Martins Gauss, airBaltic valdes priekšsēdētājs: «2015.gadā pirmo reizi AEROFLOT piedāvā Maskavā lielāku kapacitāti nekā Lufthansa. Mēs skatāmies, kāda notiek konkurence, ne tikai ar AEROFLOT, bet arī ar Lufthansa. Un mēs skatāmies, ka AEROFLOT var piedāvāt lielāku kapacitāti.»
Jātiek galā ar Civilās aviācijas aģentūras iebildumiem
Pat ja Gausam izdosies pierunāt uzņēmuma padomi, kapitāla daļu turētāju Ozoliņu un vairākumu Saeimas deputātu, ka jāņem par akcionāru Ralfs Girmess un jāpērk Sukhoi Superjet, aviokompānijai vēl būs jātiek galā ar Civilās aviācijas aģentūras iebildumiem.
Abās slēgtajās valdības sēdēs aģentūras speciālisti vērsuši politiķu uzmanību uz to, ka Krievijas iznīcinātāju un pasažierlidmašīnu ražotnei Sukhoi nav Eiropas sertifikāta. Adatas acs, caur ko Sukhoi superjet virpār iespējams piegādāt Eiropā, ir 1994.gadā noslēgtais Krievijas un Itālijas savstarpējais aviācijas produktu atzīšanas līgums. Šie apstākļi paredz: lai Sukhoi Superjet nonāktu airBaltic flotē, tiem sākumā būs jāiziet garš dokumentu kārtošanas process Itālijā. Neviena Eiropas aviokompānija to līdz šim nav darījusi.
Reportieris: «Vai esat iepazīstināts ar civilās aviācijas aģentūras atzinumiem, kas paredz, ka Sukhoi Superjet iegāde būtu sarežģīta, jo viņi nav līdz galam sertificēta kā rūpnīca Eiropā? Un ka šis process ir sarežģīts?»
Kaspars Ozoliņš, airBaltic valsts pilnvarnieks: «Tur tā gluži nav teikts. Es esmu iepazinies ar šo atzinumu.»
Reportieris: «Vai ņemsiet to vērā?»