšņa rezultātos informēja, ka gada laikā gandrīz trīskāršojies preču pasūtījumu skaits mobilajā internetā, sasniedzot 47% no visiem pasūtījumiem internetā.

Ķīnas viedtālruņu ražotāji «Huawei», «Xiaomi» un «Lenovo» pēdējos divos gados ir paplašinājuši mazcenas tālruņu piedāvājumu, un to lielākā daļa tagad maksā ap 1000 juaņu (apmēram 160 ASV dolāru) gabalā. Tādējādi tos var atļauties aizvien vairāk cilvēku, sevišķi Ķīnas laukos.

Ķīnas interneta mazumtirdzniecības apjoms šī gada 2.ceturksnī pieauga līdz 12,3% no visa Ķīnas mazumtirdzniecības apjoma.

Svarīgākais
Uz augšu