Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Toyota RAV4 iegūst hibrīddzinēju

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Toyota

Ņujorkas automobiļu izstādē Toyota atklājuši kompaktā SUV automobiļa RAV4 modifikāciju ar hibrīddzinēju.

Pirms vairāk nekā 20 gadiem Toyota ar modeli RAV4 lika pamatus kompakto SUV segmentam, savukārt 2015.gads autobūves vēsturē ieies kā brīdis, kad japāņu kompaktais SUV iegūst arī hibrīddzinēju un patērētāji saņem līdz šim nebijuša tipa auto.

Toyota RAV4 Hybrid ir apgādāts ar 2,5 litru Atkinsona cikla benzīna motoru, kas piedzen priekšējos riteņus, un elektromotoru pie aizmugurējās ass. Kādi ir šā hibrīddzinēja veiktspējas, dinamikas un patēriņa parametri, Toyota vēl neatklāj, taču jaudai vajadzētu būt ap 200 zirgspēkiem; katrā ziņā cits Toyota koncerna hibrīdauto, kam tiek uzstādīts 2,5 litru benzīnnieks un elektromotor, proti, Lexus IS 300h, attīsta 223 zirgspēkus. Benzīnnieka artavā no tiem - 181 ZS.

Raksta foto
Foto: Toyota

Spēcīgs arguments, kas kompakta apvidnieka patērētājiem varētu likt izvēlēties tieši RAV4 hibrīdu, ir pilnpiedziņas sistēma un 1650 kg vilktspēja. Tā apvienojumā ar elektronisko piekabes stabilitātes sistēmu nozīmē, ka ceļotājiem ar personīgo dzīvojamo vagoniņu tagad ir jaunas alternatīvas izvēles iespējas kompakto apvidnieku segmentā.

Līdz ar hibrīddzinēja opciju RAV4 ir ieguvis arī vieglu dizaina feisliftu. Tā, piemēram, RAV4 ir saņēmis jaunu priekšējās daļas noformējumu ar pilnajiem LED priekšējiem lukturiem, jaunus aizmugurējo lukturu blokus un arī bamperu, kas gādā par pamatīgāku izskatu. Uzlabojumi veikti arī salonā, kur par augstvērtīgāku iespaidu gādā jauns instrumentu panelis ar krāsainu šķidro kristālu ekrānu un mīkstāki apdares materiāli.

Pie viena RAV4 ir ieguvis jaunu 360 grādu apkārtskata sistēmu, kas uzmana auto tiešā tuvumā notiekošo, tai skaitā aklajās zonās, kā arī Toyota Safety Sense sistēmu, kurā bez joslu maiņas asistenta, adaptīvajām tālajām gaismām, ceļa zīmju atpazīšanas sistēmas un pirmssadursmes brīdinājuma sistēmas, kas tagad pieejami arī jaunākajos Auris un Avensis automobiļos, iekļauta arī adaptīvā kruīza kontrole. Tā darbojas ātruma intervālā no 10 km/h līdz maksimālajam ātrumam un palīdz vai nu pilnībā izvairīties no sadursmes ar priekšā braucošo auto, ja tas pēkšņi palēnina gaitu, vai arī mīkstina avārijas sekas. Šī sistēma spēj atpazīt arī gājējus un, ja pastāv sadursmes draudi, ātruma intervālā starp 10 un 80 km/h samazināt braukšanas tempu par līdz pat 30 kilometriem stundā.

Raksta foto
Foto: Toyota
Uz augšu