Atlaistais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) saskata priekšvēstnešus Laimdotas Straujumas (V) valdības galam, jo Saeimā nav atbalsta valdības lēmumiem.
Matīss saskata priekšvēstnešus Straujumas valdības galam
Matīss šovakar LTV kā valdības krišanas priekšvēstnesi minēja lēmumu par aviokompānijas «airBaltic» investoru, jo šim lēmumam nav Saeimas vairākuma atbalsta.
Bijušais ministrs gan atgādināja politiķu pēdējās dienās daudzkārt teikto un uzsvēra, ka valdībai priekšā ir valsts budžeta apstiprināšana, tāpēc «Vienotība» pašlaik valdības nomaiņu neapsverot, jo esot atbildīga partija.
Runājot par valdības lēmumu atbalstīt «Prudentia» atrasto nacionālās aviokompānijas «airBaltic» investoru, Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kura piedāvājums paredz ieguldīt aviokompānijā 52 miljonus eiro, bet valstij attiecīgi būtu jāiegulda 80 miljoni eiro, Matīss uzsvēra, ka šo ieceri neesot atbalstījis un neatbalsta arī tagad, lai arī tieši viņa vadītā Satiksmes ministrija valdībā virzīja šo jautājumu.
Matīss stāstīja, ka valdībā neesot bijis neviens, kas šajā jautājumā balsotu «pret», lai arī bijušas plašas diskusijas un dažādi apsvērumi, kurus gan viņš nevarot atklāt, jo jautājums «tomēr tika skatīts slēgtā valdības sēdē». Pie konkrētā risinājuma nonākts, piemēram, tāpēc, ka Finanšu ministrija, badoties no Eiropas sankcijām par neatļautu atbalstu, iebildusi pret citiem naudas piesaistes variantiem un valsts aizdevumu aviokompānijai.
Politiķim esot vairāki iebildumi pret savienību ar Montāgu-Girmesu, piemēram, viņam neesot skaidra investīciju naudas izcelsme, tāpat potenciālā līguma nosacījumos esot negatīvi aspekti. Matīss sākotnēji lika noprast, ka līgums paredz saistības pirkt Krievijā ražotās «Sukhoi SuperJet-100» lidmašīnas, vēlāk gan atzīstot, ka konkrēts lidmašīnu tips nav paredzēts, tomēr jaunajam investoram ir paredzētas tiesības lemt par flotes nomaiņas jautājumiem.
Bijušais ministrs pauda pārliecību, ka pašlaik valdībai vispareizāk būtu pēc iespējas ātrāk pārskatīt lēmumu un noraidīt piedāvāto investoru, lai cita starpā beigtu āzēt investoru, kas esot visnotaļ godājams Vācijas pilsonis.
Matīss arī pauda pārliecību, ka par minētā darījuma sagatavošanu nebūtu jāmaksā konsultantiem - «Prudentia», kas esot slikti paveikuši darbu.
Tāpat Matīss vēlētos, lai par šo darījumu tiktu vērtēta ne vien viņa, bet arī Satiksmes ministrijas valsts sekretāra, «airBaltic» padomes un faktiski arī valdes atbildība.