Avarējušā kruīzu kuģa «Costa Concordia» vraks svētdien tika nogādāts Dženovas ostā, kur tas tiks sagriezts metāllūžņos.
«Costa Concordia» vraks nogādāts Dženovā (6)
Vraku Dženovas ostā ievilka vairāki velkoņi, no notikuma vietas ziņoja aģentūras AFP reportieris.
Jau ziņots, ka « Costa Concordia» trešdien devās savā pēdējā jūras ceļojumā, kad velkoņi sāka reiz luksusa braucienus piedāvājušā kuģa nogādāšanu no avārijas vietas pie Džiljo salas krastiem, kur tas pavadījis divarpus gadus, uz Dženovas ostu Itālijas ziemeļrietumos, kur tas tiks sagriezts metāllūžņos.
Rūsējošais kuģis, kas izmēra ziņā divas reizes pārsniedz bēdīgi slaveno «Titāniku», ir novietots uz milzīgām saspiesta gaisa kamerām, kas to notur virs ūdens un atvieglo velkoņu darbu.
Plašajā operācijā ir iesaistīta 17 cilvēku apkalpe uz « Costa Concordia» klāja, desmit kuģu konvojs un divi velkoņi, kas kuģi velk ar ātrumu divi mezgli (3,7 kilometri) stundā. Sagaidāms, ka, pieturoties labvēlīgiem laikapstākļiem, « Costa Concordia» Dženovu sasniegs pēc četrām dienām.
Operācijā piedalījās ūdenslīdēji, inženieri, mediķi un vides eksperti. Uz kuģa vraka ir sensori, kas kontrolē, vai vilkšanas rezultātā nerodas plaisas, kā arī zemūdens kameras, kas palīdz novērot atlūzas, kas tiek izskalotas no kuģa, jo pastāv bažas par toksisku noplūžu rašanos. Savukārt peldošus objektus, piemēram, koferus un mēbeles, kas kustības rezultātā tika izskaloti no kuģa, uztvēra milzīgs tīkls, kas pievienots kuģim.
290 metrus garais kuģis ar 4229 cilvēkiem no 70 valstīm 2012.gada 13.janvārī uzskrēja uz klints Tirēnu jūrā pie Džiljo salas Toskānas reģionā, un katastrofā gāja bojā 32 cilvēki.
Kuģis sasvērās un sāka grimt, tādēļ daudzi pasažieri lēca ūdenī vai arī panikā slīdēja pa kuģa sāniem. Pēc tam, kad 20 mēnešus kuģis bija pavadījis ar vienu sānu ūdenī, tas pērn septembrī tika izcelts.
Kuģa kapteinis Frančesko Sketino, kas kuģi pameta, neparūpējoties par cilvēku glābšanu, pašlaik tiek tiesāts par avārijas izraisīšanu, slepkavību un kuģa pamešanu pirms evakuācijas beigām.
Vēl četri apkalpes locekļi un kuģa īpašnieces Eiropā lielākās kruīza operatorkompānijas « Costa Crociere» vadības pārstāvis jau ir noslēguši vienošanos ar prokuratūru.
Uz lielākā Itālijā jebkad uzbūvētā pasažieru kuģa - tā garums sasniedza trīs futbola laukumu izmēru - atradās četri peldbaseini, tenisa korti, 13 bāri, kinoteātris un kazino.
Lai gan daudzi Džiljo salas iedzīvotāji pēc katastrofas sūkstījās, ka neglītais kuģa vraks bojā nelielās salas tūrisma pievilcību, trešdien raidsabiedrībai CNN daudzi atzina, ka ir skumji noskatīties kuģa aizvilkšanā, jo no vienas puses ir atvieglojums, bet no otras puses - skumjas, jo glābšanas operācija 900 cilvēku apdzīvotajā salā ienesa lielu rosību un pārmaiņas.
Daudzām kafejnīcām un bāriem bija jāpielāgo savas ēdienkartes un darba laiks apmēram 600 glābšanas operācijas dalībnieku no 29 pasaules valstīm vajadzībām. Vietējie atzīst, ka šo divu ar pusi gadu laikā glābšanas operācijas pārstāvji ir kļuvuši ļoti tuvi, viņi ir iepazīstinājuši vietējos ar savas zemes kultūru un saviem dzīvesstāstiem, bet tagad, visticamāk, vairs nekad Džiljo neatgriezīsies.