Mercedes-Benz prezentē aerodinamikas čempionu

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Mercedes-Benz

Frankfurtes starptautiskajā auto izstādē Mercedes-Benz līdzās vairākiem jauniem sērijveida modeļiem prezentējis arī interesantu konceptauto, kuram vismaz aerodinamikas ziņā līdzvērtīgu atrast būs grūti.

Par Concept IAA (Intelligent Aerodynamic Automobile) nodēvētais prototips, kompānijas vārdiem sakot, droši var pretendēt uz pasaules čempiona titulu aerodinamikas jomā, jo tā pretestības koeficients ir tikai 0,19.

Tas gan nenozīmē, ka runa ir par neliela izmēra raķetes formas braucamrīku. Tieši pretēji - Concept IAA ir 5040 līdz 5430 mm, 1995 milimetrus plats un 1305 mm augsts auto ar 2795 milimetrus garu riteņu bāzi. Konceptuālā auto virsbūves garuma izmaiņas ir tieši saistītas ar aerodinamiku. Proti, tiklīdz Concept IAA ātrums sasniedz 80 kilometrus stundā, automobiļa aizmugurē izbīdās aktīvie virsbūves elementi, kuri Concept IAA pastiepj par 390 milimetriem līdz 5,43 metriem, raksta Motor.ru.

Vienlaikus ar virsbūves izstiepšanos nostrādā arī aktīvie aizvari priekšējā bamperā, radiatora režģī un riteņu diskos, tā optimizējot gaisa plūsmu ap virsbūvi un zem auto.

Mercedes-Benz Concept IAA ir apgādāts ar hibrīddzinēju, kurš attīsta 279 zirgspēkus un dod iespēju līdz 66 kilometriem nobraukt, izmantojot elektropiedziņu vien. Prototipa maksimālo ātrumu elektronika ierobežo pie 250 kilometriem stundā.

Automobiļa futūristiskajā salonā ir četri atsevišķi sēdekļi un īstenota virkne ideju un risinājumu, kas tuvākā vai tālākā nākotnē nonāks Mercedes-Benz zīmola sērijveida automobiļos. Piemēram, Concept IAA ir multimediju sistēma, kuras vadīšanai var izmantot roku žestus, bet klimata kontroles pārvaldības fizikālās pogas ir aizstātas ar skārienekrānu.

Lai arī Concept IAA ir vistīrākais konceptauto, gluži ticams ir pieņēmums, ka ne tikai multimediju sistēmas vadības princips, bet arī citi tehniskie un dizainiskie risinājumi agri vai vēlu nonāks līdz masveida ražošanai. Par to liecina arī eksterjera dizaina elementu līdzība ar citiem iepriekšējos gados prezentētajiem Mercedes-Benz konceptauto.

Uz augšu