Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

GTI Clubsport jeb golfs ar 290 zirgspēkiem

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Volkswagen

Nākamā gada sākumā Golf GTI svinēs savu 40. jubileju. Šo vēsturisko notikumu Volkswagen atzīmēs ar īpašu modeli - Golf GTI Clubsport. Tas septembrī tika prezentēts starptautiskajā autoizstādē Frankfurtē un sniedz pirmo ieskatu visjaudīgākā GTI modeļa veiktspējā.

Volkswagen turpina GTI gadadienas izlaiduma modeļu tradīciju, jo arī 20., 25., 30. un 35. dzimšanas dienās klajā tikuši laisti īpaši jubilejas modeļi. Tam uzstādītais dzinējs ar turbokompresoru un tiešās iesmidzināšanas sistēmu attīsta 265 ZS, kas ir par 35 ZS vairāk nekā iepriekšējā «lieljaudas» Golf GTI modelī. Tomēr ar to viss nebeidzas. Autovadītājs, izmantojot turbo funkciju, uz neilgu laiku (apmēram 10 sekundēm) var palielināt dzinēja jaudu vēl par 10%, tātad līdz vairāk nekā 290 ZS. Šo papildu jaudu iespējams «izsaukt», vienkārši pilnībā izspiežot akseleratora pedāli.

Ar sešpakāpju manuālo transmisiju Golf GTI no 0 līdz 100 km/h paātrinās 6,0 sekundēs; versija ar sešpakāpju DSG automātu to paveic vēl ātrāk – 5,9 sekundēs. Golf GTI Clubsport maksimālais ātrums ir 250 km/h (DSG - 249 km/h). Ar manuālo transmisiju degvielas patēriņš ir 6,9 litri uz 100 km (CO2 izmešu daudzums - 160 g/km). Versijā ar divsajūgu automātu degvielas patēriņš ir vien 6,7 l/100 km (155 g/km CO2).

Volkswagen Golf GTI Clubsport ir ne vien jaudīgāks, bet, pateicoties citādākiem virsbūves paneļiem, arī eksterjera un aerodinamikas ziņā efektīvāks.

Golf GTI Clubsport standartā pieejams Oryx White krāsā (iespējamas arī citas krāsas), bet, lai radītu kontrastu, tā jumta daļa ir melna. Gadadienas modelim Volkswagen virsbūves dizaina veidotāji izstrādāja pilnīgi jaunu priekšējo bamperu, jaunus sānu sliekšņus, jaunu aizmugurējo izkliedētāju, jaunu vairākdaļīgu jumta spoileri un īpaši veidotus 18 collu vieglmetāla diskus, ko var nomainīt pret alternatīvu ar 19 collu diametru un nosaukumu Brescia.

Runājot par stilu, Golf GTI Clubsport modeļa sānu profils veidots atbilstoši oriģinālajai GTI versijai. 1976.gadā iznākušo 110 ZS spēcīgo pirmās paaudzes GTI raksturoja plata melna sānu līnija starp priekšējā un aizmugurējā riteņa arku bampera augstumā. Tāda pati līnija ir arī 2016.gada GTI Clubsport. Tagad šī līnija rotā arī gadadienas modeli. Vēl viens izsmalcināts sānu elements ir melni spīdīgie sānu spoguļu ietvari.

Jumta malas spoileris, kas testēts vēja tuneļos, ir lielāks nekā GTI. Jumta spoileris ir spīdīgi melns, bet jumta līniju iezīmē Oryx White krāsa. Arī aizmugures apakšējā daļa padarīta individuālāka. Uzkrītošs akcents aizmugurējā daļā ir abi hromētie izplūdes sistēmas uzgaļi un tonētie lukturu bloki.

Salonā atrodamas GTI raksturīgās iezīmes, tostarp ergonomiskie kausveida sporta sēdekļi ar pielāgotu izskatu, kurus rotā tradicionālajai rūtainajai vilnas auduma apdarei atbilstošas krāsas izšuvumi, kā arī pārnesumu pārslēgs golfa bumbas izskatā un melns griestu audums. Golf GTI Clubsport modelī šīs sportiskuma iezīmes padarītas individuālākas un arī atbilstoši pielāgotas. Priekšējo sporta sēdekļu apdarē daļēji izmantots arī Alcantara materiāls un uz muguras balstiem un sēdvirsmas redzams medus kāres raksts. Dažādi dizainiski akcenti atrodami ir arī citur salonā - instrumentu panelī, uz stūres, drošības jostām, ātrumpārslēga un arī sliekšņiem GTI simbolikas formā.

Oriģinālais 1976.gada Volkswagen Golf GTI
Oriģinālais 1976.gada Volkswagen Golf GTI Foto: Volkswagen
Uz augšu