Nesen izsludinātajā Rīgas pilsētas logo un saukļa konkursā pašvaldība cer atrast ideju vienotam pilsētas logo, kas turpmāk brīvi tiktu izmantots dažādiem mērķiem, nodalot oficiālo Rīgas pašvaldības ģerboni kā pilsētas simboliku.
Rīgas logo konkursā pašvaldība grib atrast pašreiz neeksistējošu pilsētas simboliku
Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Laila Ivāna pastāstīja, ka Rīgai pašreiz nav viena konkrēta pilsētas logo. Kā pilsētas simbols aktīvi tiek izmantots pašvaldības ģerbonis, kas oficiāli apstiprināts Valsts heraldikas komisijā un kura lietošanu regulē attiecīgi normatīvi. Ivāna norāda, ka ne visiem pasākumiem un situācijām der pašvaldības logo kā Rīgas simbolika, tādēļ dome vēlas radīt «brīvāk izmantojamu» pilsētas logotipu.
Mēģinājumi atrast vienotu pilsētas simboliku notika vēl 2008.gadā, kad tāpat tika izsludināts logo konkurss. Tomēr tas noslēdzās bez rezultātiem, jo komisija starp pretendentu idejām nevarēja atrast nevienu, kas mākslinieciski atbilstu meklētajam.
Jaunais logotips, kuru dome cer atrast konkursa rezultātā, nenomainīs pašreiz lietoto ģerboni - pašvaldības iestādes turpinās lietot šo oficiālo simbolu, paskaidroja Ivāna. Tikmēr konkursā meklētais logo būs vienots pilsētas simbols, ko pašvaldība varēs izmantot pēc vajadzības, tostarp, piemēram, tūrismā, šādi nosakot konkrētu simbolu, kas pasaulē reprezentēs Rīgu kā pilsētu. Līdzīgi logo izstrādāti citās Eiropas pilsētās, piemēram, Amsterdamā, Parīzē un citviet. Tie ir atpazīstami visā pasaulē un tiek asociēti ar konkrēto pilsētu.
Pašvaldība konkursā lēmusi iesaistīt visus interesentus, nevis tikai profesionāļus, jo vēlas atrast mūsdienīgu, unikālu ideju, skaidro Ivāna. Turklāt profesionāļi arī laipni aicināti piedalīties. Dalībnieki aicināti logotipā neizmantot jau zināmos un ierastos Rīgas simbolus, kā panorāma vai ģerboņa elementi.
Cik lielus līdzekļus varētu prasīt logotipa ieviešana un cik plaši tas varētu tikt izmantots, būs zināms pēc konkursa rezultātiem. Ja logo tiks atrasts, konkursa komisija izvērtēs visus jautājumus, kas saistāmi ar tā izmantošanu un attīstību.
Kā ziņots, Rīgas dome izsludinājusi konkursu pilsētas logo un saukļa izstrādei, aicinot tajā piedalīties ikvienu interesentu.
Kā aģentūra LETA iepriekš uzzināja Rīgas domē, konkursa mērķis ir atrast radošākās, mūsdienīgākās un saturīgākās idejas Rīgas vizuālajai identitātei. Labākā logo autors balvā saņems 2500 eiro, bet saukļa autors - 1000 eiro.
Konkursā iesniegto darbu vērtēšana notiks divās kārtās. Vispirms to darīs konkursa komisija, bet pēc tam desmit labākie darbi tiks nodoti sabiedrības balsojumam Rīgas domes sociālo tīklu profilos. Galīgo vērtējumu veidos 51% žūrijas vērtējuma un 49% sabiedrības pārstāvju balsojuma sociālajos tīklos.
Konkursa vērtēšanas komisiju vadīs Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC), komisijas locekļi būs domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks (GKR), būvvaldes vadītājs Ingus Vircavs, aģentūras «Rīgas pilsētas arhitekta birojs» direktors Gvido Princis un citi pašvaldības pārstāvji, kā arī Latvijas Kultūras akadēmijas rektore profesore Rūta Muktupāvela, žurnālisti un mediju eksperti Anita Daukšte, Jānis Domburs, Ēriks Stendzenieks, Filips Rajevskis un Juris Šleiers.
Ziņots arī, ka, protestējot pret Rīgas domes rīcību, tiek rīkots alternatīvs Rīgas logo konkurss profesionāļiem, liecina informācija mājaslapā «izglabrigu.lv».
«Rīgas mērs ir izsludinājis Rīgas logo un saukļa konkursu, kurā 49% no rezultāta tiks noteikti publiskā balsojumā sociālajos tīklos. Izsakām nožēlu, ka Rīgai neatliek līdzekļu nopietnas kopējās identitātes veidošanai, bet mēs varam palīdzēt. Mēs vēlamies, lai mūsu pilsētas logo un saukli veido profesionāļi un to izskata Latvijas labākie dizaineri, tekstu autori un citi radošie prāti. Labākā žēlošanās ir lietu darīšana!» vēsta paziņojums mājaslapā «izglabrigu.lv».
Logo izstrādē aicināti piedalīties nozares profesionāļi, un logo jāiekļauj «Rīgas pilsētas sajūta, tā, lai to varētu izprast ikviens jebkurā pasaules nostūrī».
«Uzvarētāja logo kļūs par Baltijas lielākās pilsētas, Latvijas galvaspilsētas Rīgas neoficiāli oficiālo logo, kas vēlāk būs pieejams brīvai izmantošanai,» vēsta mājaslapa.