TVNET tests: Honda HR-V

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Normunds Avotiņš

Pēc deviņu gadu klusēšanas Honda atgriežas mazo apvidus auto segmentā - bez 4x4, toties ar rekordlielu kabīni.

 
Raksta foto
Foto: Honda

Kas tas ir?

Honda HR-V ir mazās klases krosovers uz mazauto Jazz jeb Fit bāzes. No priekšas automobilis izdevīgi atgādina plaši pazīstamo Honda CR-V, no aizmugures pagalam neizdevīgi līdzinās kaut kam otršķirīgam, piemēram, Ssangyong Korando. Aizmugurējo sāndurvju rokturi noslēpti jumta statnē, tā panākot coupe efektu - it kā mašīnai būtu tikai divas durvis. HR-V iespējama tikai priekšējo riteņu piedziņa un tikai divi dzinēji - 1,5 litru «benzīns» ar 130 ZS un 1,6 litru dīzelis ar 120 ZS, ko pazīstam no Honda Civic. Un ja tā, tad pazīstam arī Hondas negribīgo attieksmi pret «automātiem». Dīzeļdzinējam ir tikai manuālā sešpakāpju transmisija, kamēr i-VTEC agregātam var piekomandēt bezpakāpju variatoru.

Raksta foto
Foto: Honda

HR-V priekšējais panelis, salīdzinot ar izejmateriālu Vezel, ir pamatīgi modificēts. Tajā atrodama dažādas kvalitātes plastmasa, Honda jaunā multimediju sistēma Connect ar Garmin navigāciju un klimata iekārta ar skārienjutīgu vadību. Acīmredzot Honda rūpnīcā neviens nav lasījis recenzijas par Peugeot 308, tāpēc nezina, ka «pečka» bez neviena paša «uz dullo» sataustāma kloķa vai pogas nav gadsimta parocīgākais izgudrojums. Turklāt spilgtā saulē temperatūras simboli kļūst slikti saskatāmi, toties top lieliski redzams, ka klimata bloka stikls no iekšpuses jau izskatās it kā noputējis. Tā vien gribas uzlīmēt uz ierīces sveicienu Honda ergonomiķiem - «why?». Bet varbūt ar to aizklāt paneļa vidū iegriezto aukstumskapja ventilācijas spraugu, kas gatava pārvērst blakussēdētāju lāstekā? Toties HR-V ir absolūts ietilpības rekordists. Būdams mazās klases krosovers, tas izgriež pogas pat izmēru lielākiem modeļiem. Bagāžnieks ir lielāks nekā Nissan Qashqai, un aizmugurē ir neticami daudz vietas - sevišķi salīdzinot ar jauno Mazda CX-3. Brīnuma izskaidrojums ir Honda Magic Seat sistēma, kas ļauj aizmugurējos sēdekļus gan nolocīt, gan pacelt gaisā. Un, tā kā degvielas tvertne atrodas zem vadītāja, bet pilnpiedziņas nav, grīda salona aizmugurē ir zema, līdzena un plaša. Īsts jauno māmiņu sapnis, taču vai tētiem patiks ar HR-V braukt? Tas ir labs jautājums...

 
Raksta foto
Foto: Honda

Kā tas brauc?

Ar dīzeļdzinēju - saturīgi un ātri. Ko gan citu gaidījāt no motora, kurš airē uz priekšu pat lielo CR-V? Taču dīzeļdzinējs ir daudz dārgāks par benzīna agregātu, un tam nav mērķauditorijai būtiskā «automāta». Tāpēc prožektoru gaismas pagriežas HR-V 1.5 i-VTEC CVT virzienā, kas par 21 700 eiro gatavs piedāvāt transporta risinājumu ikdienas problēmām pilsētā ar tramvaja sliedēm un bruģi.

Raksta foto
Foto: Honda

Tomēr ir viens «bet». Ar variatoru dzinējs ir šausmīgi kūtrs. Niecīgākais ielas slīpums iedzen tandēmu dinamiskā šokā, uz kuru CVT reaģē, liekot motoram rēkt kā Halkam. Paātrinājums gan no tā neuzlabojas, un galu galā jāsecina, ka «delfīns un nāra nav pāris». Pieļauju, ka pats dzinējs nav sliktāks par 1,6 litru motoru Suzuki Vitara, taču ekspluatēt bez viebšanās to var tikai kopā ar manuālo pārnesumkārbu. Ļoti žēl, jo HR-V padevusies blīva, ietilpīga piekare bez sānsverēm un kratīšanās, taču tai trūkst dzinēju, kuru potenciālu varētu realizēt. Automašīnai ir arī savdabīga sēdpozīcija - vadītāja sēdekļa spilvens šķiet nedaudz sagāzts uz priekšu. Varbūt jaunajām autovadītājām, kam krustojumos tik ļoti gribas snaikstīties uz priekšu, ka gluži vai jāceļas kājās, šāds sēdekļa novietojums pat patiks.

Raksta foto
Foto: Honda
 
Raksta foto
Foto: Honda

Kas to pirks?

Nekad nebūtu domājis, ka teikšu to par Hondu, manu jaunības dienu mīlestību un kādreizējo tehnoloģiju lāpnesi, bet – HR-V ir piemērots neizvēlīgam pircējam, kas automašīnu uztver kā sadzīves tehniku. Krosoveram ir smuks dizains, A+++ klases salona ietilpība, A++ klases pasažieru drošība, A+ klases multimēdiju iekārta un citas bērnudārza gaitām noderīgas īpašības, kas kopsummā varbūt kompensē D klases dinamiku. Pārdošanā Latvijā no septembra.

Comfort aprīkojuma līmeņa Honda HR-V ar 1,5 litru benzīna motoru Latvijā būs pieejama par 18 500 eiro. Lētākais modelis ar 1,6 litru dīzeļdzinēju maksās 20 870 eiro, savukārt augstākā Executive aprīkojuma līmeņa HR-V varēs iegādāties par 23 650 eiro.

Uz augšu