Auto asociācija aicina valsti veicināt elektromobilitātes attīstību Latvijā ne tikai ar elektrouzlādes staciju tīkla paplašināšanu, bet arī atbalstu spēkratu iegādei, taču Satiksmes ministrija (SM) tuvākajos gados šādus pasākumus neplāno.
Ar uzlādes staciju tīkla izbūvi vien elektromobilitāte Latvijā neattīstīsies
Latvijā, lai veicinātu videi draudzīgu transportlīdzekļu izmantošanu un tādējādi samazinātu piesārņojumu, kā arī fosilās degvielas izmantošanu, paredzēts elektrouzlādes staciju tīkla attīstībā investēt 8,34 miljonus (no tiem 7,09 miljoni eiro no Eiropas Reģionālā attīstības fonda, savukārt 1,25 miljoni eiro – no valsts budžeta), izbūvējot 235 stacijas, taču Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs uzsvēra, ka ar to vien nepietiks.
Viņš stāstīja, ka pērn Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija izsludināja vienreizēju pasākumu, kurā bija iespējams saņemt Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļus atbalstam elektromobiļu iegādē, un šī iespēja tika naski izmantota.
Pēc viņa teiktā, ja Latvijā tikai paplašinās elektrouzlādes staciju tīklu, tad būs infrastruktūra, bet ne elektromobiļi, kas to izmantos.
Nepieciešams arī valsts atbalsts, lai veicinātu elektromobiļu iegādi, ko varot darīt ar nodokļu politiku,
atbrīvojumiem no atsevišķām nodevām, kā arī finansiālu atbalstu spēkratu iegādei.
Vienlaikus Kulbergs atzinīgi novērtēja SM iecerēto elektrouzlādes staciju tīkla paplašināšanu. Tas esot būtisks posms elektromobilitātes attīstībā Latvijā, turklāt valsts lielāko daļu līdzekļu projektam iegūs no ES fondiem, tomēr staciju tīkla paplašināšana vien nebūs pietiekams stimuls elektromobilitātes attīstībai.
Tāpat asociācijas prezidents uzsvēra, ka valstij pēc uzlādes tīkla paplašināšanas tas esot pienācīgi jāuzrauga. Patlaban tas nenotiekot, jo
aptuveni 80% staciju Latvijā ir ar defektiem un nevar uzlādēt elektroautomašīnas.
Savukārt SM sabiedrisko attiecību speciālists Rolands Rumba atzina, ka
tuvākajā laikā atbalsta elektromobiļu iegādei Latvijā nebūs.
Viņš skaidroja, ka atbalsts elektromobiļu iegādei fiziskām un juridiskām personām bija plānots Elektromobilitātes attīstības plānā 2014.līdz 2016.gadam, tomēr, ņemot vērā budžeta iespējas, 2015.un 2016.gadā atbalsts spēkratu iegādei nav paredzēts līdz nacionālā uzlādes tīkla izbūvei, jo
Igaunijas pieredze liecina, ka elektromobiļu iegādei lielākais stimuls ir vispārēja uzlādes infrastruktūras pieejamība
un papildu piemaksas bez tās nav efektīvas.
Vienlaikus viņš atzīmēja, ka valsts budžeta finansējums nav vienīgais veids, kā iegūt atbalstu ar elektromobilitāti saistītām aktivitātēm.