Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Pārdošanā nonācis jaunais Mitsubishi Outlander

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Mitsubishi

Šā gada aprīlī Ņujorkas auto šovā Mitsubishi parādīja jauno Outlander - SUV modeli, kurš ir ne tikai viscaur atjaunots, bet kā pirmais demonstrēja ārējā dizaina iezīmes, kuras agri vai vēlu nonāks arī līdz pārējiem zīmola modeļiem. Jaunais Outlander, kam ir citādāks izskats, atsvaidzināts interjers, uzlaboti dzinēji un paaugstināta veiktspēja, nupat ir nonācis pārdošanā Latvijas tirgū.

Outlander ārējo izskatu tagad raksturo dinamiskāks priekšējās daļas dizains ar platām hromētām līstēm, citādākiem lukturiem, kuri pieejami pilnā LED komplektācijā, jauniem bamperiem un spārniem. Kopumā ņemot, jaunā Outlander seja tagad nav tik noapaļota, tā vietā iegūstot konkrētākus, dinamiskākus vaibstus. Mitsubishi ir nomainījuši arī citus virsbūves elementus mašīnas sānos un aizmugurē, kā arī uzdizainējuši citus aizmugurējos LED lukturus. Papildinājums Outlander komplektēšanas opciju klāstā ir jauna virsbūves krāsa - brūna Quartz Brown Metallic. Bez tās var izvēlēties sešas citas.

Starp izmaiņām, kas pēc modernizācijas notikušas salonā, var atzīmēt to, ka auto Outlander ir ieguvis jaunu stūri, citu multimediju sistēmu un trešās sēdekļu rindas sēdvietu transformēšana tagad esot vienkāršāka. Vienlaikus ir celta salona apdarē izmantoto materiālu kvalitāte, kā arī trokšņu slāpēšanas līmenis. Ārējo trokšņu ieplūšanu salonā mazina arī jauni izolācijas materiāli, kā arī mainīta priekšējo jumta balstu un sānu atpakaļskata spoguļu forma.

Mitsubishi Outlander motorizācijas opciju klāstā ir tikai divi motori. 2 litru benzīnnieks ar 150 ZS un 2,2 litru dīzelis ar tādu pašu jaudu, taču krietni vien augstāku griezes momentu - 360 Nm, ja auto uzstādīta 6 pakāpju automātiskā transmisija, un 380 Nm versijā ar 6 pakāpju manuālo transmisiju. Benzīna motora griezes moments ir 195 Nm, un to pēc izvēles priekšējiem vai visiem četriem riteņiem novada piecpakāpju manuālā pārnesumkārba vai bezpakāpju variators.

Dinamiskākais no benzīnniekiem būs priekšpiedziņas modelis ar manuālo transmisiju, kurš 100 km/h spēj sasniegt 10,6 sekundēs. 2WD CVT automobilis spēs standarta sprintu veikt 11,2 sekundēs, savukārt 4WD Outlander ar benzīna motoru neatkarīgi no pārnesumkārbas 100 km/h sasniegs 12 sekundēs.

Foto: Mitsubishi

Paātrinājuma ziņā dīzeļmodeļi nav diez cik straujāki. Ar manuālo transmisiju apgādātam priekšpiedziņas Outlander, lai sasniegtu 100 km/h, būs nepieciešamas apaļas desmit sekundes, savukārt lēnākais šajā disciplīnā būs 4WD modelis ar automātisko transmisiju; tam 0-100 km/h sprinta pievarēšanai būs nepieciešamas 11,6 sekundes.

Patēriņa ziņā (vismaz oficiālajos rūpnīcas datos) dīzeļdzinēji ir krietni pārāki par benzīnniekiem. Ekonomiskākais no visiem būs 2WD modelis ar manuālo transmisiju - tā kombinētā ēdelība aprobežojas ar 4,9 litriem uz 100 kilometriem. Lielākais patēriņš no dīzeļautomobiļiem ir pilnpiedziņas auto ar automātu, un turklāt neatkarīgi no sēdvietu skaita tie ir 5,8 litri uz 100 kilometriem.

Benzīna automobiļu vidū mazākais oficiālais patēriņš ir 2WD CVT 6,2 - 6,3 litri (ar 5/7 sēdvietām). Ar manuālo transmisiju vidējais patēriņš tiek solīts 6,7 litru apmērā, savukārt pilnpiedziņas modelis (pieejams tikai komplektā ar variatoru) tērēs 6,4 litrus benzīna uz 100 kilometriem.

Mitsubishi Outlander bāzes modelis - Invite aprīkojuma līmeņa auto ar 2 litru benzīna motoru, priekšpiedziņu un manuālo transmisju - Latvijā maksā no 23 900 eiro.

Uz augšu