Pats ikdienā pārvietojos ar auto, bet vasarā bieži ar velosipēdu. Regulāri šķendējos par mūsu autoceļiem/Rīgas ielām un brauktuves daļas malām, kas ir ļoti nožēlojamā stāvoklī. Varbūt esat pamanījuši, ka autovadītāji Rīgā labprātāk pārvietojas pa otro joslu, nevis pirmo, kas tuvāk ietvei. Iemesls šādai rīcībai nav tikai sabiedriskā transporta pieturvietas, bet iepriekš uzskaitītie šķēršļi uz ielu asfalta seguma. Nekad nevari būt drošs, kur pārsitīsi riepu vai motora karteri; it sevišķi tramīgs kļūsti tad, ja personiski esi šīs ķibeles izbaudījis uz savas ādas.
Tādēļ aicinājums riteņbraucējiem pārvietoties pa ielas braucamo daļu vietās, kur nav iekārtota velojosla, ir pielīdzināms aicinājumam cilvēkiem riskēt ar savu dzīvību. Neatkarīgi no tā, vai automašīnu satiksme ir intensīva vai nav.
Apšaubāmas ir arī satiksmes «ekspertu» prognozes - riteņbraucējiem pārvietojoties pa brauktuvi, avāriju skaits nepalielināšoties. Kaut nu tā būtu. Tomēr šis arguments neiztur kritiku, jo salīdzinājumam tiek piesauktas Rietumeiropas valstis, kur asfalta segums uz ielām ir pieklājīgas kvalitātes, nevis šķēršļu joslas kā Rīgas ielās.
Ačgārni tiek interpretēta arī negadījumu statistika: «..vairums avāriju, kurās iesaistīti riteņbraucēji, notiek, saduroties ar gājējiem.» Bet protams, ka sadursmes notiek ar gājējiem, jo līdz šim liela daļa riteņbraucēju pārvietojās pa ietvi/velojoslām, nevis ielas brauktuves daļu!
Velobraucēju skaits galvaspilsētā strauji pieaugs ar katru gadu
Jau drīzumā daļa riteņbraucēju biežāk pārvietosies pa Rīgas ielu braucamo daļu. Nedomāju, ka jau šogad veidosies velosipēdistu drūzmēšanās pie luksoforiem, tomēr viņu kļūs arvien vairāk. Sākotnēji velosipēdisti radīs neērtības un apgrūtinājumus ierastajā automašīnu satiksmes plūsmā. Bet saprātīgākajam autovadītāju vairumam tas nesagādās galvassāpes, jo lēnāka satiksmes kustība (t.i. sastrēgumi) nekad nav bijis principiāls šķērslis braukt/nebraukt pilsētā ar savu auto.