Pirmie iespaidi: Mitsubishi Outlander PHEV (7)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Ingars, TVNET

Pirms apmēram pusotra gada man bija iespēja pārdesmit kilometrus nobraukt ar Mitsubishi Outlander. Versijā ar 2 litru benzīna dzinēju un automātisko pārnesumkārbu tas manas simpātijas nespēja iekarot. Kopš tā laika daudz kas ir mainījies un, kad saņēmu piedāvājumu pāris dienas noprovēt Outlander, kura nosaukumam pievienota noslēpumaina četru burtu kombinācija PHEV, labprāt piekritu, un tagad uz šo japāņu apvidnieku raugos citādāk.

 
Raksta foto
Foto: Ingars, TVNET

Auto ar štepseli

Burtu kombinācija PHEV ir saīsinājums no plug-in hybrid electric vehicle jeb citiem vārdiem - hibrīdauto, ko var pieslēgt elektrotīklam. Un šis ir ļoti būtisks moments, jo bez iespējas Outlander pieslēgt rozetei tas nebūtu ne pus tik ekonomisks. Ja klasiskais hibrīdauto, piemēram, Toyota Prius (tam gan arī ir plug-in versija) iztiek no elektroenerģijas, kas tiek ģenerēta braukšanas laikā, tad

PHEV automobili pirms braukšanas caur vadu var labi padzirdīt garāžā

un tas pirmos 50 kilometrus varēs nobraukt, neiztērējot ne pilienu benzīna tvertnes satura. Virknei pilsētnieku tā ir pilnībā pietiekama gaitas rezerve, ko var atkal atjaunot, atgriežoties mājās. Vienīgais priekšnosacījums - jābūt iespējai ar auto piebraukt apmēram 3 metru attālumā no rozetes. Protams, var arī veidot pagarinātāju ķēdi un auto baterijas lādēt no 12. stāva dzīvokļa, taču diez cik ērti tas nebūs.

Raksta foto
Foto: Mitsubishi

Lai vai kā, uzlādes process ir ļoti vienkāršs, un vienīgais nepatīkamais aspekts, kā jebkuram citam šāda veida auto vai elektromobilim, ir laiks. Ja nav speciālās uzlādes ierīces, 230V, 10A elektrotīklā baterijas energoresursu atjaunošana prasīs vismaz piecas stundas. Labā ziņa - atliek vien auto kontaktligzdā un sienas rozetē iespraust pareizo štepseli (tos sajaukt nav iespējams), un spēkrata saimnieks var mierīgu prātu doties pie miera, skatīties televizoru, laistīt puķu dobi vai kas nu kuram tobrīd ir padomā.

Atkarībā no tā, cik ilgi auto būs stāvējis, būdams pieslēgts strāvas avotam, mainīsies arī degvielas patēriņš. Ja pilnu ciklu, tas būs fantastiski ekonomisks. Pirmkārt jau var braukt elektriski, vispār netērējot degvielu (EV Drive Mode). Nākamā opcija, ko auto vajadzības gadījumā ieslēgs pats, ir Series Hybrid Mode. Tad iekšdedzes dzinējs strādā kā ģenerators un ražo enerģiju elektromotoriem. Un visbeidzot, kad automobiļa braukšanas ātrums būs virs 120 kilometriem stundā vai akseleratora pedāļa pozīcija norādīs uz vadītāja vēlēšanos braukt īpaši dinamiski, ieslēgsies Parallel Hybrid Mode, kurā par piedziņu paralēli gādā gan elektromotori, gan benzīna dzinējs.

Tā kā iespējas Outlander PHEV pieslēgt lādēšanai bija, bet vēlmes to atstāt uz piecām stundām bez uzraudzības - nē, tad izmēģinājuma brauciens nebija tik ekonomisks un videi draudzīgs, kā varētu būt. Gluži ar tukšām baterijām gan nepaliku, jo Outlander PHEV piedāvā ar Charge funkciju (poga viduskonsolē pie ātrumpārslēga), kas benzīnnieku sūta spaidu darbos, un tas, vairāk gan tērējot benzīnu, straujāk ģenerē strāvu. Kad dzinējs bija labi pastrādājis un bateriju uzlādes indikators rādīja apmēram 70 procentus, Charge režīmu izslēdzu un

uz šosejas apmēram 70 kilometrus vēlāk borta dators vēstīja par 3,5 litriem uz 100 kilometriem.

Ilgākos braucienos vidējā patēriņa rādītājs pie šīs atzīmes noteikti neturēsies ilgi un pēc minimuma sasniegšanas atkal kāps. Viss, protams, atkarīgs no braukšanas manieres, bet citā, apmēram, 100 kilometrus tālā izbraucienā pa šoseju, kurš arī sākās ar tukšu bateriju, bez Charge funkcijas lietošanas, Outlander PHEV no savas tvertnes nodzēra ap 7 litriem benzīna. Pilsētā patēriņš ir vēl lielāks un jārēķinās ar saviem 9 vai pat 10 litriem.

Raksta foto
Foto: Ingars, TVNET
 
Raksta foto
Foto: Ingars, TVNET

Lietošanā - kā parasts, komfortabls apvidnieks

Tai pašā laikā nedrīkst aizmirst, ka šis ir pilnvērtīgs apvidnieks, kurš sver 1900 kilogramus (par vismaz 300 kg vairāk nekā standarta modelis, kurš atkarībā no versijas un aprīkojuma uz svariem rāda 1500 - 1600 kilogramu) un spēj izbraukt tur, kur daudzi auto padotos. Lai arī Outlander PHEV aizmugurējo asi piedzen elektromotors, tas nebīstas smagu pārbaudījumu, un japāņi to pagājušajā vasarā pierādīja ar piedalīšanos nedēļu ilgā trofireidā Taizemes un Laosas teritorijā. Pie kam Mitsubishi ne tikai piedalījās, bet arī sasniedza 2000 kilometrus garā sacensību maršruta finišu.

Raksta foto
Foto: Mitsubishi

Civiliem mērķiem domāts auto gan, visticamāk, par potītēm dziļākas peļķes un dubļus neredzēs un vienkārši būs labs sabiedrotais sava saimnieka ikdienas pārvietošanās maršrutā. Turklāt ne tikai vienkārši sabiedrotais, bet ērts, ergonomisks un komfortabls sabiedrotais. Kā jau minēju, Outlander PHEV pašmasa ir apmēram 1900 kilogrami un ievērojamo atšķirību no standarta modeļiem lielākoties rada grīdā iebūvētās baterijas. Pateicoties tām, auto ne tikai var pārvietoties dabas draugiem tīkamā veidā, bet ir ieguvis krietni vien labākas gaitas īpašības.

Tas ir gan līgans, gan stabils vienlaicīgi un labi turas pie ceļa.

Citiem vārdiem - patīkams auto kā pilsētai, tā arī tālākiem braucieniem. Par tālākiem braucieniem runājot, var atzīmēt, ka ar vienu uzpildes reizi Outlander PHEV spēj veikt vairāk nekā 800 kilometrus.

Lai kāds būtu auto, uz to jāparaugās arī no funkcionalitātes viedokļa. Protams, ja vien tas nav kāds Koenigsegg vai Lamborghini, kuros par izcilu praktiskuma īpašību tiek uzskatīta iespēja atrast vietu maisiņam ar iepirkumiem. Outlander PHEV šādu problēmu nav, jo vadītājs un priekšējais pasažieris ir apgādāti ar ērtiem ādas sēdekļiem, pietiekami daudz vietas ir arī aizmugurē (divmetrīgi cilvēki gan jutīs vietas deficītu kā priekšā, tā arī aizmugurē) un bagāžnieka izmērs sasniedz 463 litrus. Atliek vien sakraut koferus, sasēsties un braukt. Instrumentu panelis, tā saturs, kā arī viduskonsole ar tajā iebūvēto ekrānu, izvēlnes iespējām un pogām atšķiras no parastā Outlander, taču pie tā pierod ļoti ātri. Dizains gan ir tāds «elektronisks», taču PHEV automobilim tas piestāv. To pašu var teikt arī par eksterjeru - auto dizains ir īpatnējs, taču kombinācijā ar skaidras pavasara pievakares debesu virsbūves krāsu tas izskatās tīri simpātiski. Tā ka atliek vien izsvērt visus par un pret, ieskatīties Outlander cenu lapā, kur iepretim šim visnotaļ dāsni aprīkotajam auto redzams skaitlis ap 40 un 50 tūkstošiem eiro (atkarībā no specifikācijas), izvērtēt finansiālās iespējas un doties uz salonu.

Raksta foto
Foto: Ingars, TVNET
 
Raksta foto
Foto: Ingars, TVNET

Mitsubishi Outlander PHEV tehniskie dati

Mitsubishi Outlander PHEV

Benzīna dzinējs2 litri, I4
Jauda121 ZS
Griezes moments190 Nm
Priekšējais elektromotors60 kW (82 ZS), 137 Nm
Aizmugurējais elektromotors60 kW (82 ZS), 195 Nm
Litija jonu baterijas12 kWh
Gaitas rezerve elektrorežīmā52 km (līdz 120 km/h)
Kopējā gaitas rezerve827 km
Vidējais kombinētais degvielas patēriņš1,9 l/100 km
Vidējais degvielas patēriņš hibrīdrežīmā18,6 km/l (pēc japāņu metodikas)
Elektroenerģijas patēriņš13,4 kWh/100 km
Maksimālais ātrums170 km/h
CO2 emisijas44 g/km
Garums/platums/augstums4655/1800/1680 mm
Riteņu bāze2670 mm
Standarta apriepojums225/55 R18
 
Uz augšu