Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Audi uz Frankfurti aizvedis jaunos S4 un S4 Avant

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Audi

354 ZS jauda un paātrinājums no 0 līdz 100 km/h 4,7 sekundēs - tās ir divas no īpašībām, kas raksturo jaunos Audi S4* un S4 Avant.

Jauns 3,0 litru TFSI dzinējs

S modeļu būtību vislabāk raksturo jaunais V6 dzinējs ar benzīna tiešās iesmidzināšanas sistēmu un turbokompresoru. 3,0 litru TFSI dzinējs nodrošina 354 ZS jaudu un 500 Nm, kas pieejami kloķvārpstas apgriezienu diapazonā no 1300 līdz 4500 apgr./min.

Jaunais dzinējs par savu priekšteci ir pārāks gan jaudas, gan griezes momenta ziņā, turklāt tas ir arī vieglāks un degvielas patēriņš ir būtiski samazināts.

Ar jaunā motora palīdzību no 0 līdz 100 km/h lielu ātrumu Audi S4 paātrinās 4,7 sekundēs, savukārt elektroniskais ātruma ierobežotājs ieslēdzas pie 250 km/h, Atbilstoši oficiālajiem datiem, kas iegūti ar Eiropas Jaunā braukšanas cikla (NEDC) mērīšanas metodiku, V6 dzinējs ir arī salīdzinoši efektīvs, jo kombinētā ciklā S4 sedans patērē mazāk nekā 7,4 litrus degvielas uz 100 km, un tā CO2 izmešu daudzums nav lielāks kā 170 g uz kilometru.

Jaunā astoņu pakāpju Tiptronic transmisija ir ļoti efektīva un nodrošina ātru, ērtu un tūlītēju pārnesumu maiņu. Ja braukšanas situācijā tas ir iespējams, transmisija automātiski pārslēdzas uz brīvgaitas režīmu, lai ietaupītu degvielu. Tāpat kā visos pārējos Audi S modeļos 3,0 litru TFSI dzinējs jaudu pārnes uz ceļa segumu, pateicoties pastāvīgai visu riteņu piedziņai. Normālos braukšanas apstākļos pašbloķējošais centrālais diferenciālis 60% no griezes momenta pievada aizmugurējai asij, bet 40% – priekšējai. Atkarībā no braukšanas apstākļiem diferenciālis var pievadīt līdz pat 70% no griezes momenta priekšējai asij vai līdz pat 85% – aizmugurējai.

Dinamiska piekare

Jaunā Audi S4 un S4 Avant vadāmība ļauj vienlīdz labi izbraukt līkumus gan trasē, gan uz šaura kalnu ceļa. Ātrai braukšanai pa maģistrālēm abiem modeļiem piemīt augsta taisnvirziena stabilitāte. Lielākoties par to atbildīga tieši jaunā piekare. Piecu sviru piekare priekšā un aizmugurē lieliski nodala garenvirziena spēku un šķērsspēku, tādējādi nodrošinot optimālu vadāmību visos braukšanas apstākļos. Līdzīgi elektromehāniskajam stūres pastiprinātājam arī piekare ir ļoti viegla. Papildaprīkojumā pieejama no ātruma atkarīgā dinamiskā stūres sistēma.

Standartaprīkojumā iekļauti 18 collu diski ar piecu dubultspieķu dizainu un 245/40 izmēra riepām. Quattro GmbH ražotne piedāvā 19 collu alternatīvu, kas rūpnīcā tiek kombinēta arī ar jaudīgākām bremzēm.

Sportiski atturīgs dizains

Kā ierasts, ārējais dizains sportiskajiem Audi ir visai atturīgs. 4,47 metrus garā auto priekšā tas ir vienrāmja radiatora režģis un atšķirīgs bampers, sānos - alumīnija krāsas spoguļu korpusi un sliekšņu uzlikas, bet aizmugurē - bampers ar bišu šūnu režģa ielaidumu, aerodinamiskais difuzors un spoilers uz bagāžnieka vāka malas, kā arī divi izplūdes sistēmas uzgaļu pāri.

Jāpiezīmē, ka S modeļu virsbūvi raksturo inteliģenta kompozītmateriālu konstrukcija. Tā virsbūvi padara īpaši izturīgu, drošu un vieglu. Šis risinājums ir galvenais iemesls, kāpēc automobilim ir tik zema pašmasa. Sedans ar standartaprīkojumā iekļautu visu riteņu piedziņu sver tikai 1630 kilogramus, bet Avant – tikai 1675 kilogramus.

Sportisks un praktisks salons

Abu S4 salonā ir vietas pieciem pasažieriem, savukārt bagāžas nodalījums atšķiras. Sedanam tā tilpums ir 480 litru, bet universālim - 505 līdz 1510 litri. Viendabīgais priekšējā paneļa dizains ar plašu gaisa atveri uz mērinstrumentu paneļa un integrētais gaisa kondicionēšanas vadības panelis padara salona konstrukciju vēl platāku. Tumsā LED gaismas izgaismo durvju kontūras un viduskonsoli.

S modeļa sporta sēdekļi ir pārklāti ar Alcantara un Pearl Nappa kombinācijas ādas apdari melnā, Rotor Grey un Magma Red krāsā. Sēdekļiem ir pielāgojami sānu balsti, integrēti galvas balsti un gaisa masāžas funkcija. Melnā krāsa salonā parasti dominē S modeļos. Standarta ielaides veidotas no matēta alumīnija. Kā daļu no augstas kvalitātes aprīkojuma var minēt izgaismotas durvju sliekšņu apdares ar S4 firmas zīmēm, izšuvumus uz sēdekļiem un īpašu S4 ekrāna attēlu.

Plašs aprīkojuma klāsts

MMI autovadītājam ļauj izvēlēties vienu no pārvaldes veidiem: balss vadību, jauno daudzfunkcionālo stūres ratu vai viduskonsolē izvietoto termināli. MMI navigācijas sistēmā Plus ar 8,3 collu skārienekrānu uz rotējošās ripas skārienpaliktnis, kas ļauj pietuvināt un ritināt ekrāna saturu, kā arī ar pirksta galu ievadīt simbolus.

Papildu MMI navigācijas sistēmai Plus jaunajā S4 un S4 Avant uzstādīts arī Audi savienojamības sistēmas modulis, kurš nodrošina ātrgaitas Wi-Fi interneta pieslēgumu, izmantojot LTE tīklu. Tāpat autovadītājs var izmantot savienojamības sistēmas piedāvātos pakalpojumus, kas ietver Audi viedtālruņa saskarni, kas integrē tālruņus ar iOS un Android operētājsistēmu.

Audi tālruņa novietne savieno pasažieru viedtālruņus ar salona antenu. Ja tālruņiem ir nepieciešamās funkcijas, tos var vienlaikus arī uzlādēt, izmantojot elektromagnētiskās indukcijas metodi.

Jaunos S modeļus Audi sāks piegādāt 2016. gadā.

Raksta foto
Foto: Audi
Nepalaid garām!
Uz augšu