Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Nissan apspēlē radikāla krosovera ideju (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Nissan

Nissan ir radījis un Frankfurtē prezentē konceptautomobili, kas iezīmē zīmola attīstības virzienu. Eiropas un Japānas dizaineru radītais Nissan konceptauto Gripz apvieno kompakta krosovera spējas un praktiskumu ar sporta automobiļa aizrautību un veiktspēju.

Pateicoties drosmīgajam dizainam un modernajai hibrīdpiedziņas koncepcijai, Nissan Gripz ir Nissan nākamais mēģinājums mainīt spēles noteikumus un radīt jaunu tuvākās nākotnes krosoveru - automobili ar divām personībām, no kurām viena ir gluži ikdienišķa un piemērota darba dienām, bet otra - trakākiem piedzīvojumiem nedēļas nogalēs.

Lai arī

Nissan Gripz izskatās pēc kompakta krosovera, tas ideoloģiski ir tuvāks ielas sporta mašīnai

ar paaugstinātu klīrensu. Šajā gadījumā iedvesmas avots ir bijis Nissan pirmais krosovers - Safari rallija uzvarētājs Nissan 240Z. Pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados Nissan lika lietā savas zināšanas 4x4 automobiļu ražošanā un, par bāzi ņemot ielas sporta auto 240Z, radīja apvidus braucamos, ar ko piedalīties prasīgās sacīkstēs Kalifornijas štata tuksnešos, Kenijā, Ugandā un Tanzānijā. Šiem auto bija paaugstināts klīrenss, izturīgāka balstiekārta un piesātināti oranža virsbūve ar melni matētiem akcentiem - motora un bagāžas nodalījuma pārsegu.

Konceptauto Gripz, kura virsbūvi klāj tieši šādu krāsu kombinācija, ir apgādāts ar Nissan Leaf elektropiedziņas agregātiem, taču tos papildina arī efektīvs benzīna dzinējs. Rezultāts ir

labi dinamiskie rādītāji, klusa gaita un arī augsta efektivitāte.

Konkrēti Gripz uzstādītās hibrīdsistēmas parametri nav minēti, taču tam pat īsti nav nozīmes, jo šis izstādes eksponāts ir tikai spēlēšanās ar idejām, ko apliecina arī Nissan vecākais viceprezidents un radošā departamenta vadītājs Širo Nakamura.

Jāpiezīmē, ka Gripz konstrukcijas īpatnības iet roku rokā ar dizaina risinājumiem. Piemēram, automobilim ir izturīgs oglekļa šķiedras rāmis, un tas ļāvis izvēlēties interesantu durvju koncepciju - priekšējās durvis izbīdās un paceļas, savukārt aizmugurējām durvīm eņģes ir aizmugurē.

Vidējo statņu automobilim nav, un tas ļauj viegli iekāpt 2+2 salonā.

Priekšgalā dominē zemu novietota Nissan «V-motion» priekšējā reste, ko ieskauj taisnstūra formas priekšējie lukturi. Lukturu blokos iestrādātās kameras ieraksta katru braucienu, gluži kā velosipēdistu izmantotās aizsargķiveres kameras. Izmantojot tiešraides plūsmu, video iespējams tiešsaistē straumēt visu interesentu vērtējumam. Velobraukšanas tematika atkārtojas ne tikai rāmja konstrukcijā, bet arī disku dizainā; Nissan norāda, ka konceptmašīnas 22 collu diskus, kas apauti ar Bridgestone speciāli izstrādātām riepām, dizaineri radījuši, iedvesmojoties tieši no sporta velosipēdiem.

Foto: Nissan

Ja Nissan Gripz eksterjers tika radīts Eiropā, tā salonu veidoja īpaši atlasīta komanda Japānā. Tāpat kā eksterjerā, galvenā dizaina iezīme ir funkcionāla vienkāršība. Izmantojot matēti melno un košo sarkani oranžo, salons izceļ automobiļa iedvesmas sniedzēja Tour de France elementus: atklātas caurules, formīgus sporta sēdekļus, kā arī slāņainu dizainu, kas atspoguļo ārpusē pausto kārtaino efektu.

Sēdekļi un viduskonsole ir velosipēdu iedvesmoti, tāpat durvju rokturi, kas veidoti sacīkšu velosipēda sēdekļa formā. Savukārt trīs spieķu stūre atspoguļo automobiļa riepas, ieskaitot īpašās grafikas uz riepu sāniem.

«To, kādu ietekmi šā konceptautomobiļa dizains atstās uz nākamo Nissan krosoveru paaudzi, mēs vēl redzēsim, taču mēs ar nepacietību gaidīsim sabiedrības reakciju, kad tas parādīsies Frankfurtes automobiļu izstādē,» piebilst Nakamura.

Nissan Gripz konceptautomobiļa izmēri (mm)

Garums: 4100

Platums: 1890

Augstums: 1500

Garenbāze: 2580

Foto: Nissan
Uz augšu