Bijusī izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete (V) šodien notiekošo pedagogu streiku uzskata par ļoti nopietnu brīdinājuma signālu valdībai.
Druviete pedagogu streiku dēvē par ļoti nopietnu brīdinājuma signālu
«Šis streika pieteikums ir ļoti nopietns brīdinājuma signāls un tas nav negaidīts,» sarunā ar aģentūru LETA teica Latvijas Universitātes prorektore humanitāro un izglītības zinātņu jomā. Viņasprāt, pedagogu prasības ir likumīgas un tās tiek prasītas jau gadiem ilgi. Tas pats attiecas arī uz augstāko izglītību un zinātni, viņa piebilda.
Pēc šodienas turpmākā notikumu attīstība būšot atkarīga no valdības spējas objektīvi izvērtēt situāciju un izvirzīt sabiedrības prioritātes, kas viennozīmīgi ir kvalitatīva izglītība, uzskata bijusī ministre. Pēc viņas domām, ir kļūdaini aizbildināties ar izglītības reformu nepieciešamību, jo šī nozare strauji attīstās. «Ja nebūsim nodrošinājuši labus darba apstākļus skolotājiem, ja par sasniegumiem uzskatīsim kvantitatīvu mazo skolu slēgšanu, tad mēs nevarēsim runāt par kvalitatīvu izglītību,» pauda Druviete.
Turpmākajās sarunās ar pedagogiem valdībai vajadzētu nodrošināt prasību izpildi vai arī organizēt sarunu procedūru, kurā tiek izvērtēta Latvijas izglītības sistēmas attīstības prioritātes, nevis viss tiek mērīts pēc kvantitatīviem kritērijiem.
Jau ziņots, ka šodien paredzētajā streikā piedalās 905 izglītības iestādes. Streikā piedalās gan vispārizglītojošās skolas, gan pirmsskolas izglītības iestādes, gan sporta skolas, gan internātskolas, gan arī augstskolas un zinātnes iestādes.
Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) izvirzīs divas prasības. Pirmkārt, novirzīt rezervētos deviņus miljonus eiro jau esošo noteikumu pilnveidei, lai uzlabotu darba samaksas nosacījumus visiem nozarē strādājošajiem, īpaši uzsverot pirmsskolas, mazo skolu, atbalsta personāla stāvokļa uzlabošanas nepieciešamību, kā arī pilnveidot pedagogu darba samaksas jauno modeli, ņemot vērā LIZDA priekšlikumus. Otrkārt, arodbiedrība prasīs nodrošināt finansējumu augstākajai izglītībai un zinātnei.