5 kritēriji, pēc kuriem vadās latvieši, pērkot sadzīves tehniku

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: PantherMedia/Scanpix

Sadzīves tehnikas speciālisti ir novērojuši, ka cenas un dažādas akcijas vairs nav galvenais un noteicošais iemesls, kas nosaka pārdošanas pieaugumu. Lēmuma pamatā šobrīd ir izstrādājuma kvalitāte, tehniskā specifikācija un tehnikas viedās funkcijas.

 
Raksta foto
Foto: PantherMedia/ScanPix

Izcelsmes valsts

Viens no pircēju visbiežāk uzdotajiem jautājumiem - kāda ir sadzīves tehnikas izcelsmes valsts. Latvieši visvairāk novērtē izstrādājumus no Rietumeiropas vai Skandināvijas valstīm, nedaudz aizdomīgāk skatās uz Ķīnā ražotajām precēm.

Kaut arī pie katras preces esošajā informatīvajā tabulā tiek norādīts, no kurienes tā ir ievesta, daži pircēji tomēr jautā veikala konsultantam, vai izejmateriāli ir saņemti un pats izstrādājums patiešām ir izgatavots tajā pašā valstī.

 
Raksta foto
Foto: PantherMedia/ScanPix

Energoefektivitāte

Pēc speciālista teiktā, cilvēkiem ir svarīgi, vai iegādātais izstrādājums nepalielinās elektrības izmaksas un cik ilgā laikā tas atmaksāsies, tādēļ viņi meklē pēc iespējas energoefektīvāku ierīci - i A+++ -30%, A+++, vai A++ klases.

Retāk pircēji interesējas par zemākām Eiropas Savienībā tirgotajām produkcijas A un B energoefektivitātes klasēm.

 
Raksta foto
Foto: PantherMedia/ScanPix

Integrētas viedās funkcijas

Elektroniskā vadība un daudzfunkcionāla lietotāja saskarne jau vairs nav uzskatāma par lieku greznību, bet jau kļuvusi par ierastu ikdienas nepieciešamību. Pēc speciālista teiktā, apmēram pēdējo piecu gadu laikā lietotāju vajadzības ir augušas, pirktspēja ir palielinājusies, tādēļ sadzīves iekārtas ar vienkāršām pamata funkcijām pircējam vairs neinteresē.

Ārzemēs strauju popularitāti gūst tehnoloģijas, kas ļauj sadzīves tehniku savienot ar viedtālruni un ar aplikācijām, tādējādi regulēt dažādus procesus, tāpēc, pēc speciālistu domām, drīz vien šie iekārtu pārvaldīšanu atvieglojošie jaunievedumi atceļos arī uz Baltijas valstīm.

 
Raksta foto
Foto: PantherMedia/ScanPix

Interjera modes tendences

Lai arī kāds interjers būtu mājās - minimālisms, antīkais vai modernisms -, speciālisti ir novērojuši, ka cilvēki cenšas tam pieskaņot arī sadzīves tehniku, pat kafijas aparātu vai virtuves kombainu.

Izvēloties interjeram atbilstošu tehniku, cilvēki pievērš uzmanību ierīces krāsai, formai un materiālam, no kāda tā ir izgatavota.

 
Raksta foto
Foto: PantherMedia/ScanPix

Cenas un kvalitātes attiecība

Bieži vien latvietim ne tikai cena vai kvalitāte, bet gan šo kritēriju attiecība kļūst par noteicošo faktoru, iegādājoties preci. Salīdzināt piedāvāto cenu ar konkurentu piedāvātajām ir vienkārši, bet uzticamu informāciju par izstrādājuma kvalitāti pircēji bieži vien meklē internetā, jautā viedokli draugiem un paziņām vai pievērš uzmanību tirdzniecības vietās esošajiem marķējumiem.

Pēc D.Tolvaiša teiktā, tieši citu lietotāju vērtējums un preču marķēšana ar iegūto apbalvojumu emblēmām pircējam sniedz papildu informāciju un bieži vien mudina iegādāties attiecīgo preci.

* Materiāls tapis sadarbībā ar sabiedrību «Bosch».

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu