Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Tā brauc 2,7 miljonus eiro vērts auto (28)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Pagani

Ja pieskaiti sevi benzīngalvām, tad noteikti vēlēsies dzirdēt, kādu dziesmu dzied ekstrēmais superautomobilis Pagani Zonda Revolucion.

Pagani zīmola automobiļu izlaides apjomu mēra simtos, ne tūkstošos. Tomēr pat šajos apstākļos ekstravagantā itāļa Horacio Pagani pārvaldītais uzņēmums pamanās izlaist spēkratus, kas ir krietni vien ekskluzīvāki un retāk sastopami par saviem dzimtas brāļiem.

Viens no šādiem auto ir Zonda Revolucion, kam par bāzi ņemts jau tā vairāk nekā pietiekami jaudīgais Zonda R. Spēkratam uzstādīts Mercedes struktūrvienības AMG speciāli būvētais 6 litru V12 atmosfēriskais dzinējs, kā jauda pacelta līdz apaļiem 800 zirgspēkiem. Tos aizmugurējiem riteņiem novada sešu pakāpju sekvenciālā transmisija, kas pārslēdzas 20 milisekundēs, bet vajadzības gadījumā palīdz savaldīt spēcīga Brembo keramisko bremžu sistēma.

Tā kā auto lielā mērā sastāv no oglekļa šķiedras, tas sver tikai nedaudz vairāk par tonnu. Tas savukārt nozīmē galvu reibinošu dinamiku, kas izpaužas kā 2,6 sekundes līdz simtam un vairāk nekā 350 km/h maksimālais ātrums. Uz ielas gan šīs vērtības pārbaudīt nebūs lemts, jo auto paredzēts tikai slēgtām sacīkšu trasēm. Taču par to bēda maza, jo Horacio būvēs tikai piecus šādus auto, turklāt katrs no tiem maksās vismaz 2,2 miljonus eiro, neskaitot visus tiem piemērojamos nodokļus un nodevas.

Uz augšu