Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Jaunais Porsche 911 Turbo un 911 Turbo S

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Porsche

2016. gada sākumā Ziemeļamerikas starptautiskajā auto izstādē (North American International Auto Show) Detroitā Porsche prezentēs jaunos 911 Turbo un 911 Turbo S, turklāt kā slēgtajā kupejas, tā arī kabrioleta versijā.

Visiem auto ir uzstādīts 3,8 litru sešu cilindru biturbo bokserdzinējs, kurš attīsta par 20 zirgspēkiem vairāk nekā mašīnās pirms feislifta. Proti, 911 Turbo jauda tagad ir 540 ZS, savukārt Turbo S attīsta 580 ZS. Jaudas palielinājums panākts, uzstādot lielākus maināmas ģeometrijas turbokompresorus.

Tāpat motoriem tagad ir dinamiskā jaudas pastiprināšanas funkcija, kas dinamiskas darbības laikā vēl vairāk uzlabo dzinēja reakciju. Tā uztur papildu spiedienu mainīgas slodzes laikā — proti, brīžos, kad akseleratora pedālis tiek īslaicīgi atlaists, degvielas iesmidzināšana tiek pārtraukta, tomēr droseļvārsts paliek vaļā. Rezultātā dzinējs uz nākamo akseleratora pedāļa nospiešanu reaģē bez aizkavēšanās. Īpaši labi šī funkcija ir jūtama Sport un Sport Plus braukšanas režīmā.

Kaut arī oficiālais degvielas patēriņš ir vēl vairāk samazināts, Turbo modeļiem raksturīga galvu reibinoša dinamika. Piemēram,911 Turbo S Coupe 100 km/h sasniedz 2,9 sekundēs un maksimāli attīsta 330 km/h — par 12 km/h vairāk nekā iepriekš. 911 Turbo atzīmi 100 km/h sasniedz 3,0 sekundēs, un tā maksimālais ātrums ir 320 km/h — par 5 km/h vairāk nekā iepriekšējā modelī. It visu Turbo mašīnu vidējais degvielas patēriņš vienlaicīgi ir samazināts par 0,6 litriem. Tādējādi kupejas vidēji patērē 9,1 l/100 km un kabrioleti - 9,3 l/100 km.

Standarta komplektācija: Sport Chrono pakotne ar režīmu slēdzi un Sport Response pogu

Jaunās GT sporta stūres, kuras diametrs ir 360 mm un dizains aizgūts no 918 Spyder, standarta komplektācijā ir iekļauts režīmu slēdzis. To veido pagriežams gredzens ar pakāpju pozīcijām, kuru izmanto, lai izvēlētos kādu no četriem režīmiem: Normal, Sport, Sport Plus vai Individual. Individual režīms vadītājam ļauj konfigurēt un uzglabāt padziļināti pielāgotus automašīnas iestatījumus. Vēl viena jauna Sport Chrono pakotnes funkcija ir Sport Response poga režīmu slēdža centrā. Tā ir radīta, iedvesmojoties no autosporta, un ar vienu pogas spiedienu ieprogrammē motoru un pārnesumkārbu vislabākajai iespējamai reakcijai. Šajā stāvoklī automašīna uz laiku līdz 20 sekundēm iegūs maksimālas paātrināšanās iespējas, piemēram, lai veiktu apdzīšanas manevru. Indikators kontrolmērinstrumentu panelī, kas attēlo taimeri, vadītājam parāda izlietoto laiku. Sport Response funkciju iespējams izmantot, cik bieži vien nepieciešams un kopā ar jebkuru no braukšanas režīmiem.

Porsche stabilitātes vadības sistēmai (PSM) 911 Turbo modeļos tagad ir jauns PSM Sport režīms. Viegli nospiežot PSM pogu uz viduskonsoles, ieslēdzas ļoti sportisks režīms, neatkarīgi no izvēlētās braukšanas programmas. Atsevišķi ieslēgtais PSM Sport režīms PSM iejaukšanās slieksni maina daudz vairāk nekā iepriekšējā modeļa Sport Plus režīms. Jaunais režīms ļauj vēl vairāk pietuvoties veiktspējas robežām — piemēram, sacīkšu trasē. Šajā režīmā iedegas PSM brīdinājuma lampiņa un ziņa kontrolmērinstrumentu panelī norāda, ka PSM sistēmas ieguldījums braukšanas stabilitātes nodrošināšanā ir ierobežots. Taču PSM fonā joprojām darbojas, pat PSM Sport režīmā. Bet, paturot PSM pogu nospiestu, tā, kā parasti, pilnībā atslēdz PSM.

