Analītiķi prognozē, ka šā gada otrajā pusē viedtālruņu piegāžu pieaugums vairs nebūs tik iespaidīgs globālās ekonomikas palēnināšanās dēļ. 2015. gadā šo klausuļu piegādes, pēc ekspertu prognozēm, palielināsies tikai par 9,3% salīdzinājumā ar 2014. gadu, bet 2016. gadā izaugsmes tempi kritīsies līdz 7,7%.
3. ceturksnī viedtālruņu tirgus pīrāga lielāko daļu sev saglabāja Samsung - 24,6% (2. ceturksnī - 26,7%). Otro vietu reitingā ieņēma Apple ar 13,7% lielu īpatsvaru: sagaidāms, ka ASV kompānija šogad kopumā piegādās par 16% vairāk iPhone nekā pērn. Saraksta trešajā pozīcijā - Huawei, kas 3. ceturksnī piegādāja 8,4% no viedtālruņiem pasaulē; sagaidāms, ka šī kompānija 2015. gadā kopā piegādās par 40% vairāk klausuļu nekā pērn.
Tiesa, mobilo tālruņu tirgū radikālu izrāvienu nav - izšķirošā loma ir tirgu kapacitātei: cik sekmīga vēl ir Ķīnas ekonomika vai arī kāda pirktspēja eksistē augošajā Indijas tirgū. Kārtējo reizi tiek reklamētas klausuļu kameras, kas - kā arvien - lieliski noder sociālajiem tīkliem un visam kam, taču ne profesionāliem fotogrāfiem.
Un, ja jau tiek uzsvērts, cik ļoti labāka kļuvusi šī kamera salīdzinājumā ar iepriekšējo, tas nozīmē, ka mobilo tirgū idejas ir pilnīgi izsīkušas. Tieši to darīja Nokia pirms sava mobilā biznesa pārdošanas. Viedtālruņu tirgus sasniedzis savu briedumu; iepriekšējos gados vērojamā izaugsme nevar ilgt mūžīgi.
«Pirmā lielā reklāma, kas vērsta pret Apple»
Pirms dažām dienām depresīvo PC tirgu nolēma sapurināt Microsoft, Dell, Intel, Lenovo un Hewlett Packard, kuras apvienojās, lai īstenotu reklāmas kampaņu par PC iespējām. Klipus pavada frāze «PC does what?», kas dod mājienu par patērētāju neuzticēšanos PC.