Teju 60% jauniešu jauno mācību gadu nespēj iztēloties bez portatīvā datora, bezvadu interneta pieslēguma mācību iestādē (56%), viedtālruņa (38%) un tikai pēc tam jauna un stilīga apģērba (37%), noskaidrots aptaujā.
Laiki mainās: skolās vairs nelielās ar penāļiem vai stilīgiem džinsiem... (8)
Deviņi no desmit aptaujātajiem kā vienu no galvenajām tehnoloģiju priekšrocībām norādījuši iespēju vieglāk sameklēt papildu informāciju, un tikai katrs trešais planšetdatoru vai datoru mācību laikā izmanto, lai atslābinātos un atgūtu spēkus.
«Atsākot studijas uzņēmējdarbībā un aktīvi strādājot pie saviem projektiem, kas tiks prezentēti rudenī, mana ikdiena paiet ciešā sadarbībā ar tehnoloģijām - datoru, ar kuru katru dienu veicu garākus rakstu darbus, telefonu, ar kuru pārsūtu jaunākās projekta idejas saviem draugiem, un internetu, ar kuru tveru pasaules elpu,» savā pieredzē dalās vizuālā žurnāliste Agnese Kleina
Studentiem dators un internets nozīmīgāks nekā skolēniem
Septiņi no desmit aptaujātajiem studentiem norādījuši, ka veiksmīga mācību gada sākumam nepieciešams portatīvais dators, tūlīt pēc tam seko internets (65%) un tikai tad viedtālrunis (41%). Savukārt
pusei skolēnu dators un internets ir vienlīdz svarīgi, trešajā vietā ierindojot jaunu un stilīgu apģērbu.
Jaunieši akcentē datora vai planšetdatora nozīmi padziļinātas informācijas iegūšanā, savu sekmju uzraudzībā un saziņā ar mācību biedriem. Deviņiem no desmit jauniešiem modernās iekārtas ļauj vieglāk sameklēt mācībām nepieciešamo informāciju. Tai pašā laikā studējošajiem tehnoloģijas palīdz sazināties ar kursabiedriem, pārrunājot kopīgos projektus (68%), savukārt skolēniem - sekot līdzi savām sekmēm (67%).
«Atceros, kad tikko sāku skolas gaitas, mums svarīgākais bija, kuram foršāka dienasgrāmata, penālis un ar ko sēdēšu skolas solā. Redzu, ka tagad vērtības ir mainījušās un arī iespējas kļuvušas daudz plašākas. Neatkarīgi no tā, vai tu studē, strādā - rudens lietainajā laikā sevi iepriecināt ar jaunu planšetdatoru un telefonu ir labākais veids, kā īstenot vēl nepiepildītu apņemšanos,» stāsta vieglatlēte Laura Ikauniece-Admidiņa.
Lattelecom aptaujā vairāk nekā 80% respondentu norādījuši, ka datora vai planšetdatora izmantošana viņiem ļoti palīdzētu vai drīzāk palīdzētu gūt labākas sekmes. Arī no skolotāju puses tehnoloģiju izmantošana vērtēta atzinīgi - tikai 15% jauniešu norādījuši, ka viņu skolotāji vai
pasniedzēji datora un planšetdatora izmantošanu vērtē drīzāk negatīvi
vai ļoti negatīvi. Biežāk šādu atbildi snieguši skolēni.*
* Pētījumu veicis Snapshots pēc Lattelecom pasūtījuma 2014.gada augustā, aptaujājot 531 Latvijas jaunieti vecumā no 15 līdz 25 gadiem.