Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Stila ziņas: Erenpreiss, online showroom, RFW, Habitus Baltija

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Šī nedēļa ir viennozīmīgi gatava modes uzņemšanai godam: tik daudz skašu un dizaineru konkursu vienlaikus var notikt tikai pavasara gaidās! Izbaudi modi!

Vidzeme Fashion show

9.aprīlī Kultūras un mākslas mēneša ietvaros ārpus Rīgas notiks Vidzemē lielākais modes pasākums - Vidzeme Fashion show. Vidzeme Fashion show tiek rīkots jau ceturto gadu, pulcējot kvalitatīvas un inovatīvas modes cienītājus. Uzsvars tiek likts uz Latvijas dizaineru vārdiem un panākumiem, kurus aicinām novērtēt arī pie mums Valmierā. Vārds «šovs» sevī ietver ne tikai svaigākās modes vēsmas no Riga Fashion Week, jauno dizaineru konkursa Habitus Baltija, Riga Fashion Mood skatēm, bet arī unikālu deju programmu, mūziķu uzstāšanos, showroom ar dizaina aksesuāriem, u.c. aktivitātēm, kas veido vakara programmu.

Ērenpreiss gūst panākumus Berlīnes izstādē

«Berliner Fahrradschau» jeb Berlīnes Velosipēdu izstāde šogad svinēja savu piecu gadu jubileju un norisinājās Berlīnē vēsturisku stacijas ēku kompleksā STATION-BERLIN 22. un 23. martā. Izstādē piedalījās ap 240 velo nozares pārstāvju, zīmolu, ražotāju no visas Eiropas, un izstādi divās dienās apskatīja aptuveni 15 000 apmeklētāju, kuru vidū bija gan veloentuziasti, gan velo sportisti, gan nozares ražošanas un tirdzniecības pārstāvji. «Jau dienu pirms izstādes atvēršanas publikai bija jūtams pilsētvides kultūras strāvojums un enerģija – šeit ir cilvēki, kas mīl aktīvu, mobilu dzīvi un arī estētiski baudāmas, tehnoloģiski interesantas lietas. Izstādē pārstāvējām tēmu «Urban lifestyle» jeb «pilsētvides dzīvesstils», kas apzīmē un sevī ietver gan klasiskus, gan inovatīvi modernus velosipēdus, gan dizaina risinājumus, gan velo aksesuāru klāstu,» stāsta Toms Ērenpreiss, uzņēmuma Ērenpreiss Original valdes priekšsēdētājs.
Ērenpreiss stends jau izstādes pirmajā dienā piesaistīja publikas uzmanību ar saviem velosipēdiem. Publika atzinīgi novērtēja velosipēdu izkopto dizainu, izpildījuma kvalitāti un Ērenpreiss velosipēdu stāstu.

Annas Faniginas brošu izstāde

Anna Fanigina – pazīstama Latvijas rotu dizainere, rotu zīmola VERBA dibinātāja. Pirmā izglītība matemātikā, bet vēlāk pabeigusi Rīgas Lietišķās mākslas koledžas metāla dizaina nodaļu. Jau drīz 19. starptautiskā Baltijas Baleta festivāla ietvaros no 8. līdz 30. aprīlim Rīgā, mākslas telpā «Aspazijas 20» notiks izstāde MĪLESTĪBA PRET NEIESPĒJAMO «L’amour de l’impossible», kurā piedalās Anna Fanigina (Rīga) un Jurijs Molodkovecs (Sanktpēterburga) Šajā izstādē tiek apvienota juveliermāksla un fotogrāfija.

