Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Modes leģenda - seksa revolucionārs Toms Fords

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: AP/Scanpix

Nav jēgas mākslas darbam, ja nav zināms tā autors, - manuprāt, šī ir absolūta patiesība, kas attiecas uz modi. Tāpēc «Egoiste» mēģinās radīt kaut nelielu priekšstatu par pasaules modes mekas vadītājiem un modes šedevru autoriem. Šoreiz grāmatā uzšķīrās amerikāņu modes dizainers Toms Fords.

Biogrāfiskie dati un mākslinieciskā izaugsme

    facebook.com

  • Vēlāk pārceļas uz skolas filiāli Parīzē un kļūst par asistentu «Chloé» modes namā.
  • Atgriežas Ņujorkā un strādā pie gatavo apģērbu dizaineres Keitijas Hārdvikas, pēcāk pie Perija Elisa (1988. g.).
  • Pārceļas uz Itāliju, kur strādā «Gucci» modes namā un kļūst par tā radošo direktoru (1991 - 1995). Tobrīd šis modes nams ir jau teju uz bankrota sliekšņa, bet

    Toma kopdarbs ar fotogrāfu Mario Testino izglābj modes impēriju.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto/Gucci
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto/Gucci
  • 2000. gadā «Gucci» nopērk Īva Senlorāna uzņēmuma kontrolpaketi un ieceļ Fordu par radošo direktoru. Senlorāns atkāpjas pēc nesaskaņām jautājumā par Forda statusu. «Gucci» izpērk «Rive Gauche» (YSL gatavo apģērbu līnijas) akcijas, un Fords pārņem māksliniecisko vadību. Tomēr 2004. gadā tiek prezentēta «Rive Gauche» pēdējā kolekcija un Fords pamet «Gucci».
  • Pēc gada (2005. gads) sadarbībā ar «Estee Lauder» Toms Fords izveido uzņēmumu «Tom Ford», kas piedāvā skaistumkopšanas produktus un smaržas. Tiek radītas arī «Tom Ford» saulesbrilles.
  • The taste of leather.

    A photo posted by TOM FORD (@tomford) on

  • 2006. - 2007. gads: Fords laiž klajā vīriešu apģērbu kolekciju un atver firmas galveno salonu Ņujorkā.

  • 2008. gads - atver modes salonus Šveicē un Kanādā.

    Uzņem savu pirmo kinofilmu A Single Man (Vientuļais vīrs),

    kura tiek nominēta arī Oskaram.

  • 2015. gadā viņš tiek nosaukts par vienu no 50 vislabāk ģērbtajiem cilvēkiem.
  • Fords ir precējies ar žurnālistu Ričardu Bakleju, kuru pazīst no 1986. gada.

Iedvesmas avoti

Helstons - slavenie trikotāžas modeļi un juvelierizstrādājumi; Ralfs Lorēns - zīmola saikne ar noteiktu dzīves stilu; Karls Lāgerfelds - spēja darboties dažādos modes virzienos; Markss Džeikobss - amerikāņu dizaina ietvars ir pārāk šaurs, tāpēc Fords rada jaunu estētiku; Džanni Versače - nekautrīgā seksualitāte apvienojumā ar rokenrola estētiku; Kelvins Kleins - tērpu skaidrās līnijas; Helmuts Langs - askētiskais siluets, kas nereti izstaro draudīgu seksualitāti.

Raksta foto
Foto: facebook.com/tomford

Pēc kā mēs pazīstam Toma Forda rokrakstu?

Toms Fords iemieso globalizētas modes konceptu un apvieno labāko no abiem Atlantijas okeāna krastiem. Darījumu prasmi un pragmatisku attieksmi Fords mācījies no saviem priekšgājējiem - Helstona, Kelvina Kleina un Ralfa Lorēna. Ar šīm zināšanām viņam izdevās radīt mārketinga strāvu, kas noteica modes virzību 20. gs. 90.g. vidū.

Fords bija pirmais, kurš apvienoja Itālijas kvalitatīvos audumus un senās drēbnieku tradīcijas ar seksapīlu un dumpiniecisku attieksmi pret modi.

Fords izprata vēlmi pēc luksusa un seksuālās apziņas valdzinājumu,

kas vilināja cilvēkus pēc recesijas 80.g. beigās un 90. g sākumā. Un tomēr prata apmierināt cilvēku vēlmi pēc pazīstamā.

Toms vienmēr būs savu kolekciju seja un no tā nekautrējas. Patiesībā,

pateicoties viņa glītumam, spēcīgajai pašapziņai un mārketinga izpratnei, viņam izdevās noturēt šo modes impērijas zīmolu.

Citāti

«Ļaudis man pārmet identificēšanos ar zīmolu. taču ikviena dizainera veiksmes pamats ir paša mārketinga personība... Dizaineru zīmoli iedvesmo, modina cerību...»

«Šķiet, mūsos ir kāda dziļi iesakņota vēlme pēc pazīstamām lietām un vienlaikus apsēstība ar tieksmi pēc visa jaunā...»

«Modes

dizainera uzdevums ir uztvert noskaņu, kas virmo gaisā, un pārvērst to taustāmā, nopērkamā lietā.

Viņam jāspēj apjaust laikmeta garu un tad iztēloties, kādam jābūt priekšmetam, lai cilvēki gribētu to iegādāties...»

TOM FORD for Men: original campaign shoot. #TBTom

A photo posted by TOM FORD (@tomford) on

Rakstā izmantoti materiāli no grāmatas «Pasaules ietekmīgākie modes dizaineri» (Zvaigzne ABC)

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu