Nesen apvienotā kompānija «Fiat Chrysler Automobiles» otrdien prezentēja agresīvu plānu, kurā citu pasākumu starpā paredzēta «Alfa Romeo» sporta automašīnu līnijas atdzīvināšana un «Jeep» automobiļu tirdzniecības apjoma dubultošana, galvenokārt Ķīnā.
Fiat Chrysler Automobiles prezentē izaugsmes stratēģiju
Uzņēmuma vadītājs Serdžo Markione norādīja, ka Itālijas un ASV kopuzņēmums plāno palielināt pārdošanas apjomu ne tikai ASV, bet arī citos tirgos, tādējādi cenšoties konkurēt ar «General Motors» un «Volkswagen».
«Automašīnu ražošanas nozares vēsture ir piebārstīta ar aliansēm, kuras cietušas neveiksmi. Pēdējo piecu gadu laikā «Fiat» un «Chrysler» ir iemācījušies sastrādāties un uzticēties viens otram,» otrdien investoriem, piegādātājiem un žurnālistiem sacīja Markione.
«Fiat» janvārī pabeidza visu «Chrysler» akciju iegādi, lai arī oficiāla korporatīva savienība, kurā tiks apvienotas abu uzņēmumu finanses, tiks pabeigta līdz šā gada vidum. Pēc tam uzņēmuma akcijas tiks kotētas Ņujorkas fondu biržā.
«Fiat» ASV kompānijas vairākuma akcijas piederējušas kopš 2009.gada.
Markione otrdien pavēstīja, ka apvienotais uzņēmums nākamo piecu gadu laikā apņēmies palielināt savu klātbūtni pasaules lielākajos tirgos, tostarp ASV un Ķīnā.
«Jeep» zīmols tiek īpaši izcelts šīs globālās izaugsmes veicināšanai. «Jeep» automašīnas šobrīd tiek ražotas tikai ASV, taču kompānija cer, ka to pārdošanas apjoms nākamo piecu gadu laikā pieaugs par 20% gadā, līdz 2018.gadam dubultojot šogad paredzēto tirdzniecības apjomu viena miljona vienību apmērā.
Tāpat paredzams, ka nākamajos piecos gados «Jeep» ražošana tiks sākta Brazīlijā, Itālijā, Indijā un Ķīnā.
Uzņēmums iecerējis arī būtiski veicināt «Alfa Romeo» zīmola izaugsmi, kas konkurences ziņā ievērojami atpaliek no citām luksusa klases sporta automašīnām Eiropā un gandrīz pilnībā nespēj konkurēt ASV.
Markione paziņoja, ka «Alfa Romeo» automašīnu pārdošanas apjomu paredzēts palielināt no 74 000 pērn līdz 400 000 vienību 2018.gadā, šajā periodā tirgū laižot astoņus jaunus modeļus.