Šī gada bērnu rudens-ziemas sezonas mode atkāpjas no tradicionālās bērnišķīgas krāsu paletes un siluetiem, vairāk tuvinoties pieaugušo pasaulei un izceļot jaunā valkātāja personību, pastāstīja ekskluzīvā bērnu apģērba zīmola «Lazy Francis» īpašniece un dizainere Olga Krūze.
Bērnu modes tendences rudens / ziemas 2014.-15. kolekcijās (2)
Pieaugušo modes industrija šogad ir spēcīgi ietekmējusi jauno lēdiju un jaunskungu tērpus – tīras un dziļas krāsas, pasteļtoņi, mākslīgā kažokāda, īpaši mātēm un meitām pielāgoti tērpu komplekti – šīs un vēl citas iezīmes ir redzamas aktuālajās rudens/ziemas kolekcijās.
Itāļu zīmola «Dolce & Gabana» dizaineri Dominico Dolce un Stefano Gabana stāsta, ka rudens / ziemas 2014-15 bērnu kolekcijas pamatā ir viņu vēlme «spēlēt vecākus». Tieši tādēļ «Dolce & Gabana» kleitas, svārki, bikškostīmi atgādina miniatūrus pieaugušo tērpus.
Līdzīgu tendenci aktuālā sezonā ir ievērojis «Armani», «Burberry», itāļu bērnu modes zīmols «Quis Quis» un daudzi citi.
Lai dzīvo tīras krāsas un pasteļtoņi
Šajā sezonā dizaineri noteikti ir atteikušies no tradicionālajām krāsām, ar kurām parasti saista bērnus, piemēram, rozā un gaiši zilā. Tā vietā nākušas tīras, spilgtas un dziļas nokrāsas vai pasteļtoņi. Piemēram, smaragdzaļš, magoņu-sarkans, vīna-sarkans, violets u.tml.
"Bērnu krāsu uztvere atšķiras no tā, kā to redz vecāki. Mūsu atvases pasauli redz daudz košāk un krāsu neapzināti asociē ar savu attieksmi un noskaņojumu," uzskata Krūze.
Bagātīgas audumu faktūras, raksti un tērpu detaļas
Krāsu dziļumu panāk ar arī bagātīgām auduma faktūrām, piemēram, žakarda audums, kura aušanas tehnika panāk gaismu atstarojošu efektu, piešķirot apģērbam greznumu un daudzdimensiju sajūtu. Tikmēr «Roberto Cavalli» aktuālajā rudens-ziemas kolekcijā drosmīgi spēlējas puķainiem audiem, it kā vēlētos, lai bērni patur prātā vasaras noskaņas.
Kolekcijās var redzēt samtu, atlasu, vilnu, dizaini var būt askētiski, taču tos papildina un izceļ dažādas detaļas – mežģīnes, aplikācijas, pērlīšu izšuvumi, bižutērija.
"Protams, Latvijā, kur aukstais un mitrais periods ir salīdzinoši ilgs, vairāk nākas domāt par funkcionalitāti – apģērbam jābūt siltam un vieglam. Ja materiāls ir kvalitatīvs, piemēram, samts, žakards vai merīno vilna, tad drēbes nebūs biezas un bērns varēs saglabāt kustību brīvību," sacīja Krūze.
Kas gan vēl vairāk spēj pievērst apkārtējo uzmanību, ja ne izsmalcināti ģērbta sieviete un viņas kopija? Šo jebkurā laikā moderno tendenci aizsākušas Holivudas slavenības, nu savās kolekcijās integrējuši arī dizaineri, secina ietekmīgais «Haarper’s Bazaar». Piemēram, «Burberry», «Channel», «Dolce & Gabana» un citi. Šo tendenci savā jaunākajā kolekcijā «Es neesmu princese!» ir ņēmis vērā «Lazy Francis».
"Kolekcija plašākai publikai būs pieejama oktobra sākumā un daļu no tās veidos unikālie «mammas-meitas» saskaņotie tērpu komplekti, kas būs pieejami ierobežotā klāstā,» teica Krūze.
Pēc Krūzes domām, šāda tērpu saskaņošana ir kas vairāk nekā sekošana līdzi modei, tā ir arī savstarpējo saišu stiprināšana un savā veidā lepošanās ar savu meitu, kas savukārt pozitīvi ietekmē bērna pašapziņu.
Stilīgi arī apavi
Lai gan svarīgākais bērnu apavos ir to kvalitāte, stulma augstums un ortopēdija, dizaineri uzskata, ka garlaicība nav pieļaujama arī šeit.
» Channel» demonstrē, ka nemainīga topā ir āda, taču to ir svarīgi papildināt ar dažādiem metāliskiem elementiem un apdari. Netiek piemirsts par metāliski spīdīgām krāsām – zelts, sudrabs, violets, zaļš u.c.