Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba
Iesūti ziņu!

Autoražotāju joki 1.aprīlī (8)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Lai mazliet pamuļķotos un izrautos no spraigās ikdienas, 1.aprīļa - joku dienas - sniegto izpausmes brīvību labprāt izmanto arī autoražotāji.

 
Raksta foto
Foto: Peugeot

Peugeot ievieš jaunu jaudas mērvienību

Tā kā nākamgad būs spēkā jaunas Eiropas Savienības noteiktās un 24. februārī Eiropas Parlamenta ratificētās minimālās transportlīdzekļu dzinēju jaudas, Peugeot inženieri bija spiesti domāt par kaut ko jaunu un inovatīvu.

Lai atbilstu jaunajiem Eiropas Savienības plānotajiem standartiem, Peugeot nolēma saviem automobiļiem, kas jau vismaz gadsimtu ir ievērojami ar inovatīviem risinājumiem, ieviest jaunas jaudas noteikšanas mērvienības. Papildus parastajai 1 kilovata jaudai, kas ir vienāda ar 1,36 zirgspēkiem, Peugeot koncerna padome kopā ar inženieriem, Francijas Republikas ierēdņiem, dzīvnieku aizsardzības aktīvistiem un ES transporta komisijas attīstības grupu nolēma ieviest jaunu mērvienību – «brake ponypower» (bpp) jeb latviešu valodā ponijsspēku (ps), turklāt ponijspēka noteikšanai, atšķirībā no zirgspēka, nekādā ziņā nav piemērota vardarbība, un neviens no šiem krietnajiem dzīvniekiem nav guvis psiholoģisku vai fizisku traumu.

Ponijspēka aprēķināšanas formula: 1 ps = 0,5 zs = 0,68 kw.

Kā pirmais ar ponijspēka dzinēju būs aprīkots pilsētas automobilis Peugeot 108. Tam uzstādīts ekonomisks, bet tai pašā laikā ļoti spēcīgs 1,2 litru dzinējs ar veseliem 164 ponijspēkiem.

Ponijspēks ir īpaši praktiska mērvienība arī tāpēc, ka to var izmantot elektromobiļiem, kuru modeļu izvēli Peugeot plāno ievērojami paplašināt. Turklāt Peugeot koncerna padome kopā ar citiem dalībniekiem pieņēma lēmumu, saskaņā ar kuru no 2014. gada 1. jūnija ponijspēks tiks izmantots ne tikai Peugeot automobiļu gadījumā, bet arī visu mazas vai vidējas jaudas dzinēju noteikšanai visā pasaulē.

 
Raksta foto
Foto: MINI

MINI Cooper T

Turpinot veicināt personīgā transporta ilgtspēju, MINI inženieri kopā ar zinātniekiem un produktu dizaineriem ir radījuši pasaulē pirmo automobili, kuru darbina tējas lapu biokompozītdegviela - MINI Cooper T.

Revolucionārais modelis, kura virsbūvei tiks piedāvāts plašs krāsu klāsts, tostarp «kumelīšu dzeltena» un «Earl Grey», domājams, izraisīs plašu rezonansi autobūves industrijā, kad mēneša beigās nonāks pārdošanā.

MINI apgalvo, ka ar tasīti tējas MINI Cooper T spēj veikt līdz pat 40 jūdzēm jeb 64 kilometriem tālu ceļu. Un tas ir draudzīgi ne tikai automobiļa saimnieka maciņam, bet arī videi.

Raksta foto
Foto: MINI
 
Raksta foto
Foto: Peugeot

Peugeot piedāvā personalizēt automobiļa skaņas signālu

Jaunas jaudas mērvienības izgudrošana nav vienīgais veikums, ar ko 1.aprīlī klajā nākuši Peugeot. Francūži no šā gada jūlija dos iespēju Peugeot zīmola automobiļu saimniekiem iespēju atšķirties no pelēkās, vienveidīgās autobraucēju masas, izmantojot mašīnas skaņas signāla personalizēšanas programmu.

Raksta foto
Foto: Peugeot

Audio Sonic tehnoloģija tiks ieviesta visā Peugeot modeļu klāstā, tādējādi jebkura auto saimnieks varēs caur skaņas signālu atspoguļot savu gaumi un raksturu. Jaunās tehnoloģijas aprakstā Peugeot atklāj, ka automašīnas saimnieks varēs izvēlēties no jau iepriekš sagatavotu skaņu bibliotēkas Audio Sonic personalizācijas centrā, kā arī pats izpausties radoši, radīt skaņu un to no viedtālruņa augšupielādēt sava spēkrata sistēmā. Gluži kā telefona zvana signālu.

Izpausmes iespējas šeit ir visplašākās un jau tuvākajā laikā klasiskās taures vietā ielās varēsim dzirdēt brīdinošus Baha simfonijas fragmentus, putnu dziesmas, dubstepa ritmus vai trompetes skaņas.

 
Raksta foto
Foto: BMW

BMW simulē G spēkus

Vēl viena revolucionāra tehnoloģija ir attīstīta BMW inženieru laboratorijās. Tur izstrādāta Force Injection Booster (FIB) sistēma, kas pat mierīgākajam autovadītājam spēj sagādāt galvu reibinošas braukšanas sajūtas. BMW norāda, ka FIB ieslēdzot pie 20 jūdzēm stundā (32 km/h) vai mazāka braukšanas ātruma, dzinēja kinētiskā enerģija tiek pārvērsta pozitīvos G spēkos, kas caur ventilācijas sistēmas deflektoriem tiek ievadīti salonā. Vienlaikus sēdekļiem tiek pievadīta strāva, kas G spēku efektu vēl vairāk pastiprina.

