Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Koenigsegg uzstāda jaunu 0-300-0 km/h rekordu

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Koenigsegg

Ja uz planētas ir automobilis, kura apzīmēšanai vislabāk izmantot terminu megamašīna, tad tas ir Koenigsegg One:1.

Koenigsegg One:1 nosaukumā ir iekodēta jaudas un svara attiecība, un tā ir krietni labāka nekā absolūtajam vairumam mūsdienu ielas auto, proti, 1:1. Citiem vārdiem, katram no One:1 uzstādītā dzinēja 1360 zirgspēkiem ir jāpārvieto tikai viens kilograms masas, un tas savukārt nozīmē ideālus priekšnoteikumus, lai tiektos pēc jauniem dinamikas rekordiem.

Un to Koenigsegg pavisam nesen izdarīja. Šeit jāsaka, ka izdarīja atkal, jo jau 2011.gadā mazā zviedru autobūves uzņēmuma vārds pāršalca pasaules ziņu kanālus, jo tā būvētais Agera R spēja līdz 300 km/h paātrināties un pēc tam apstāties 21,19 sekundēs. Līdz tam neviens sērijveida ielas auto neko tādu nebija paveicis.

Agera R rekords noturējās vien četrus gadus, jo tagad ar modeli One:1 testu braucienos Koenigsegg testu trasē Engeholmā, Zviedrijā sprinta disciplīna 0-300-0 km/h izpildīta par 3,24 sekundēm ātrāk - 17,95 sekundēs.

Kā atzīmē Koenigsegg, sasniegums, kam gan pagaidām nav Ginesa rekorda statusa, ticis fiksēts ar auto industrijā plaši lietoto VBox datu pieraksta iekārtu. Pie tam 0-300-0 rekords seko neoficiāli uzrādītajiem labākajiem sērijveida auto apļa laikiem Suzukas trasē Japānā un leģendārajā SPA Francorchamps trasē Beļģijā.

Taisnības labad zviedri atzīmē, ka 0-300-0 km/h testa rezultātu veido divi atsevišķi mērījumi - vispirms tiek fiksēts, cik ātri auto sasniedz 300 km/h, un pēc tam atsevišķi tiek nomērīts, cik laika nepieciešams, lai no 300 km/h sabremzētos līdz nullei. Citiem vārdiem, rekorda uzstādīšanai nav nepieciešams līdz ar 300 km/h atzīmes sasniegšanu iespējami strauji piemīt bremžu pedāli. Tāpat Koenigsegg norāda, ka, saliekot kopā vairākos iebraucienos uzrādītos paātrināšanās un bremzēšanas labākos rezultātus, teorētiskais One:1 rezultāts varētu būt pat 17,49 sekundes. Un vēl kompānijā atzīmē, ka rekordists bijis apauts ar tādām pašām Michelin Pilot Sport 2 Cup riepām, kādas saņem visi pārējie One:1 piegādes brīdī.

Uz augšu