Kuru no šiem milžiem izvēlēties? Tas lai paliek potenciālo pircēju pārziņā. Es noteikti ieteiktu abus un vēl arī lielo Phantom gadījumiem, kad pašam negribas braukt. Principā, ja pērk, tad pērk visu Rolls-Royce modeļu gammu. Tikai tagad jānolīgst arī centīgu celtnieku brigāde garāžas paplašināšanai.
Phantom ģimenes «atvērtākais» pārstāvis Drophead Coupe un Wraith ir divi krasi atšķirīgi modeļi. Kā pēc virsbūves tipa, tā arī pēc sajūtām lietošanas laikā. Ja kabriolets ir sauszemes jahta (un tas arī redzams noformējuma detaļās), ar ko laiski slīdēt pa šīs pasaules šosejām, tad Wraith jau ir krietni vien jestrāks automobilis ar vairāk nekā 600 zirgspēkiem zem pārsega un ārkārtīgi gudru astoņu pakāpju pārnesumkārbu, kas strādā roku rokā ar navigācijas sistēmu.
Šāda elektronikas un pārnesumkārbas simbioze daudziem noteikti liks saraukt uzacis, tomēr Rolls-Royce skaidro, ka tikai tā ir iespējams sasniegt nākamā līmeņa braukšanas efektivitāti. Kā tas izpaužas? Centrālajā ekrānā redzamās apvidus kartes datus saņem arī ātrumkārba un attiecīgi zina, pirms kura līkuma ir nepieciešams pārslēgties zemāk un kad tas būtu pilnīgi lieki. Īsāk sakot, neatkarīgi no braukšanas ritma vienmēr ir ieslēgts optimālais pārnesums.
Plūdeni braucot, ir grūti pateikt, vai transmisija pārnesumus slēdz vai «slinko», taču tas ir viens no stūrakmeņiem, uz ko balstās Rolls-Royce braukšanas sajūtu veidošanas principi - kontrole un komforts ir nostādīti pāri visam un pat Wraith, kura šasijas regulējumi ir paredzēti azartiskai braukšanai ar minimālām virsbūves svārstībām, spēj nodrošināt augstu komforta līmeni. Latvijas klasiskie ielāpu ceļi gan ir smags izaicinājums pat Rolls-Royce viedajai elektroniski kontrolētajai balstiekārtai un, piemēram, uz tā dēvētās vecās Talsu šosejas, kas vijas caur mežu, sitieni pa riteņiem ir gan jūtami, gan arī dzirdami, taču uz svaigi lieta asfalta kā viens, tā otrs auto gādā par solīto braukšanu uz gaisa spilvena. Jā, izņēmums nav pat visu laiku jaudīgākais Rolls-Royce, kura vadītājam ir jābauda komforts, nevis sportiska kratīšanās un asas kustības. Tas gan nenozīmē, ka ar Wraith uz šosejas nevar sarīkot «diskotēku», kad kļūst jūtams arī, kā strādā vācu ZF piegādātais automāts. Jautājums ir tikai, vai vajag. Manuprāt bez tā var ļoti labi iztikt. Jo īpaši tas attiecas uz Phantom Drophead Coupe, kuram pie stūres esot, pats no sevis prātā iespērās labi zināmā pavāra «Kas, kas var būt labāks par šo...» Tas bija brīdī, kad biju tikai es, auto, karsējoša saule un silts vējiņš visapkārt. Spidometrs rādīja ap 90 kilometriem stundā, jumts bija nolaists, logi nolaisti un kaut kur priekšā zem garā motora pārsega čukstus, bet ņipri strādāja 12 cilindru motors. Ideāli. Likās, ka šāda vasara varētu turpināties mūžam, ka šādi varētu mērot tūkstošiem un tūkstošiem kilometru. Kaut vai pa vienu un to pašu šoseju.