Vienlaikus, ar FIB, kas no šodienas ir pieejama pilnīgi visos BMW zīmola automobiļos, bavāriešu ražotājs prezentē arī BMW AirNet. Tā ir īpaša frizūras saudzēšanas sistēma, lai braucējiem nenāktos meklēt kompromisu starp labu izskatu un aizraujošu braukšanu.

Raksta foto
Foto: BMW
 
Raksta foto
Foto: Vauxhall

Vauxhall Astra Copacabana

Visvasarīgāko 1. aprīļa automobili ir sagatavojuši Opel Lielbritānijas nodaļas Vauxhall speciālisti. Uz Astra GTC bāzes ir radīta šī modeļa speciālversija Copacabana, kas braucējus jebkurā laikā nogādā leģendārās Riodežaneiro Kopakabanas pludmales smiltiņās.

Vēl viena atšķirības pazīme ir Riodežaneiro Marakanjas stadiona zālāja apdare salonā un atbilstoši noformēts eksterjers. Zem automobiļa motora pārsega atrodas jaunais 1,6 litru 200 zirgpēku turbodzinējs, kas līdz 60 jūdzēm jeb 96 km/h automobili paātrina 2,6 sekundēs.

Raksta foto
Foto: Vauxhall
 
Raksta foto
Foto: Citroen

Citroen C4 Cactus Arsenal kluba faniem

11 kvēlākajiem Londonas futbola kluba Arsenal faniem ir sagatavota īpaša gaidāmā Citroen C4 Cactus versija. Kluba ģerboņa krāsās ieturētais auto ir apgādāts ar speciāli izstrādātu multimediju sistēmu, kas sniedz visu svarīgāko informāciju par notikumiem klubā, kad tas spēlē izbraukumā. Cita starpā multimediju sistēmā ir saglabātas fanu iecienītākās futbola himnas, ko dziedāt līdzi.

«On espère que tout le monde a reconnu que c’est une petite blague de notre part. Sinon, et si vous parlez français ou si vous utilisez un service de traduction, il faut dire que cette histoire n’est pas vrai. On ne produira pas cette voiture,» īpašā Citroen C4 Cactus radīšanu komentē kompānijas pārstāve Avina Žolī.

Raksta foto
Foto: Citroen
 
Raksta foto
Foto: Škoda

Škoda Yeti ar vilnas virsbūvi

Čehu ražotāja kompaktais apvidnieks Yeti no šodienas pieejams arī speciālversijā Yeti Ice, kas no standarta modeļa atšķiras ar īpašu virsbūves apdari. Auto no ārpuses ir noklāts ar mākslīgu vilnu, ko Škoda inženieri izstrādājuši Himalajos un tā ievērojami uzlabo spēkrata salona siltumizolāciju.

Škoda pārstāvis Dr. Ju Kidingmī (Dr Yu Ciddingme) skaidro, ka mākslīgajai vilnai ir virkne priekšrocību. «Tā ir tik bieza un grezna, ka testos pie polārā loka izmēģinātājiem neradās vajadzība ieslēgt apsildes iekārtu.»

Ja kādam rodas bažas par «matainā auto» kopšanu, tad tās ir nepamatotas, jo Škoda katru pircēju līdz pat auto mūža galam nodrošinās ar speciāli šampūnu, kondicionieri, kā arī suku un ķemju komplektu.

Raksta foto
Foto: Škoda
 
Raksta foto
Foto: MINI

MINI Paceman GoalCooper

Vēl viens ar futbola (Brazīlijā rīkoto pasaules kausa izcīņas finālturnīra) tematiku vistiešākajā mērā saistīts automobilis ir MINI Paceman GoalCooper. Šī auto virsbūvi rotā Brazīlijas karoga krāsas, bet salonā iebūvēta LED gaismu sistēma, kas radot līdzīgu atmosfēru, kā futbola stadionā. Tāpat auto ir speciāli turētāji viedtālruņu un planšetdatoru nostiprināšanai, lai varētu skatīties spēļu pārraides, kā arī interneta pieslēgums, lai strīdīgos spēles momentus varētu pārlūkot vēlreiz.

Raksta foto
Foto: MINI

Brīvajos brīžos līdz spēles sākumam vai starplaikā MINI piedāvā izklaidēties ar miniatūru galda futbola spēli, kas novietota uz sliedes starp aizmugurējām sēdvietām. Ja rodas vēlme nodarboties ar intensīvākām fiziskām aktivitātēm, aizmugurējo sēdekļu atzveltne var nolocīt un bagāžnieku pārveidot par vārtu laukumu. MINI norāda, ka iesist bumbu šajos vārtos bus ārkārtīgi grūti. Ja parkošanās sensori un salona drošības sensori pamanīs aizdomīgu kustību vārtu virzienā, tiks nosūtīta komanda automobiļa elektronikai iedarbināt elektriski vadāmā bagāžnieka vāka pievilcēju un tas tiks nolaists.

Raksta foto
Foto: MINI
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu