Mobilo sakaru cenas pielīdzinās sakaru kvalitātei (4)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Šorīt Latvijas lielāko mobilo sakaru operatoru «Bite», «Tele2» un «Latvijas Mobilais Telefons» (LMT) vadītāji vienojās par pakalpojumu cenu celšanu, kas arī ilgtermiņā spēs nodrošināt Latvijas kā kvalitatīvāko mobilo balss un datu sakaru valsts statusu.

Reaģējot uz pagājušās nedēļas beigās Sabiedrisko pakalpojumu regulācijas komisijas (SPRK) publicēto 2013. gada Elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitātes pārskatu, šonakt tikās «Bite Latvija» izpilddirektors Freds Renčaks, «Tele2» valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs un LMT valdes priekšsēdētājs Juris Binde. Sapulcējušies atzina, ka pēdējo gadu laikā, par spīti sīvās konkurences diktētajai cenu politikai, ticis nodrošināts augstas kvalitātes sakaru pakalpojums. Tomēr par esošajām cenām tas ilgtermiņā nebūs iespējams, tādēļ arī izlemts par masveidīgu cenu celšanu.

Kā redzams SPRK ziņojumā, balss sakaru kvalitāte visiem mobilajiem operatoriem ir vienādi laba, ko nodrošina modernā sakaru aparatūra. Tādēļ visi mobilie operatori tuvākajā laikā tarifus kopīgi cels par 10 reizēm, kas daudz vieglāk ļaus izmantot esošos vizuālās reklāmas materiālus - LMT tarifu plāns «Vienādais 2» pārtaps par «Vienādais 20», «Pirmais» par «Desmitais», «Tele2» «Brīvais 10» turpmāk būs «Brīvais 100» un «Meteorīts» pārtaps daudz lielākā «Asteroīdā», līdzīgi arī «Bite» tarifu plānu nosaukumi piedzīvos pareizināšanu ar desmit.

Lai klienti nespētu izvairīties no adekvātiem maksājumiem par sakaru pakalpojumiem, operatori apņēmušies cenas celt kopīgi un, līdzīgi kā mobilo sakaru kvalitāti, uzturēt nemainīgi augstā līmenī. Arī SPRK ziņojums rāda, ka pakalpojumi visiem trim operatoriem ir līdzīgi, vienīgi LMT izvirzījies priekšplānā ar interneta kvalitāti, kas panākta ar papildus investīcijām, kam līdzekļi rasti, jo pakalpojumu cenas tam no trim operatoriem visaugstākās. Renčaks komentēja, ka šāds darbības virziens lieliski saskanot ar «Bite» noteikto godīgākā operatora politiku un priecājās, ka arī konkurenti nosprieduši klientus vairs nemaldināt ar pārmērīgi zemām cenām.

«Laika gaitā esam sapratuši, ka šī skriešanās ar cenām ilgtermiņā nenāks par labu nevienam. Tās ir sacīkstes uz grunti - ja arī tu dzelmē esi pirmais, tad ir droši, ka noslīksi!» - par šī lēmuma labvēlīgo ietekmi uz visu mobilo sakaru nozari bilda mobilo sakaru pioniera LMT vadītājs Binde un ieteica arī citiem uzņēmumiem pārdomāt šādu stratēģiju. Pārmērīgi zemas cenas patērētāju izlutinot un radot nepamatotus pieņēmumus par pakalpojumu patiesajām izmaksām.

Operatoru plāniem neiebilst arī Konkurences padome (KP), noskaidroja «Nozare.lv». Organizācijas pārstāvis paskaidroja, ka šajā gadījumā esot pieņemams izņēmums, jo esošajos cenu apstākļos nozares ilgtspēja un konkurētspēja globālā mērogā būtu apšaubāma. «Tā būs labāk mums visiem,» uzskata KP.

***Šī ir 1.aprīļa - joku dienas - ziņa.***

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu