Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Zagato godina Maserati «Monstru»

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Turpinot godināt leģendārākos autobūves šedevrus, itāļu kompānija Zagato ir radījusi kārtējo unikālo auto, kas tiks izlaists vien piecos eksemplāros.

Iepriekšējā gadu desmitā itāļu autobūves un dizaina firma Zagato darbojās neoklasicisma jomā, bet šīs desmitgades jājamzirdziņš ir ikoniskie auto. Par vienu no tādiem Zagato pārvaldnieki uzskata sacīkšu automobili Maserati 450 S Coupé Zagato «Monster».

Tas ir auto, ko dalībai Lemānas sacensībām savā rīcībā vēlējies iegūt leģendārais britu autosportists Stirlings Moss. Spēkrata izstrādē ticis piesaistīts aerodinamikas speciālists Fanks Kostins, bet tā būvniecību 1957.gadā Milānā īstenojuši Zagato meistari. Pēcāk Maserati 450 S Coupé Zagato «Monster» kļuva par tipisku Gran Turismo automobili - spēkratu ar sacīkšu auto mehānismiem un elegantu salonu, lai pārvietošanās ikdienā būtu pietiekami komfortabla.

Pēc līdzīga principa veidots arī nupat Komo ezera krastā, Itālijā notikušajā Concorso d'Eleganza Villa d'Este prezentētais Zagato Mostro. Tam ir oglekļa šķiedras un tērauda cauruļu šasija, zem motora pārsega atrodas no Maserati palienēts V8 motors, kura veiktspējas rādītāji netiek atklāti, un sešu pakāpju pusautomātiskā transmisija, kas novietota aizmugurē ideāla izsvarojuma iegūšanai. Virsbūves dizains, kā noprotams, ir unikāls un radīts Zagato studijā, un tā ir veidota pilnībā no oglekļa šķiedras.

Izņemot riteņu izmēru, kas priekšā ir 255/40 R19, bet aizmugurē - 295/35 R19, nekas vairāk par šo auto nav zināms. Arī cenas skaitli Zagato izplatītajos materiālos atrast nevar. Tai pat laikam nav nozīmes, jo visus piecus Mostro Zagato jau ir piešķīruši tos saņemt cienīgiem auto kolekcionāriem.

Nepalaid garām!
Uz augšu