Jauno modes mākslinieku konkurss «Habitus Baltija 2014»

5. aprīlī Ķīpsalā virmos īstas modes kaislības, jo Eiropas kultūras galvaspilsētas – Rīga 2014 – pasākumu ietvaros notiks aizraujošas jauno modes mākslinieku konkursa «Habitus Baltija 2014» un modes dizaina konkursa «Dzintara avangards» tērpu kolekciju skates. 55 modes dizaineri no 12 valstīm prezentēs savu radošo veikumu. Pirmoreiz «Habitus Baltija» laikā notiks modes dizaina konkurss «Dzintara avangards», kurā dalību pieteikuši 20 modes mākslinieki, tostarp arī «Habitus Baltija 2014» dalībnieki. Konkursa skatē dizaineri prezentēs vienu avangardisku tērpu, kas simbolizē programmas «Rīga 2014» tematiskās līnijas un iemieso «Dzintara āderes» idejas. Konkursa «Habitus Baltija 2014» modes skatēs kopumā būs skatāmas 46 tērpu kolekcijas, kuras radījuši 50 modes mākslinieki no Baltkrievijas, Čehijas, Dānijas, Igaunijas, Krievijas, Latvijas, Lielbritānijas, Lietuvas, Polijas, Somijas, Slovākijas un Vācijas. Kopumā Latviju konkursā «Habitus Baltija 2014» pārstāvēs septiņi jaunie modes mākslinieki – Eva Borherte, Signe Nasteviča, Marika Džule. Skolu konkursā Latvijas Mākslas akadēmiju pārstāvēs Reinis Ratnieks un Baiba Litiņa, savukārt Rīgas Tehnisko universitāti – Jeļena Aleksandravičūte un Vineta Afanasjeva.

Riga Fashion Week turpinās

Līdz 5. aprīlim Rīgā norisinās jau 20. Rīgas modes nedēļa. RIGA FASHION WEEK katru sezonu jau 10 gadu laikā pulcē modes māksliniekus, modeles, industrijas speciālistus, žurnālistus un blogerus, slavenības, modes piekritējus un daudzus citus interesentus, uzticīgi piedāvājot sabiedrības uzmanībai labāko Latvijas un ārzemju modes mākslinieku un zīmolu jaunākās kolekcijas. Šajā sezonā Rīgas modes nedēļas skašu programmas ietvaros varēs aplūkot Latvijas modes jaunākas nākamās sezonas tendences, ko piedāvās jau labi zināmi dizaineri un zīmoli, tādi kā Katya Katya Shehurina, Anna LED, Natālija Jansone, One Wolf, Red Salt, ALEXANDER PAVLOV, NARCISS, NÓLÓ, BeCarousell, Paviljons un QooQoo, M-Couture un Alexandra Westfal. Savu debijas uznācienus šosezon pārdzīvos Baiba Ladiga un Inga Nipāne ar savu zīmolu IN. Viena no intriģējošākajām šīs Rīgas modes nedēļas viešņām ir Paola Balzano no Itālijas. Savukārt no kaimiņvalstīm gaidāmi zīmoli D.EFECT (Lietuva) un Pohjanheimo (Igaunija), kas Latvijas publikai ir jau labi pazīstami un ar savu sniegumu ir iemantojuši auditorijas simpātijas.

Atklāj Baltijas valstīs pirmo online showroom telpu

Atzīmējot 20. Rīgas modes nedēļu, Baltijas Modes federācija atklāja Latvijā pirmo online showroom - virtuālu projektu interneta veikalā www.CreativeLatvia.com . Tas ļaus Riga Fashion Week laikā rezervēt Baltijas valstu dizaineru jauno kolekciju tērpus līdz ar katras modes skates sākumu, tādējādi nodrošinot ekskluzīvu iespēju iegādāties apģērbu, pirms tas nokļuvis veikalos. Online vietnē būs iespēja rezervēt atzītu Baltijas valstu dizaineru - Anna Led, BeCarousell, One Wolf, QooQoo, In by Inga Nipane, Baiba Ladiga, Nolo, Alexander Pavlov, Pohjanheimo u.c. zīmolu - kolekcijas, pirms tās nonākušas veikalos. Modes nedēļā būs skatāmas un online showroom virtuālajā telpā iegādājamas 2014. gada rudens/ziemas kolekcijas, kas nesen bija aplūkojamas pasaules modes meku izstādēs, showroom vietnēs u.c. pasākumos. Lielākā daļa kolekciju būs pieejamas pircējiem tikai vasaras beigās, tādējādi Riga Fashion Week online showroom piedāvās izņēmuma kārtā iespēju iegādāties tērpus vairākus mēnešus iepriekš – līdz pat 12. aprīlim.

