Arī jaunā Igaunijas aviokompānija var saskarties ar «Estonian Air» problēmām

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Edijs Pālens / LETA

Neviens nevar garantēt, ka jaunā Igaunijas aviokompānija «Nordic Aviation Group» nesaskarsies ar tām pašām grūtībām kā tās priekšgājēja «Estonian Air», paziņojis bijušais Igaunijas ekonomikas ministrs Juhans Partss. «Var atgriezties visas tās pašas problēmas, lai gan es turēšu īkšķus par firmu,» sacīja Partss.

Pēc viņa teiktā, galvenā atšķirība starp jauno uzņēmumu un «Estonian Air» ir tāda, ka «Nordic Aviation Group» nav veca sloga. «»Estonian Air» nācās ne mazumu ciest sakarā ar dārgajiem līgumiem, kas tika noslēgti lidmašīnu «Bombardier» iegādei,» pavēstīja Partss. «Tagad mēs redzam, ka jauna aviācijas uzņēmuma sākšana prasa daudz laika un izdevumu, kamēr vecā uzņēmuma restrukturizācijai bija daudz plusu, tāpēc savulaik pie tāda risinājuma arī nonācām.»

Viņš norādīja, ka toreizējo lēmumu par katru cenu glābt «Estonian Air» diktēja kā ekonomikas attīstības intereses, tā arī valstij vajadzīgo aviosavienojumu saglabāšana.

«Var būt, ka tajā procesā tika pieļautas kļūdas, varbūt kaut ko vajadzēja darīt citādi. Es esmu pārliecināts, ka kļūdas bija, taču vēl ir jāanalizē, kur tieši kļūdījāmies,» sacīja Partss.

Kā ziņots, Eiropas Komisija (EK) pēc padziļinātas izmeklēšanas nolēmusi, ka Igaunijas sniegtais atbalsts aviokompānijai «Estonian Air» devis tai neattaisnotu pārsvaru pār konkurentiem, pārkāpjot Eiropas Savienības (ES) valsts palīdzības noteikumus, teikts sestdien publicētā EK lēmumā.

«Estonian Air» tādējādi ir jāatmaksā jau saņemtais valsts finansējums, kas saskaņā ar EK rīcībā esošo informāciju ir aptuveni 85 miljoni eiro plus procenti, un tā nevar saņemt papildus paredzētos 40 miljonus eiro restrukturizācijai.

«Estonian Air» nepārtraukti zaudējumus cieš kopš 2006.gada. EK izmeklēšanā noskaidrots, ka Igaunijas sniegtā palīdzībā neatbilst ES valsts palīdzības normām, jo vairākkārtējais valsts atbalsts nav nodrošinājis kompānijas atgriešanos pie peļņas gūšanas un nav ierobežojis palīdzības radītos konkurences kropļojumus.

Tikmēr «Estonian Air» vadība pēc EK lēmuma publicēšanas paziņoja, ka pārtrauc visu savu uzņēmējdarbību.

Igaunija jau izveidojusi jaunu valsts lidsabiedrību «AS Nordic Aviation Group», kas pārņems nacionālās aviokompānijas lomu.

Jaunā aviokompānija sadarbībā ar piecām Eiropas aviokompānijām jau no svētdienas sāka apkalpot pasažierus astoņos maršrutos.

«Nordic Aviation» veiks tiešos reisus no Tallinas uz Amsterdamu, Briseli, Kopenhāgenu, Stokholmu, Oslo, Kijevu, Tronheimu un Viļņu. Pirmais reiss būs svētdienas rītā no Tallinas uz Amsterdamu.

Šobrīd «Nordic Aviation» ir tikai lidojumu pasūtītājs, jo tai nav savu lidmašīnu, un reisi tiks veikti sadarbībā ar aviokompānijām BMI, «Trade Air», «NextJet», «Carpatair» un «Adria Airways».

Svarīgākais
Uz augšu