Pēc Ārgaļa domām, administrators tādā veidā nepamatoti pagarina maksātnespējas procesu, 15 gadu garumā nodrošinās administratora atlīdzības saņemšanu un būtiski samazinās kreditoriem izmaksājamo līdzekļu apjomu. Šāda līguma noslēgšana vēl vairāk pasliktinot «Krājbankas» kreditoru stāvokli, jo no atgūtās summas sākumā tiks segti likvidācijas izdevumi, kas 15 gados būšot daudzkārt lielāki nekā tad, ja «Krājbankas» administrators pieprasītu nekavējošu «airBaltic» parāda atmaksu, minēts iesniegumā.
VP ENAP tiek lūgts Ārgali un Finanšu un kapitāla tirgus komisiju (FKTK) atzīt par cietušajiem, kā arī pieņemt lēmumu par mantisko kompensāciju pieņemšanu no citām personām - «Krājbankas» kreditoriem.
LETA jau ziņoja, ka «KPMG Baltics» un bankas «Snoras» administrators vienojušies ar «airBaltic» par «Atlantijas birojiem» piederošo prasījumu tiesību pret «airBaltic» atpirkšanu. «KPMG Baltics» sabiedrisko attiecību konsultants Oskars Fīrmanis aģentūru LETA iepriekš informēja, ka noslēgtā vienošanās ir kompleksa un ietver virkni savstarpēji saistītu darījumu, kas paredz, ka «airBaltic» atpirks pret to vērstās prasījumu tiesības un tiesības uz dažām preču zīmēm vairāku desmitu miljonu eiro vērtībā 15 gadu laikā, maksājot arī līgumā noteiktos procenta maksājumus atbilstoši tā brīža tirgus likmēm.
Šī vienošanās nozīmē, ka «Latvijas Krājbanka» un banka «Snoras» iegūs līdzekļus, lai varētu turpināt norēķināšanos ar kreditoriem.
Savulaik «Krājbanka» un banka «Snoras» aizdeva bijušajam «airBaltic» akcionāram «Baltijas Aviācijas sistēmas» (BAS) vairākus desmitus miljonu eiro, savukārt BAS aizdeva un investēja līdzekļus «airBaltic». BAS nepildīja savas saistības pret bankām (saistības vairāk nekā 65,5 miljonu eiro apmērā), tāpēc «Latvijas Krājbanka» un «Snoras» realizēja komercķīlu, kas bija vienīgais nodrošinājums šiem aizdevumiem. Šo darījumu rezultātā «Atlantijas biroji» ieguva prasījuma tiesības pret «airBaltic».
Lai atgūtu aizdotos naudas līdzekļus, administrators 2013.gada 4.novembrī rīkoja prasījumu tiesību izsoli pret «airBaltic», kurā gan neviens pretendents nepieteicās un izsole nenotika. Izsoles sākumcena bija prasījumu tiesību nominālvērtība - 51,7 miljoni latu jeb 73,56 miljoni eiro. Meklējot tālāko risinājumu, lai atgūtu aizdotos līdzekļus, pēc ilgstošām sarunām tika panākta vienošanās ar pašu «airBaltic» par prasījumu tiesību atpirkšanu.
Kā ziņots, Rīgas apgabaltiesa 2012.gada maijā nolēma sākt «Krājbankas» bankrotu. Bankrotu lūdza sākt tās administrators - revīzijas kompānija «KPMG Baltics» -, kas secināja, ka neviens no četriem saņemtajiem bankas sanācijas priekšlikumiem nav realizējams. Arī FKTK apstiprināja bankrota procedūru kā bankas maksātnespējas risinājumu.