911 Turbo S ir pilns braukšanas dinamikas funkciju klāsts

Jauno 911 Turbo modeļu šasijas ar PASM standarta komplektācijā tagad piedāvā vēl lielāku līdzsvaru starp veiktspēju un komfortu. Turklāt 911 Turbo S piedāvā visaptverošu braukšanas dinamikas aprīkojuma klāstu: PDCC sānsveres izlīdzināšanas funkcija un PCCB keramisko bremžu disku sistēma ir iekļauta standarta aprīkojumā. Jaunums 911 Turbo modeļu papildaprīkojumā ir joslas maiņas sistēma ar radaru tehnoloģiju, kā arī priekšējās ass pacelšanas funkcija, kura, braucot lēnām, ļauj par 40 mm palielināt klīrensu pie priekšējā spoilera malas.

Modernizēts dizains ar jaunām iezīmēm

Saprotams, ka jaunā 911 Turbo dizains veidots, lielā mērā iespaidojoties no mūsdienu Carrera modeļu elpu aizraujošā izskata, bet ar spilgtām, tieši 911 Turbo raksturīgām iezīmēm. Pārveidotā virsbūves priekšpuse ar sānu gaisa plūsmas šķelšanas lāpstiņām, precīzi novietoto šauro LED priekšējo lukturu dizains un papildu spura centrālajā gaisa uztvērējā padara automašīnas priekšpusi vizuāli platāku. Paskatoties uz modeli profilā, skatienu piesaista jaudīgās sporta automašīnas jaunie 20 collu diski. Turklāt modeļa 911 Turbo S diskiem ar centrālo stiprinājumu tagad ir septiņi, nevis desmit dubultie spieķi. Jaunums ir arī 911 Turbo disku izmēri. Priekšā tie ir 9 J x 20 un aizmugurē — 11,5 J x 20, tātad par puscollu platāki. Nu tie ir tikpat plati kā 911 Turbo S diski. Durvju rokturiem vairs nav plastmasas ietvaru — gluži kā Carrera modeļiem.

Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S Foto: Porsche

Arī virsbūves aizmugure tika pārveidota. To aplūkojot, acumirklī ievērosiet trīsdimensionālos aizmugurējos lukturus ar četru punktu bremzēšanas signālu sistēmu, kas arī ir aizgūta no 911 Carrera. Tika pārveidots arī izpūtēju atveru un pašu dubulto izpūtēju dizains. Visbeidzot, jauns dizains piešķirts arī motora pārsega režģim. Tam tagad ir trīs daļas: malējās daļās ir gareniskas atveres, bet vidū — atsevišķs vāks, kas optimizē motora dzesēšanu.

Jauna Porsche komunikāciju sistēma ar tiešsaistes navigāciju

Saskaņā ar modeļu paaudžu maiņu 911 Turbo modeļu standarta aprīkojumā nu ir iekļauta jaunā informatīvās izklaides sistēma PCM ar tiešsaistes navigāciju. Sistēma izceļas ar multi-touch displeju ar augstas kvalitātes stikla virsmu, kas ideāli iekļaujas viduskonsolē un, pateicoties Connect Plus modulim, piedāvā vairākas jaunas un uzlabotas savietojamības funkcijas. Navigācijas rīks nu var sniegt lietotājam reāllaika informāciju par satiksmi, kā arī parādīt maršrutus un vietas 360 grādu un satelīta attēlos. PCM atbalsta arī komandu ievadi rokrakstā. Mobilos tālruņus un viedtālruņus nu var savietot ar sistēmu daudz vienkāršāk, ātrāk un pilnīgāk, izmantojot Wi-Fi, Bluetooth vai savienojumu caur vadu. Turklāt dažas automašīnas funkcijas nu var vadīt arī attālināti. Tāpat kā iepriekšējās paaudzes modeļos standarta aprīkojumā ir iekļauta Bose visaptverošās skaņas sistēma, savukārt papildaprīkojumā — Burmester visaptverošās skaņas sistēma.

Pārdošanas sākšana un cenas

Jaunā Porsche 911 Turbo bāzes cena, neiekļaujot nodokļus

911 Turbo 146 600 eiro

911 Turbo Cabriolet 157 600 eiro

911 Turbo S 170 300 eiro

911 Turbo S Cabriolet 181 300 eiro

Raksta foto
Foto: Porsche
Uz augšu