Pirmie iespaidi: Lexus NX 200t

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Ingars, TVNET

Ja sportiska braukšana ir tuvāka nekā benzīna taupīšana un gribas krosoveru, tad Lexus klāstā šobrīd ir tieši viens auto, kas spēs izpildīt abas šīs vēlēšanās.

Pēdējā laikā Lexus klāstā notiek diezgan interesantas pārmaiņas - pagājušā gada rudenī modeļu klāstu papildināja jauns krosovers, ko var izvēlēties kā mazāku alternatīvu premium segmenta krosoveru pionierim RX, un līdz ar šo modeli, proti, NX,

līdz Lexus motorizācijas opciju klāstam ir nonācis arī turbo motors.

Tieši tā, NX ir izvēlēts kā pirmais auto, ko no Lexus klāsta var izvēlēties ar turbo motoru, un to var iegādāties jau tagad. Līdz gada beigām ar 180 kilovatus jeb 245 zirgspēkus spēcīgo četru cilindru motoru Lexus apgādās lielo krosoveru RX, un nedaudz vēlāk iznāks arī sedans IS 200t. Šie auto vēl tik drīz neklauvēs pie durvīm, turpretī NX 200t jau ir viesojies Latvijā, un pēc nobrauktajiem vairākiem simtiem kilometru ir skaidrs, ko japāņu turbo mašīna spēj.

Vispirms jau jāsāk ar to, ka šī bija pirmā tikšanās ar NX uz pašmāju zemes, bet ne ar modeli kā tādu.

Hibrīdmodeļa 300h formātā NX krosovers jau pazīstams kopš pagājušā gada oktobra

(skaties saiti resursos), kad ar Lexus Baltijas pārstāvniecības gādību izbraucu dažas lielceļu un mazākas nozīmes lauku ceļu cilpas Vīnes apkaimē. Starp toreiz izmēģināto «civilo» un nedaudz sportiskāk noregulēto 300h F Sport modifikāciju par favorītu atzinu F Sport modeli. Ne dinamikas pārākuma dēļ, jo tas nav tik izteikts, bet tāpēc, ka gaitas īpašību ziņā F Sport ir tiešāks, atsaucīgāks, precīzāks. Pavisam nedaudz, bet jūtami. Tagad, kad noprovēts arī 200t modelis, domām par favorītu vajadzētu mainīties. Tomēr tā nenotiek, jo 300h un 200t ir krasi atšķirīgi auto.

Pirmais pat nosacīti sportiskajā izpildījumā ir tendēts uz ekonomisku braukšanu, paātrinās pietiekami raiti, bet tai pašā laikā slābani (9,2 sekundēs), ekonomiskuma apsvērumu dēļ maksimāli attīsta tikai 180 km/h un pat pilsētas ciklā reālos apstākļos vidēji tērē 7-8 litrus benzīna. 200t modelis tikmēr ir kā 300h dzīvelīgais dvīņubrālis. Vizuāli to atšķir tikai trapeces formas izpūtēja uzgaļi un nedaudz citā leņķī pagriezts jumta spoilers, taču raksturs tam ir pārmantots no Lexus saimes sportiskākajiem pārstāvjiem. Būtībā jau dizainu varēja nemainīt nemaz, jo NX agresīvās proporcijas, zemā jumta līnija un

robotu-transformeru cienīgie stila akcenti tāpat daudz piemērotāki šķiet tieši 200t

nevis hibrīdiem.

Bet nevajag pārprast - NX 200t nav raķete. Tas vienkārši brauc spriganāk, vēl labāk turas pie ceļa, vairāk mudina uz nerātnībām un arī krietni vairāk patērē. Citiem vārdiem sakot, NX 200t gaitas kvalitāte ir augstāka un noteikti vairāk uzrunās dinamiskas braukšanas cienītājus, taču jārēķinās, ka iespēja 100 km/h sasniegt 7,1 sekundē un maksimāli attīstīt 200 km/h ir iespējama tikai apvienojumā ar augstāku vidējo degvielas patēriņu. Sākotnēji par savu sniegumu pie 200t stūres pat biju visai pārsteigts, un tikai pēc maigākas braukšanas manieres ieslēgšanas

izdevās kombinēto slāpju rādītāju, kas iegūts, lielākoties atrodoties uz šosejas, nosist līdz 9 litriem.

Pirms tam tieši tādā pašā «nedaudz pilsētā, vairāk ārpus pilsētas» režīmā attiecīgais rādītājs bija 11 litru. Padaudz, tāpēc arī Lexus atzīst, ka Baltijas valstīs tikai neliela daļa no pārdotajiem NX būs ar turbo motoru. Aina uz ielām, kur kuplā skaitā braukā NX hibrīdi, to tikai apstiprina.

Lexus NX 200t cena: neatkarīgi no komplektācijas veida un piedziņas tipa (FWD vai AWD) NX maksā caurmērā par 2 tūkstošiem eiro vairāk nekā identiskas konfigurācijas 300h. Tas nozīmē, ka lētāk iegādāties un pēc tam ikdienā arī lietot ir NX versiju, kurai ar skriešanu nesokas, toties padodas braukšana elektriski.

Uz augšu