Paviljons sadarbosies ar Adidas Fashion

Turpinot pirms gada aizsākto sadarbību sēriju - paralēli labākajiem Latvijas zīmoliem sadarboties arī ar unikāliem ārvalstu zīmoliem, dizaina konceptveikals Paviljons kļuvis par vienīgo veikalu Latvijā, kurā varēs iegādāties Adidas fashion modes preču līniju. «Paviljons aizsākās 2009. gadā kā Latvijas Mākslas akadēmijas modes dizaina studentu šovrūms ar mērķi popularizēt jaunos un radošos Latvijā,» stāsta Paviljona vadītāja Elīza Ceske-Feldmane. «Jau gadu mēs paplašināmies un aktīvi meklējam veikala konceptam atbilstošus pasaules zīmolus, kurus varētu novērtēt mūsu esošie un potenciālie pircēji.» Veikalā var iegādāties zīmolus no Lietuvas, Igaunijas, Francijas, Beļģijas un Itālijas. Tagad tiem pievienojies vācu zīmols Adidas – pasaulē pazīstamākais sporta preču ražotājs ar atsevišķu un ļoti pieprasītu modes līniju Adidas Fashion. «Sports arvien aktīvāk ienāk pilsētnieku ikdienā un nenoliedzami ietekmē arī modi. Piemēram, nēsāt sporta apavus arī ārpus sporta zāles jau labu laiku ir izteikts modes virziens,» atzīst Elīza Ceske-Feldmane. «Arī mēs, Paviljona kolektīvs, ar sportu esam uz tu – piedalāmies maratonos kā komanda, kā arī sportojam individuāli. Līdz ar to Adidas Fashion iekļaušana veikala klāstā ir likumsakarīga.»

Atvērts Rīgā otrais sieviešu modes zīmola Lily veikals

Lily ir viens no trīs zināmākajiem modes zīmoliem pasaules biznesa un modes metropolē Šanhajā, kur atvērti jau vairāk nekā 700 tā veikali. «Lily zīmola veiksme apliecina, ka Latvijas sievietes to iepazinušas un iecienījušas, uztvērušas atšķirīgo, ko tas sniedz. Lily iemieso optimismu, tiekšanos uz sasniegumiem, vēlmi būt atšķirīgai, izvēlēties savu ceļu. To raksturo spilgtas krāsas, raibi motīvi, dažādu stilu mikstūra un sievišķīgi silueti. Zinot Latvijas sieviešu augstās prasības pret modi un eleganci, esmu divkārt priecīga par Lily veiksmi. Jūtam arī pirktspējas palielināšanos, kas ir pozitīvs signāls ekonomikai kopumā,» saka Linda Paegle, Lily zīmola pārstāve.

CROCS nāk klajā ar inovāciju – vairs nejutīsi, ka kājās ir apavi

Sieviešu un vīriešu kolekcijās šim pavasarim un vasarai apavu ražotājs Crocs radījis kolekciju Stretch Sole, kas ir pirmā, kur īsteno savu jaunāko tehnoloģiju – Fit2U Comfort TechnologyTM. Pateicoties tai, kurpes stiepjas, liecas un lokās, maksimāli piemērojoties kājai. Apavu ārējo zoli veido horizontāli posmi, kurus kopā satur elastīga aukla. Kurpju augšējā daļa veidota no auduma, kas stiepjas visos četros virzienos, bet iekšējā zole ražota no jau zināmā Crocs īpašā materiāla CrosliteTM. Šāds savienojums padarījis Stretch Sole kolekciju par unikālu un valkātājam ļauj aizmirst par to, ka kājās ir apavi. Iedvesmu šīs kolekcijas radīšanai Crocs dizaineri smēlušies no zeķēm – nekas kājai nepieguļ tik labi kā zeķes, un tieši ar tādu mērķi dizaineru komanda izaicināja sevi, tiecoties radīt kurpes, kas ērtumu paceļ līdz šim neredzētā līmenī. auno kolekciju veido loaferu tipa kurpes sievietēm un vīriešiem, kā arī balerīnas sievietēm un šņorkurpes vīriešiem. Apavi pieejami gan neitrālās, gan košās krāsās.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu