Laulāto strīdos cieš īpašumi, suņu un kaķu karos – automašīnas

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: flickr.com/jenbond

Esam raduši pie standarta nelaimes gadījumiem, kad tiek pieteiktas apdrošināšanas atlīdzības: automašīna cieš avārijā, īpašums tiek apzagts vai bojāts. Taču apdrošinātāji visai bieži sastopas ar ļoti neikdienišķiem, reizēm pat amizantiem gadījumiem. AAS «Gjensidige Baltic» apkopojusi vairākus kuriozus, kad cilvēki vērsušies pēc apdrošināšanas atlīdzības.

Ja runājam par transportlīdzekļiem, tad, izņemot to zādzības un bojājumus, CSNg, pēdējā laikā arvien izplatītāki ir mūsu «mazāko brāļu» nodarītie bojājumi.

Samērā regulāri saņemam zvanus no klientiem, kuri stāsta, ka atrodas pie savas automašīnas, kuru sveiku un veselu iepriekšējā dienā atstājuši stāvvietā, un nesaprot, kas noticis pa nakti – saskrāpēti sāni, norautas numura zīmes vai bampers, izsisti lukturi, buktes visapkārt automašīnai, izrauti gabali automašīnas priekšpusē… Protams, ieraugot šādu skatu, retais iedomāsies, ka iemesls tam bijis visai banāls – kaķu un suņu mūžīgais karš. Mūkot no suņiem, kaķi nereti par paslēptuvi izmanto automašīnu, paslēpjoties zem tās vai uzkāpjot uz jumta, savukārt lieliskie «cilvēku draugi» gatavi noārdīt savā ceļā jebkuru šķērsli.

Nevienam nav noslēpums, ka bērniem patīk izdaiļot apkārtējo vidi, piemēram, zīmēt ar krītiņiem uz asfalta. Taču acīmredzot ar asfaltu ne vienmēr pietiek. Kādas sētas bērni izlēma iepriecināt kaimiņu, izdaiļojot viņa jauno smilškrāsas LEXUS. Veidojot savu «mākslas darbu», lietā tika likti krītiņi un permanentie flomāsteri. Lai gan automašīna izskatījās kā tikko uzziedējusi puķu dobe, tās īpašnieks priecīgs nebija. Tomēr problēmas atrisinājums bija veiksmīgs visām iesaistītajām pusēm – zīmējumus izdevās izpulēt, kā arī LEXUS īpašnieks izrādījās saprotošs un atsauca apdrošināšanas pieteikumu.

Gjensidige praksē ir daudz gadījumu, kas skaidri apliecina: «Ja būs lemts, tad…» Piemēram, cilvēkam, sēžot kafejnīcā, uz galvas uzkrīt lampa, ejot pa ielu – ledus no mājas jumta, govs ziemā ielūst ledū un noslīkst… Netrūkst arī tādu gadījumu, kad cilvēki paši bojā savu mantu. Piemēram, vīrs, esot «kunga prātā», sastrīdējās ar sievu, aplēja savu māju ar benzīnu un aizdedzināja.

Bija gadījums, kad vīrs uzzināja, ka sievai ir mīļākais. Protams, notika strīds, un sieva aizgāja no mājām. Vīrs būdams pārliecināts, ka īstais vainīgais ir viņu kaimiņš, dusmās sēdās savā automašīnā un devās skaidrot attiecības. Kad kaimiņš nevēra vaļā vārtus, aizvainojuma un niknuma pārņemtais vīrs tos taranēja ar automašīnu, kā arī izbraukāja visu pagalmu un dobes. Pēc laika gan izrādījās, ka cietušais kaimiņš nav īstais mīļākais… Tā nu vainīgajam izjuka laulība un nācās atmaksāt visus zaudējumus, ko viņš nodarījis.

Ir bijuši vairāki gadījumi, kad zagļi, iekļūstot īpašumā, ne vien paņem dažas vērtīgākās mantas, bet, laikam jau «stiepjot gumiju, jo nekur taču nav jāsteidzas», no sirds un ar izdomu pacenšas sabojāt arī atlikušo īpašumu – aplej ar kompotu televizoru, izziež kečupu pa sienām, sagraiza dīvānu utt. Taču, ievācot papildu informāciju, nereti izrādās, ka klients pats rada dažādus bojājumus, saprotot, ka nu ir radusies lieliska iespēja, dramatizē situāciju, lai iegūtu pēc iespējas lielāku apdrošināšanas atlīdzību.

Atsevišķs stāsts ir par to, kā cilvēki aizpilda apdrošināšanas pieteikumus pēc negadījuma. Piemēram, kāds klients veidlapā, kur jānorāda veids, kā vēlas saņemt atlīdzību, ievelk krustiņu ailītē ar pārskaitījumu un blakus pieraksta: «Savā makā!»

Taču vienmēr ir prieks par klientiem, kuri jebkurā situācijā spēj saglabāt optimismu. Tā pieteikumā, aprakstot notikumu, kāda kliente rakstīja: «Kad pēc lieliskās izrādes atnācu uz savu auto, ieraudzīju bojātu priekšējo automašīnas daļu. Biju dikti sarūgtināta, bet izrāde bija lieliska!»

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu