Varbūt tāpēc Ušakovs īsti neatbildēja uz jautājumu par «pārliecību», ka «līdzīgas lietas» kā RNP nenotiek arī citās viņa vadītās domes struktūrās. Nudien, visur taču notiek viena un tā pati «lieta», bet VK, KNAB vai prokuratūras atklāti «gadījumi» būs, protams, dažādi.
Šķiet, vienīgais, ko Ušakovs varētu ar pilnu pārliecību garantēt, — šādi gadījumi būs arī turpmāk. Jo sistēma taču strādā.
RNP gadījumā specifika esot «desmitiem tūkstošu sīko darbu, kas notiek pa gadu», Ušakovs skaidro. «Diemžēl šī joma ir ārkārtīgi komplicēta», un ar šo daudzo darbu uzskaiti saistīti «ļoti komplicēti juridiski jautājumi», kuri tomēr esot izskaidroti RNP atbildē Valsts kontrolei jeb, kā Ušakovs to raksturo, «visaptverošā tekstā» uz četrām lappusēm.
Atstāsim VK ziņā šā RNP teksta visaptverošu analīzi. Savā revīzijas ziņojumā VK konstatējusi, ka RNP juceklīgajā naudas apsaimniekošanas sistēmā dažos gadījumos «līdzekļu izlietojuma kontroli nav iespējams veikt vispār». Nav šaubu, ka uzņēmuma juristi prot to skaidrot ļoti komplicēti. Tomēr priekšstatu par RNP darba stilu daudz labāk varēja gūt no televīzijas ziņu sižeta, kurā daži dzīvokļu īpašnieki stāstīja, kā viņu nama labiekārtošanas sākotnējā 2 tūkstošu eiro tāme bez jebkāda skaidrojuma no RNP puses dubultojusies līguma piedāvāšanas brīdī, bet beigās rēķins pārsniedzis 7 tūkstošus.
Kā secināts žurnāla «Ir» šīs nedēļas numurā publicētajā VK ziņojuma analīzē, RNP apkalpotajiem 170 tūkstošiem klientu izrakstīto rēķinu pamatojums ir neskaidrs un apšaubāms. Nav nekādas skaidrības arī par RNP metodēm gada kopējo izdevumu aprēķināšanai, un atšķirība starp prognozētajiem un faktiskajiem tēriņiem mēdz būt milzīga. (Piemēram, «atkritumu vadu tīrīšanai un dezinfekcijai» 2014.gada budžetā bija paredzēti 392 tūkstoši eiro, bet iztērēti 3866.) Savukārt administrācijas izdevumi «tiek uzrādīti, nevērtējot to ekonomisko būtību, bet gan ar mērķi, lai pārskatā uzrādītie faktiskie izdevumi izlīdzinātos ar pārvaldīšanas maksā apstiprināto izdevumu apjomu», secina VK.