Sacīkšu seriāla Formula-E ietvaros no 2017.gada plānots organizēt arī elektrisku bezpilota bolīdu sacensības.
Vēlas organizēt sacensības bezpilota formulām
Roborace projekts nupat ticis prezentēts Londonā, un atbilstoši sākotnējai iecerei šis elektromobiļu - robotu sacīkšu seriāls notiks vienlaicīgi ar Formula-E sacensībām.
Saskaņā ar provizorisko plānu vienā nedēļas nogalē norisināsies divas stundu garas Roborace sacensības. To starts paredzēts divas stundas pirms Formula-E iebraucieniem. Pavisam čempionātam paredzēts piesaistīt desmit komandas, kur katra uz starta laidīs divus robotus.
Būtiskākais šķērslis šā projekta īstenošanai varētu būt finansējums, taču to organizētāji plāno iegūt, izmantojot kolektīvās finansēšanas platformas. Vienlaikus jāatzīmē, ka Roborace sacensībās varēs piedalīties arī Formula-E startējošās komandas, tiesa, tas nebūs obligāts priekšnosacījums.
Ja Roborace projektu izdosies īstenot, tad uz starta šajās sacensībās stāsies līdz pat 20 pilnīgi vienādiem bolīdiem, kuru vienīgās atšķirības slēpjas programmatūrā, kas pārvalda stūres sistēmu, degvielas padevi, bremzēšanu. Jebkādā veidā mainīt unificēto bolīdu konstrukciju ir aizliegts.
Motorizētu spēkratu sacensības, kurās startē bezpilota braucamrīki, norisinās jau sen, tomēr Roborace jākļūst par pirmo seriālu, kurš izveidots FIA licencētas sacīkšu sērijas paspārnē.
Zinātniskās fantastikas ideja par automobiļiem, kurus vada roboti jeb mākslīgais intelekts, nevis cilvēki, sāk aizvien uzskatāmāk materializēties. Bezpilota auto jau tagad ripo gan pa koplietošanas ceļiem, gan slēgtās teritorijās.
Kā zināms, Google jau ilgāku laiku pilsētas satiksmē izmēģina autonomos auto, un šajā jomā aktīvi darbojas arī lielie autobūves uzņēmumi; piemēram, Audi inženieri ir izstrādājuši RS7, kurš pilnīgi patstāvīgi Hokenhaimringā vienu apli spēj veikt 2 minūtēs un 10 sekundēs, maksimāli attīstot 240 km/h. BMW savukārt pirms kāda laika demonstrēja 2. sērijas kupeju spēju patstāvīgi driftēt.