Jaunais Toyota RAV4 Hybrid

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Toyota

Jaunā RAV4 modeļu klāsta atklāšana iezīmē Toyota pirmā kompaktā hibrīda SUV pievienošanos konkurences piesātinātajam Eiropas C-SUV segmentam.

Automobiļa pilnā hibrīda sistēma apvieno 2,5 litru Atkinsona cikla benzīna dzinēju ar jaudīgu elektromotoru, un jaunais RAV4 hibrīds ir pieejams priekšējo riteņu piedziņas un pilnpiedziņas versijā. RAV4 hibrīdam ar pilnpiedziņu ir otrs, aizmugurē uzstādīts elektromotors, kas nodrošina paaugstinātu vilkmi un 1650 kg vilktspēju bez papildu svara un sarežģītas centrālās piedziņas vārpstas.

RAV4 hibrīds, kura sistēmas kopējā jauda ir 197 ZS, nodrošina vienmērīgu 0–100 km/h paātrinājumu tikai 8,7 sekundēs, 180 km/h maksimālo ātrumu un klasē vadošo degvielas patēriņu - 4,9 l/100 km*. CO2 izmešu apjoms attiecīgi ir 115 g/km*.

Jaunā RAV4 pilnā hibrīda sistēma atrodas pārskatītā, Euro 6 standartiem pilnībā atbilstošā 2015. gada modeļu dzinēju klāsta priekšgalā.

RAV4 sagatavots arī jauns 2 litru turbodīzelis. Tas attīsta 143 ZS un 320 Nm, bet CO2 izmeši ir vien 123 g/km*. Vēl viena opcija ir jauns 2 litru benzīna motors, kuru var kombinēt ar manuālo vai CVT transmisiju. Šis spēka agregāts attīsta 151 ZS un 195 Nm, bet CO2 izmeši ir sākot ar 149 g/km*.

Papildinot relaksēto, kluso braukšanas pieredzi, ko piedāvā Toyota hibrīda tehnoloģija, jaunais RAV4 piedāvā arī uzlabotu braukšanas komfortu un dinamiku, izteiksmīgāku eksterjera dizainu, klusāku vidi salonā, uzlabotu salona arhitektūru, sensoro kvalitāti un funkcionalitāti, kā arī visas jaunākās drošības un moderno tehnoloģiju inovācijas.

RAV4, tāpat kā citus jaunos Toyota automobiļus var apgādāt ar Toyota Safety Sense sistēmu, kura ietver svaigi izstrādātu aktīvo drošības tehnoloģiju komplektu, tai skaitā 360 grādu apkārtskata monitoru putna lidojuma, kas atvieglo automobiļa novietošanu stāvvietā un manevru veikšanu nelielā ātrumā. Bez tā šai komplektā ietilpst arī pirmssadursmes brīdinājuma sistēma ar gājēju atpazīšanas funkciju, joslu maiņas asistents, adaptīvā kruīza kontrole un automātiskās tālās gaismas. Automobiļa funkcionalitātes celšanas nolūkā, tā instrumentu panelī starp ciparnīcām novietots 4,2 collu daudzfunkcionālais displejs, bet viduskonsolē – 7 collu pilnkrāsu Toyota Touch 2 multivides sistēmas ekrāns.

Jaunajam RAV4 būs pieejams deviņu eksterjera krāsu piedāvājums, no kurām divas – Dark Red metāliskā un Blue metāliskā krāsa – ir jaunas. Arī salona apdares materiālu krāsu klāsts būs plašāks.

RAV4 mantojums

Toyota pilntiesīgi var apgalvot, ka 1994. gadā, kad tika atklāts aktīvās atpūtas automobili (Recreational Active Vehicle) ar 4 riteņu piedziņu (RAV4), tika likti jaunam tirgus segmentam.

Kad togad Ženēvas autoizstādē dienas gaismu ieraudzīja pirmās paaudzes RAV4, tas būtiski atšķīrās no tradicionālā 4x4. Pirmais «pilsētas 4WD» bija kompakts (3695 mm) 3 durvju modelis ar salīdzinoši mazu, šķērsām novietotu 2,0 litru dzinēju, monokoka virsbūvi un neatkarīgo balstiekārtu. Kompakto SUV tirgus bija dzimis. Jau pirmajā gadā Toyota pārdeva 53 tūkstošus RAV4. Nākamajā šis skaitlis dubultojās, bet vēl gadu vēlāk, 1996.gadā, tas bija trīs reizes lielāks.

*Pakļauts galīgajai homologācijai

Raksta foto
Foto: Toyota
Uz augšu