Ņujorkas auto šovā Mercedes-Benz prezentējis jauno M klasi, kas līdz ar zīmola modeļu jauno vārdu došanas shēmu ir kļuvusi vienkārši par GLE un lētākajā versijā ar 2,1 litra dīzeļdzinēju un klasisko piedziņu maksās 54 tūkstošus eiro (Vācijas tirgū).
M klase jaunā izskatā un ar jaunu nosaukumu
Detroitas auto šovā gada pirmajās dienās Mercedes-Benz parādīja GLE kupeju, kas pēc būtības ir tiešākais BMW X6 konkurents, bet Ņurjokā kārta pienāca arī parastajam GLE, kas ir neviens cits kā M klases atsvaidzinātā versija. Tās pircējam vācieši piedāvās ļoti plašas iespējas izvēlēties komplektāciju un motorizācijas versiju, starp kurām pirmo reizi ir arī īpaši ekonomisks hibrīddzinējs un veseli divi AMG varianti ar 557 un 585 zirgspēkiem. Attiecīgi arī cenu spektrs ir ļoti plašs - GLE 250 d ar 2,1 litra dīzeļdzinēju un klasisko piedziņu būs pieejams par nepilniem 54 tūkstošiem eiro, hibrīdmodelis GLE 500 e maksās par 20 tūkstošiem vairāk, savukārt AMG teritorijā nokļūt varēs, samaksājot vismaz 111 tūkstošus eiro par standarta 557 zirgspēku versiju vai 121 tūkstoti par AMG S versiju, kuras motors attīsta 585 zirgspēkus.
Vizuāli GLE no ML klases neatšķiras kardināli, taču izmaiņas pamanīt var. E klases apvidnieks, kāds ir tā oficiālais apzīmējums, ir ieguvis jaunus bamperus, radiatora režģi, lukturu dizainu, arī jaunus aizmugurējos LED lukturus, izteiksmīgāku motora pārsegu, riteņu disku opcijas. AMG modeļiem paredzēts vēl specifiskāks radiatora režģis, 20 collu riteņu, spoileri zem bamperiem un izplūdes sistēma ar četriem uzgaļiem.
Ievērojami jaunumi modernizācijas rezultātā ir redzami motorizācijas opcijās. Jauns bāzes dzinējs lētākajā opcijā ir 2,1 litra dīzelis, kas piedzen tikai aizmugurējās ass riteņus un vidēji tērē tikai 5,4 litrus degvielas uz 100 km. Ja sakombinēts ar pilnpiedziņu, vidējais patēriņš ir 5,7 litri. Ekonomiskākais visā jauno GLE saimē būs 500 e, kurā 333 zirgspēkus spēcīgu V6 benzīnnieku papildina 85 kilovatu elektromotors un un no rozetes lādējama 8,8 kilovatu baterija. Ja tā uzlādēta, 30 kilometrus GLE 500 e spēj nobraukt, benzīnu netērējot vispār. Citkārt šā modeļa vidējais degvielas patēriņš kombinētā ciklā ir 3,3 litri.
Pārējie modeļi ir GLE 400 4MATIC ar 333 zirgspēku V6 biturbo motoru, GLE 500 4MATIC ar 435 zirgspēku 4,7 litru V8 biturbo motoru, GLE 350 d ar 258 zirgspēku 3 litru turbodīzeli. Visiem dīzeļdzinējiem komplektā nāk jaunā 9 pakāpju automātiskā pārnesumkārba, savukārt benzīnnieki, kā arī abi AMG modeļi tiek komplektēti ar 7 pakāpju automātu.
Interjerā izmaiņas nav lielas. Šeit pamanāms būs lielāks ekrāns instrumentu panelī, jauna stūre, jaunas apdares materiālu un krāsu kombinācijas, kā arī sudrabotas maliņas ap ventilācijas sistēmas deflektoriem.
Modelis | Veiktspēja | Vid. patēriņš | Pilna cena Vācijas tirgū |
GLE 250 d | 204 ZS, 480 Nm | 5,4 l/100 km | €53 966.50 |
GLE 250 d 4MATIC | 204 ZS, 500 Nm | 5,7 l/100 km | €56 703.50 |
GLE 350 d 4MATIC | 258 ZS, 620 Nm | 6,4 l/100 km | €60 749.50 |
GLE 400 4MATIC | 333 ZS, 480 Nm | 8,8 l/100 km | €60 928.00 |
GLE 500 e 4MATIC | 442 ZS, 650 Nm | 11,0 /100 km | €73 899.00 |
GLE 500 4MATIC | 435 ZS, 700 Nm | 3,3 l/100 km | €76 874.00 |
Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC | 557 ZS, 700 Nm | 11,8 l/100 km | €111 384.00 |
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC | 585 ZS, 760 Nm | 11,8 l/100 km | €121 261.00 |